mycha852 Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 witam! od jakiegoś czasu wyczuwam dość mocne bicie w kierownicy i podłodze (na tyle mocne że drży mi noga). dzieje się tak przy prędkości około 100 km/h na prostej równej nawierzchni. proszę o pomoc w zdiagnozowaniu źródła drgań.
Daimos Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 nie wyważone koła, uszkodzona felga, przeguby wewnętrzne itp
dejf Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 ogolnie cale zawieszenie i uklad kierowniczy... nawet maly luz moze powodowac drgania kierownicy
Yelo Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 Na pierwszy ogień koła. Podjedź do wyważenia, ale w innym miejscu, niż były wyważane ostatnio.
Góral.tz Opublikowano 17 Listopada 2009 Opublikowano 17 Listopada 2009 kolego u mnie tak bilo powyżej 100km i co się okazało opony zimowe nie wytrzymały lata i takie delikatne górki się po nich porobiły wymiana opon i 180km i ani drgnie:) :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:
mycha852 Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Opublikowano 18 Listopada 2009 te drgania ujawniają się najbardziej przy około 2 tyś obr, gdy jadę z górki lub po prostej drodze. podczas podjazdu pod górkę są dużo mniej odczuwalne. bardziej odczuwalne są na podłodze, na kierownicy mniej. czy to zawęża możliwe przyczyny powstawania tych drgań?
Góral.tz Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 a powiedz im wieksza predkosc tym mocniej drga??
Daimos Opublikowano 18 Listopada 2009 Opublikowano 18 Listopada 2009 podmień koła na inne i wtedy jak będzie to samo to wykluczysz problem z oponami
mycha852 Opublikowano 19 Listopada 2009 Autor Opublikowano 19 Listopada 2009 przy zwiększaniu prędkości np do 120/130 km/h drgania ustają.
dejf Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 to pewno będą opony... ja tak obstawiam.
Góral.tz Opublikowano 19 Listopada 2009 Opublikowano 19 Listopada 2009 no to ja stawiam ze sprzęgło dwumas lub jakieś poduszki jeśli oponki by to były to powyzej 80 cały czas by już waliło na każdym biegu te drgania?? (zaobserwuj w jakim przedziale obrotów) no i dla świetego spokoju przeżuć tył na przód i sie przejedź to nic nie kosztuje:) :cool1:
mycha852 Opublikowano 20 Listopada 2009 Autor Opublikowano 20 Listopada 2009 drgania występują przy około 2 tyś obr niedawno wymieniałem olej. gdy samochód był na podnośniku zauważyłem że zrobiła się "fasolka" w łapie która jest przykręcona do poduszki skrzyni biegów. dziura w którą wchodzi śruba zrobiła się 1,5 roazy większa! przy zapalaniu i gaszeniu silnika słuchać stukanie (łapa nie jest sztywna - pracuje). czy to może być też powodem tych drgań w trakcie jazdy?
Góral.tz Opublikowano 20 Listopada 2009 Opublikowano 20 Listopada 2009 pewnie ze tak ogólnie kazda uszkodzona łapa/guma tłumiąca drgania silnika to dyskomfort dla kierowcy, a diesel swoje wibracje ma
Daimos Opublikowano 21 Listopada 2009 Opublikowano 21 Listopada 2009 drgania występują przy około 2 tyś obr niedawno wymieniałem olej. gdy samochód był na podnośniku zauważyłem że zrobiła się "fasolka" w łapie która jest przykręcona do poduszki skrzyni biegów. dziura w którą wchodzi śruba zrobiła się 1,5 roazy większa! przy zapalaniu i gaszeniu silnika słuchać stukanie (łapa nie jest sztywna - pracuje). czy to może być też powodem tych drgań w trakcie jazdy? to już masz odpowiedź co jest do wymiany
mycha852 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2010 wczoraj wymieniłem lewą łapę i poduszkę skrzyni biegów. drgania ustąpiły, ale nie do końca. jeszcze czuje delikatne drgania podczas jazdy. być może tak już powinno być? (w końcy to diesel). wydaje mi się, że pozostałe poduszki (nie są przecież najnowsze) mogę to powodować. albo ja jestem zbyt wyczulony. w najbliższym czasie pojadę jeszcze wyważyć koła i sprawdzić czy nie mają gdzieś "guza" oraz ustawić zbieżność. być może to wyeliminuje do końca te delikatne drgania.[br]Dopisany: 02 Grudzień 2009, 09:32_________________________________________________czy przedmiotowe drgania mogę być związane z zużyciem się amortyzatorów (pó roku temu byłem na przeglądzie-wytrzymałość amortyzatorów w granicach 25-30)
GRYFI Opublikowano 5 Stycznia 2010 Opublikowano 5 Stycznia 2010 w najgorszym wypadku uszkodzona (krzywa) półoś ale ja też obstawiam opony lub felgi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się