Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Problem z zasilaniem N109


maq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Opisywałem wcześniej problem w dziale "silniki diesla" jednak okazuje się że problem u mnie jest z elektryką (prawdopodobnie). Auto samo gaśnie podczas jazdy i po tym nie chce już odpalić

Kiedy zawiozłem auto do znajomego mechanika ( na holu ) na Vagu były następujące błędy:

-463A sterownik silnika zablokowany

-468A szyna CAN tablica rozdzielcza brak wiadomości

-4500 czujnik temp. płynu chłodzącego - przerwa zwarcie do +

-461A elektryczne wyłączenie ELAB - zwarcie do masy

Kiedy pokasowali błędy auto odpaliło (co dziwne mechanik twierdził, że było zapowietrzone) Przy okazji znaleźli jakiś luźny przewód masowy więc myślałem że to może jego wina. Po przejechaniu 300 km auto znowu zgasło i nie zapala :slina:

Wygląda to na jakieś odcięcia zapłonu przez alarm lub coś w tym stylu. Kiedy auto już zgaśnie to podczas próby odpalenia podaje napięcie na zawór N109 i po chwili ( około 3-4 sekundy) zanika. Kontrolka immo gaśnie normalnie, sprawdzane były dwa kluczyki, kontrolka świec żarowych również zapala się i gaśnie normalnie. Po tym jak zabiera napiecie z zaworu na pompie to wydaje 3 sygnały ostrzegawcze lecz ciężko mi powiedzieć czy wcześniej tak nie było bo oprócz tego nie działa ABS ( urwany czujnik przy kole ) a auto dopiero co kupiłem i nie pamiętam. Czy to auto ma jakiś oryginalny alarm oprócz immo albo coś z tym stylu co mogłoby odcinać napięcie?? :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem może tkwić w przekaźniku sterującym (w obudowie z komputerem) lub w okablowaniu między tym przekaźnikiem a zaworkiem

a tak to na następny raz do szukajki zaglądnij:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=search2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-463A sterownik silnika zablokowany

ten kod błędu świadczy jednoznacznie, że ECU jest blokowane przez immobiliser więc raczej w nim trzeba szukać przyczyny i proponuję jeszcze raz podpiąć auto - tym razem pod Vaga a nie jakieś inne interfejsy i zobaczymy co wtedy pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem może tkwić w przekaźniku sterującym (w obudowie z komputerem) lub w okablowaniu między tym przekaźnikiem a zaworkiem

a tak to na następny raz do szukajki zaglądnij:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?action=search2

Szukałem naprawdę sporo i z tego co przeczytałem to gdyby ten przekaźnik był uszkodzony to kontrolka świec nie świecił by się w ogóle- nie było by zasilania komputera. A kontrolka świeci i gaśnie normalnie.

ten kod błędu świadczy jednoznacznie, że ECU jest blokowane przez immobiliser więc raczej w nim trzeba szukać przyczyny i proponuję jeszcze raz podpiąć auto - tym razem pod Vaga a nie jakieś inne interfejsy i zobaczymy co wtedy pokaże.

Czy immobiliser może odłączać silnik w tracie pracy? Czytałem też gdzieś, że jest odpowiedzialny tylko za odpalenie a jak już silnik pracuje to nie zgaśnie z powodu immobilisera. Auto przed tym jak przestało całkiem odpalać zgasło normalnie w trasie a nie paręsekund po odpaleniu. Niestety nie miałem wcześniej możliwości podpięcia się pod inny interface. Teraz jest już u innego elektryka

i jutro zaczyna się szukanie. Napiszę jak uda się zlokalizować usterkę- może komuś się przyda na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% coś z zasilaniami ecu(przekaźnik oraz przewody)do sprawdzenia, immo nie ma możliwości zadziałać po odpaleniu czyli nie może zgasić silnika podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...