Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Kopcenie z wydechu - norma czy syfoza?


tomstat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem wygląda następująco.. Odpaliłem z rana autko, pojechałem do pracy. Stojąc na światłach zerknąłem w lusterko i spostrzegłem kłęby białego dymu wydobywającego się z mojego audi. Motor był jeszcze zimny. Czy to normalna para wydobywająca się na wskutek zwykłej różnicy temperatur czy zaczynjąca sie jakaś syfoza?

Od tamtego momentu zacząłem obserwować auta innych drogowców i u niektórych kopci u innych ni ch.a :gwizdanie:

Dodac należy że ostatnio wystąpił problem z odpaleniem autka (2 razy raz zimnego raz nagrzanego). Trzeba było dłuuugo kręcić a jak już załapał (po ok 10 sek kręcenia) przy dodaniu gazu wpadał w drgania i nie miał mocy (woda w układzie?) po kilku sekundach jak juz "przedmuchał" się wszystko wracało do normy. Po rozgrzaniu silnika dym (para?) tez zniknela.

A teraz pytanie.. Czy to normalne podczas tej pory roku? Auto stoi pod chmurką. Zbiera się wilgoć i stąd te przyjemności? W VW Vento 1.8 tego nie miałem. A może to termostat bądź uszczelka pod głowicą? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest zimno to zawsze będzie kopcił (para wodna), pytanie tylko jak mocno kopci :mysli: Jeżeli podejrzewasz uszczelkę pod głowicą to sprawdź czy nie ubywa płynu w zbiorniczku oraz czy na pracującym silniku nie widać przedostających się spalin do cieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest kopcenie tylko para wodna - fizyka sie kłania

jak nie ma ubytków płynu i oleju nie ma sie czym przejmowac

sprawdz na Vag-u jak nagrzewa sie silnik i jak pracuje lambda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak wygląda końcówka wydechu.

Albo najlepiej wyczyść ją, pojeździj trochę i sprawdź co się na niej zbiera.

Dodam że przy niskiej temperaturze tez mam chmurkę białego dymu za tylną szybą.

Duży wydech końcowy para się swobodnie wydobywa i unosi

(nie idzie takim mały strumieniem jak u innych może temu tak ją widać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również uważam że to wina różnicy temperatur.

Moja audiczka także zostawia taką rozrzedzoną chmurkę pary za sobą w niskich temperaturach (tym bardziej że nie mam w chwili obecnej katalizatora tylko strumienicę :wink4: ). Dodam że z autkiem nie mam problemów pod względem odpalania czy osiągów podczas jazdy :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem , gdy auto jest chłodne nie kopci wcale , jednak jak silnik sie nagrzeje zaczyna kopcić wydaje mi sie że na niebiesko- szaro, Jak ruszałem dziś ze świateł to zakopcił bardzo mocno aż mi było wstyd, czułem sie jakbym jechał jakimś rumplem a nie audi.

Silnik pracuje ładnie ,nic nie przerywa, moc ma ok,

Ostatnim czasem wycinałem katalizator czy to możliwe żeby tak zaczął kopcić bo nie ma kata?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest kopcenie tylko para wodna, nie ma sie czego wstydzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie ze to nie jest para wodna,Dymienie jest bardzo duże na niebiesko ,jak stoje na światłach to dym jest wszedzie ,czuć spaliny, czy to możliwe że bez kata takie rzeczy by sie działy ( na zimnym silniku kopcenia nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...