Jump to content

[B5 AEB] Dusi się, nie odpala, turbina świszcze po zalaniu


lodzianka82
 Share

Recommended Posts

Witajcie..

Jeśli ktokolwiek będzie mógł mi udzielić jakiejś rady będę ogromnie wdzięczna..

Pod koniec października zakładałam alarm(autko szło jak żyleta). Niestety ostatnio zaczął padać deszcz. Okazało się, że Pan który zakładał alarm i odcięcie na pompę nie poprawił uszczelki z lewej strony pod maską na przewodach. Efekt..?? Zalana cała część od strony kierowcy i za kierowcą-dwa dni wylewania wody z auta(było po kostki). Pojechałam do tego fachmana. Facet odpiął akum. wszystkie przewody kostki itd.wyjął tapicerkę do wysuszenia i z powrotem wszystko zamontował. I od tego momentu zaczynają się schody.. W momencie gdy tylko odpalił moja "niunia" :) zaczęł się dusić i kaszleć, wyjechaliśmy z warsztatu ok 500 m wciskam gaz do polowy a auto nie jedzie. Tak jakby turbina się nie załączała. A jak już się załączy to słychać dziwny świst spod maski. Następnego dnia auto odpalił 2 razy i gasło a później już w ogóle nie chciało odpalić. Przyjechał pan "mechanik" i poodcinał wszystkie kable dot.alarmu i odcięcia i jakoś odpaliło.. Ale co z tego jak się dusi.. Czasami odpala czasami nie czasami sie załącza turbina czasami nie i tak samo jest z mocą auta.

No to się rozpisałam macie może jakieś pomysły, i co z tym fantem dalej??

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem tylko policja i z nią do mechaniora

Link to comment
Share on other sites

to już przerabiałam bo powiedziałam ze jak nie zrobią mi mojego autka to sprawę oddaje do sadu CECHU i inspekcji handlowej.

tylko nie o to tu chodzi..

Chciałabym mieć sprawne autko.

Jak podłączałam pod polskiego VAGA wyszły mi następujące błędy(jest ich duuuuuużo, a nie było)

16500

1367

1360

1389

16646

65535

64767

1545

65024

20504

1278

64772

65028

2813

36867

2813

64903

64518

64764

64771

697

1540

65034

771

a no i mam pytanko czy tylko u mnie bardzo się muli VAGpl czy jeszcze ktos maz nim problemy??

Link to comment
Share on other sites

Sporo tego jak na jedną wizytę u mechanika. Może jakoś pomogę w odczycie. Takie opisy do błędów (choć nie wszystkich) dostałem w komplecie z Vagiem.

16500 - Obwód temperatury chłodziwa silnika - problem zakresu/działania

1367 - wyłączenie przez pompę zamka centralnego

1360 - włącznik układu przeciwkradzieżowego

1389 - włącznik otwarcia klapy bagażnika

65535 - Wiele możliwości: Uszkodzony sterownik, błąd jednostki kontrolnej lub modułu wewnętrznej kontroli i wiele innych

1278 - przekaźnik zaworu odcinania paliwa

697- zawór ograniczenia ciśnienia

771- czujnik rezerwy paliwa

Link to comment
Share on other sites

no właśnie.. wróciłam od "mechaniora" podłączał pod kompa i niestety żaden błąd nie wyskoczył.. przepustnicę zaadoptował i jest trochę lepiej, ale zaraz po odpaleniu i przygazowaniu "mocno" trochę się dławi..[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 19:24_________________________________________________no dobra.. niestety na dzień dzisiejszy mogę napisać tylko tyle że na silniku było 90 a na kanale chłodzącym 85 stopni przy w pełni rozgrzanym aucie. a wskazówka od temp. na desce tez pokazywała 90 stopni.

rano nie mogłam sprawdzić na zimnym aucie ponieważ mój szanowny małżonek pojechał autkiem do pracy a po drugie nie miałam dostępu do kabla. A ta przyjemność może być dostępna dopiero po weekendzie.

Ale teraz o dziwo samochód jeździ bez zastrzeżeń. Myślę że to jest albo od świec albo od przewodów. Zobaczymy jak będzie jak zacznie padać. Ale i tak postaram się sprawdzić na kompie.no dobra.. po wielu trudach udało mi się zainstalować vaga 311-2 i 4.9. Niestety na obu wyskoczyły te błędy

16500-Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT

17536-Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)

patrzyłam na blokach na rozgrzanym silniku( tylko oczywiście chciałam być mądra i nie pytać nikogo o nic tylko pogrzebać na forum i sama dojść do tego :kox:ale nie wiedziałam które dokładnie mają to być bloki na których mam sprawdzić :sorry: i niestety nie doszłam do tego..)

Tak więc pozwolę sobie je wrzucić tu aby ktoś mi pomógł:

to jest z pl vag:

BLOK 1

78 st.C-obciążenie silnika

BLOK 3

6- temp silnika

136- temp.zasysanego powietrza

BLOK 4

48 st.C-sygnał stanu

78 st.C-wyuczona ilość powietrza na wolnych obrotach

BLOK 6

18 st.C-wyliczona temp.zewn.

18 st.C-temp. świeżego powietrza a było ok.7stopni

21 st.C-temp.zewn.

BLOK7

26-

27-

20-

85-

tych opisów nie podaje po jakimś sposobem źle się wkleiło:(

A na vagu 311 wylazło to..

engine

grupa 001

coolant temp-78 st.C

grupa 006

intake temp-45 st.C

W obu przypadkach silnik był ciepły. Jeśli ktoś z mojej bazgraniny się czegoś dowie i mi odp to z góry dzięki..

pozdrowionka dla wszystkich

Link to comment
Share on other sites

O kobieto jak przy Tobie sie czuje mąż w dziedzinie mechaniki????????????? Pewnie - taki malutki ________________________.

Gratki za dociekliwość i upór :good:

Link to comment
Share on other sites

niestety tak sie sklada ze jestem dociekliwa i faktycznie uparta.. i czy tylko faceci maja bzika na punkcie swoich aut i jedynie oni maja prawo do takiej wiedzy??

tylko co mi z tego jak nie mam takich wiadomosci jak WY wszyscy?? a moj maz?? nie martw sie nie czuje sie malutki:) nie pozwalam mu na to:) po prostu ja mam wiecej czasu niz on i moge sobie z wami pogadac i dojsc do tego co mi sie zepsulo a nie placic bajonskie sumy w warsztatach.

a twoja wiadomosc potraktuje jako komplement.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...