Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Problem z temperaturą silnika ale nie termostat


loker23

Rekomendowane odpowiedzi

witam. przedstawiam problem z moim silniczkiem..jakis miesiac temu wymienialem termostat.. silnik sie nagrzal tak ze ten plastikowy kruciec wodny co jest w nim czujnik zdeformowal sie tak ze i jego trzeba bylo wymienic i tak tez zrobilem..i wszystko bylo by ok gdyby temperatura nie rosla tzn rosnie tylko i wylacznie na postoju. Kiedy jade na trasie temp. jest 90 ale kiedy tylko sie zatrzymam na pare chwil temp wzrasta nawet i do 105, ruszam i temp znow spada do 90... :wallbash: nie mam pojecia co sie dzieje! moze cos jest zapchane w ukladzie? mozliwe to? dodam ze wiatrak dziala bez zarzutow.. :mysli: moze ktos mi pomoc?? :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz WISCO u siebie?

[br]Dopisany: 20 Listopad 2009, 22:04_________________________________________________jezeli tak to sprawdz go,nagrzej silnik do temperatury 90stopni i gaszac silnik zobacz czy wentylator sie kreci jeszcze jakis czas po zgaszeniu,bedzie ci potrzebna druga osoba do tego,jezeli sie kreci po zgaszeniu kilka razy jeszcze to znak ze wisco padlo.muszisz wlasnie szukac cos w chlodzeniu na postoju czyli tego bym sie czepil,bo podczas jazdy podmuchem powietrza zchladzasz silnik i dlatego jest ok,a na postoju prawdopodobnie wentylator nie jest wydajny,bo te sprzegielko nie zalacza sie dobrze podczas nagrzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku wiskoza była nie sprawna, tylko że u mnie w bardziej w trasie takie objawy miałem, 105 stopni i spada, pocisne do 5 tys obrotow i spada temperatura, sprawdz tez pompe wody, moze na niskich obrotach nie wyrabia,

to było jak miałem jeszcze starego adp 1.6 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi sie wydaje, że słąbo odpowietrzyłęś układ chłodzenia i nie ma dobrego obiegu. Na postoju są niskie obroty silnika a zarazem pompy wody i nie daje ona rady przepchnąć płynu przez warstwę powietrza. Jak podniesiesz maskę to zobacz czy wszystkie węze, którymi płynie ciecz chłodząca są gorące.

A jak działa ogrzewanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak:

-pompa na wolnych obr. już nie daje rady

-zapowietrzony układ

-zarośnięta (zatkana) chłodnica,przy wyższych obr.(wyższym ciśnieniu) jeszcze jakoś płyn krąży

-termostat który się przycina lub za mało otwiera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat mam nowy ale jakiej firmy to tak z marszu nie powiem kupilem go za ok 40 zl chyba jesli dobrze pamietam.. przed wymiana termostatu bylo wszystko ok!! pompa jesli by nie wyrabiala to by takie objawy byly wcdzesniej no nie wiem co mam robic a mam z tym problem..a jak moge odpowietrzyc uklad?? sa jakies sposoby na to?? byla tez mowa o wentylatorze i powiem ze on mi chodzi i to dobrze w mojej ocenie.. ogrzewanie tez bez zarzutow zadnych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat mam nowy ale jakiej firmy to tak z marszu nie powiem kupilem go za ok 40 zl chyba jesli dobrze pamietam.. przed wymiana termostatu bylo wszystko ok!! pompa jesli by nie wyrabiala to by takie objawy byly wcdzesniej no nie wiem co mam robic a mam z tym problem..a jak moge odpowietrzyc uklad?? sa jakies sposoby na to?? byla tez mowa o wentylatorze i powiem ze on mi chodzi i to dobrze w mojej ocenie.. ogrzewanie tez bez zarzutow zadnych..

To kup ORI termostat :hi:

Jeżeli przed wymianą było wszystko ok to na pewno winny jest termostat

Koszt w servisie ~120 PLN, ewentualnie WAHLER ~80PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ogrzewanie jest ok to raczej układ odpowietrzony. Coś mi podpowiada, że ten termostat za mało sie otwiera a pompa na wolnych nie nadaza przez za mało uchylony otwór przepompować odpowiedniej ilości płynu.

Zacznij od odpowietrzenia.

Na podszybiu na samym środku (po prawej od akumulatora) masz węże od nagrzewnicy. Jeden z węży na otwór. Poluźniasz cybant i ściągasz go na sam koniec króćca nagrzewnicy Odpalasz silnik i czekasz aż trysnie fontanna płynu. Gasisz silnik i zakładasz cybant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. a mozna jakos sprawdzic w jakim stanie jest pompa wody??

Kiedy była wymieniana ???

Może pasek luźny od pompy??? Wiem że ADP ma jeszcze pompę osobno ( nie na rozrządzie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test robilem kolego i wszystko dziala jak powinno.. a pompa przeze mnie nie byla wymieniana wiec moze troche juz miec.. ale podejrzewam ze to jednak bedzie termostat :kwasny: jakies gowno zalozylem i teraz mam :wallbash: zdazylo mi sie juz tak ze na swiatlach jak stanąłem to temp podskoczyla do 100stopni jak ruszylem znow spadla do 90 ale kiedy dojechalem do domu przytrzymalem silnik na wyzszych obrotach jakis czas ale temp nie ruszyla juz sie..wiec to chyba termostat co?? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

test robilem kolego i wszystko dziala jak powinno.. a pompa przeze mnie nie byla wymieniana wiec moze troche juz miec.. ale podejrzewam ze to jednak bedzie termostat :kwasny: jakies gowno zalozylem i teraz mam :wallbash: zdazylo mi sie juz tak ze na swiatlach jak stanąłem to temp podskoczyla do 100stopni jak ruszylem znow spadla do 90 ale kiedy dojechalem do domu przytrzymalem silnik na wyzszych obrotach jakis czas ale temp nie ruszyla juz sie..wiec to chyba termostat co?? :confused4:

Termostat , pompa wody lub luźny pasek od pompy (w ostateczności niedrożny układ, ale to w ostateczności)

Najpierw sprawdził bym pasek od pompy czy nie jest za luźny. Poza tym jak jeszcze nie wymieniałeś pompy to chyba najwyższy czas na to ???!!! W Twoim silniku to bardzo prosta sprawa(nie jest na pasku rozrządu),nawet możesz to zrobić sam. No i termostat , tak to jest jak się chce oszczędzić parę złoty i nie zawsze się udaje , ja też już się parę razy "przejechałem" na zamiennikach i teraz w miarę możliwości kupuję tylko ORI.

Radziłbym Ci tak:

Kup termostat ORI ew. WAHLER + pompa wody (SKF lub RUVILLE) + pasek od pompy(Contitech lub Gates). Powinieneś zmieścić się w ~ 250PLN :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki robertb !! w najblizszym czasie postaram sie to zrobic!! z tym ze nie wiem czy ta pompe mam osobno.. mi sie wydaje ze pompa jest na pasu od rozrzadu.. musze spradzic dzis bo na tym forum moglem zly silnik zaznaczyc.. a wlasnie jak rozpoznac jaki silnik mam bo nie jestem do konca przekonany.. :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki robertb !! w najblizszym czasie postaram sie to zrobic!! z tym ze nie wiem czy ta pompe mam osobno.. mi sie wydaje ze pompa jest na pasu od rozrzadu.. musze spradzic dzis bo na tym forum moglem zly silnik zaznaczyc.. a wlasnie jak rozpoznac jaki silnik mam bo nie jestem do konca przekonany.. :confused4:

W bagażniku obok koła zapasowego (u mnie z prawej strony) są kody wyposażenia (kwadratowa naklejka) i jest też tam m.in. nr. VIN,kod silnika itp

Ale w tych rocznikach pompa była raczej osobno,wydaje mi się że gdzieś obok alternatora. [br]Dopisany: 24 Listopad 2009, 15:57_________________________________________________Jeśli masz A4 z silnikiem 1.6 z 1996r to możesz mieć [ADP] lub [AHL].

W [ADP] pompa jest napędzana osobnym paskiem ( nie jest na rozrządzie)

W [AHL] jest na rozrządzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ktory silnik lpszy?? znaczy sie czym one sie roznia?? znasz moze jakas stronke gdzie mozna o tym poczytac dokladnij??

Wpisz w GOOGLACH :

różnice ADP AHL

Jest tam taki temat Chciałem wkleić link do tego ale wyskakują jakieś głupoty

Różnica to m.in ADP-101PS , AHL-100PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...