Jump to content

[B7 BRB] Przelany olej. Zbyt wysoki poziom oleju.


darecki_123
 Share

Recommended Posts

Witam

Panowie podpowiedzcie, wiem, ze temat był już poruszany, ale im wiecej szukam i czytam tym mniej wiem ;)

Wymienilem olej w A4 B7 1.9 BRB i mechanior zalal ok 3,8 - 3,9 litra i standardowo kazal rano sprawdzic stan i ewentualnie troche dolac.

W zwiazku z tym , ze to moje pierwsze audi pomyslalem , ze poziom min-max znajduje sie miedzy zagieciami na bagnecie.. i dolalem jeszcze ok 0,6 litra tak, ze teraz na zimnym silniku jest ok 1mm przed górnym zagieciem i ok 4-5mm nad zakratkowanym polem na bagnecie...

Zaczalem sprawdzac w wyszukiwarce i doczytalem , ze olej powinno sie sprawdzac przy temperaturze roboczej silnika - czyli po zgaszeniu odczekac ok 5 minut i sprawdzic stan.

Sprawdzilem na cieplym i jest na polu zakratkowanym max - czyli niby ok ?

Ale w silniku wg wskazań na bańce 5litrowej oleju mam wlane ok 4,4 litra

I teraz nie wiem czy sciagac ten nadmiar, czy zostawic tak jak jest ? :)

podpowiedzcie ??

Link to comment
Share on other sites

1. Najlepiej nagrzać silnik do temp. 90 stopni, wyłączyć, poczekać kilkadziesiąt minut i sprawdzić poziom oleju, można nawet następnego dnia.

2. Jeśli wlałeś 4,4 to zdecydowanie za dużo.

3. Dodam jeszcze, że jeśli zapali się na kilka minut zimny silnik, a później sprawdzi poziom oleju to poziom będzie bardzo zaniżony, bo gęsty olej nie spływa do miski i pozostaje w silniku. Dlatego nagrzanie motoru do temp. roboczej jest kluczem do poprawności pomiaru.

Link to comment
Share on other sites

4,4l ja bym zostawił za jakis czas sie unormuje to trche co prawda za duzo ale jak juz zalałeś to ja bym zostawił....

Link to comment
Share on other sites

miska olejowa nie jest gumowa. kategorycznie usun nadmiar oleju.

przy zbyt duzym poziomie oleju w skrzyni korbowej jest zbyt duze cisnienie co powoduje pogorszenie smarowania turbiny.

Link to comment
Share on other sites

miska olejowa nie jest gumowa. kategorycznie usun nadmiar oleju.

przy zbyt duzym poziomie oleju w skrzyni korbowej jest zbyt duze cisnienie co powoduje pogorszenie smarowania turbiny.

Rozumiem, że usuwamy nadmiar ale wg wskaźnika na bagnecie .. a nie wg podziałki bańki .... :rolleyes:

@darecki ... IMO idź do kina, zaparkuj auto na równym parkingu, po kinie wypij herbatkę i sprawdź poziom oleju po tych 2.5h stania ... jak będzie za dużo to odciągnij

albo dolej bo jak tak na oko dolewasz i odciągasz - niby podziałkę masz na bańce ... ale w zależności jak się mechanik przyłożył do wymiany mógł zlać/wyssać więcej lub mniej :)

2x wymieniłem olej u 2óch różnych mechaników, tydzień temu wymieniłem sam .. ja musiałem wlać o 2 setki więcej w stosunku do tego co robili mechanicy ...

może to nie dużo jak odniesiemy to do całkowitej ilości 7.5lita wymienionego oleju (nominalna pojemność 8.2l)

różnica taka że mi ta wymiana zajęła blisko 2h .. bo w międzyczasie utylizowałem olej w bańki zakręcane, zmywałem podłogę w kumpla garażu ... jakby mechanik tak robił to za wymianę oleju trzeba byłoby zapłacić ze 150PLN a nie 30 :) .. czas to pieniądz ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...