Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Jaki silnik do A4


Fabi_Ko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam grupowiczów.

Jestem nowym klubowiczem choć od jakiegoś czasu śledzę niektóre wątki.

Proszę znawców oraz użytkowników A4 o opinię - na jaki silnik zdecydować się do A4???

Uwagi dot auta:

- A4 B7 Avant (max 140 tys km przebiegu)

- silnik 2.0 litrowy (ograniczenie: opłaty przy sprowadzeniu)

- minimum 140PS

- auto rocznie przejedzie 20 tys km - cykl mieszany (8x10km w miesiącu - miasto, 14x35km w miesiącu - autostrada, 3-4 razy w roku po 1-2 tys km)

- auto rodzinne, prowadzone będzie przez kobietę

- będzie sprzedane po 2,5 roku

- auto ma być głównie bezawaryjne i bezpieczne

W związku z tymi informacjami kilka pytań szczegółowych:

- 2.0 TFSI czy 2.0 TDI (170PS)? Dość dużo złych opinii czytałem na temat diesla 2.0 TDI 140KM i to mnie martwi.

- zastanawiam się nad BMW320d - podobno bardzo dobre silniki - czy ktoś jeździł/jeździ takim autem i może coś więcen napisać?

- czy całkowity koszt posiadania auta TDI oraz TFSI po przejechaniu 50 tys km będzie podobny? Zakup auta + paliwo + przeglądy. Napraw nie

biorę pod uwagę :)

Z góry dziękuję za info.

Pzdr

Fabio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi mało kilometrów rocznie, 2.0 tfsi podobno przy oszczędnej jeździe mało pali, spokojnie myśle że możesz się na niego zdecydować, 2.0 tdi zależy jak trafisz ale tak jak mówisz złych opini jest multum,

320d bmw, super autko, super się tym jeździ, mój znajomy ma taką, nie dzieje się z tym nic bardzo mało mu pali a jest bardzo dynamiczne,

pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał 2,0TFSI - silniczek ma większość dobrych opinii. Nie jeździsz dużo, więc paliwo Cię nie zje (podobno pali mniej niż 1,8T), a silniczek mocniejszy (i w benzynce :naughty:). Podejrzewam, że i tak diesel (170KM) będzie droższy w zakupie od benzyniaka, więc koszty (zakup + utrzymanie + ew. naprawy) będą podobne. Ale niech się wypowiedzą znawcy, moje zdanie znasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich przebiegach diesel mija się z celem. Dodatkowo 2.0TDI, również 170, jest dużo bardziej awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 2.0 TFSI znajdziesz w Niemcowni ze znacznie mniejszym przebiegiem niż 2.0 TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję za info.

Wątpliwości jakie jeszcze mam to:

- po 2,5 roku użytkowania auto będę chciał sprzedać. Diesla podobno łatwiej.

- przez okres 2,5 roku przejedziemy ok 50 tys km. Na benzynę wydam ok 9000 zł więcej niż na olej.

Czy to nie wystarczy by ponownie zastanowić się nad dieslem? 320d ma dobre opinie. Gdyby nie ten napęd na tył...

Pzdr.

Fabio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...