Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Problem z tiptronicem


puchac

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,

mój znajomy ma problem ze skrzynią - tiptronic. Auto to A6 2003 rok - silnik 4.2 quattro. Podczas jazdy, wciskając mocno gaz - obroty idą do góry, natomiast auto nie przyśpiesza, wtedy na chwilę (ale nie zawsze) podświetlają się wszystkie litery na czerwono (czyli tryb serwisowy) Ogólnie słabo ciągnie, jedynie jak się powolutku rozpędza, to wtedy zmienia biegi normalnie. Proszę o pomoc, bo niestety w moim regionie nie dobrego speca od tych tematów.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozumiem jest poślizg przy przyspieszaniu, skrzynia z jakiegoś powodu nie trzyma ciśnienia- najpierw do sprawdzenia olej- czy nie jest spalony, czy nie ma za go mało. Jeżeli brakuje to czy skrzynka i jej okolice są suche i czy nie wywala oliwy w układ chłodzenia bo się chłodnica oleju rozszczelniła. Możliwe też, że uszkodzone jest sprzęgło hydrokinetyczne.

Jeżeli olej będzie przepalony to skrzynka jest do rozebrania i remontu, albo niech Kolega szuka drugiej. Dłuższa jazda w tym stanie tylko wykończy skrzynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie podswietlaja oznaczenia to skrzynia łapie błąd... VAG powie jaki.

ale to na 100% uszkodzenie mechniczne, wyglada albo na slabe cisnienie albo spalone tarczki. ciekawe czy tak samo wyglada problem na biegach 1-3 i wyzszych?

błąd to zapewne nieprawidlowe wybranie biegu , bo skrzynia sie "dziwi" ze obroty rosna a predkosc nie.

generalnie skrzynia to i tak juz szrot wiec trzeba ja rozebrac i zobaczyc czy jest co wymieniac czy szukac skrzyni.

slyszalem tez o przypadku gdzie przy wymianie dokrecono rurki idace do chlodnicy tak mocno ze je ukrecono, ograniczajac przeplyw oleju. skutek - usmazenie skrzyni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej szukajcie dobrego speca bo za chwile nigdzie tym autem nie pojedziecie testując tą skrzynke.

znam przypadek że koleś miał takie kłopoty ze skrzynką i wlał jakiegoś doktorka z allegro i skrzynia ożyła i jezdził tak 2 miechy zanim robił remont to chyba to

http://moto.allegro.pl/item843820816_automatyczna_skrzynia_szarpie_wlej_bilstein.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko na jakiej zasadzie to naprawdę działa :mysli:, niewykluczone że tylko np. zagęszcza albo rozrzedza olej. Moim zdaniem, jeżeli olej z filtrem jest wymieniany na czas, a skrzynia nie katowana to takie np. zatykanie kanalików olejowych o którym piszą nie ma miejsca bo czym mają się wtedy zatykać :rolleyes: z kolei zajechany sprzęt to zajechany sprzęt i w takim wypadku tylko remont bo reanimacja jakimś specyfikiem doraźna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie, jestem zdania że jak skrzynka juz pada to docelowo napewno remont ale doraznie w celu poexperymentowania wlał bym to

...do stracenia pare zl na zakup a doświadczenia...bezcenne :>

jak sie okaże, że miałeś do wymiany np tarczki w jednym zespole a tym specyfikiem uwalisz sobie machatronik i kanaly olejowe ... to bedzie dosyc CENNE A nie BEZcenne :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...