Armani85 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Witam autko sie odmrozilo no to kolejny problem sie pojawil jadac na zakupy nagle zaczela mi kierownica latac na lewo i prawo stanolem i nie wiedzialem co sie dzieje w prawo wogole nie moglem skrecic cos jakby blokowalo po dluzszej chwili odpalilem i problem znikl ale zaczelo cos skrzypiec z ukladu kierowniczego z okolicy prawego kola co sie moglo stac? dodam jeszcze ze gdy bylem miesiac temu na przegldzie mialem do wymiany przegub. zawieszenie wymienione jakies 3 miesiace temu na lemfordery wiec raczej to nie od tego. pozdrawia.
Armani85 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 na srode jestem dopiero umowiony z mechanikiem czy moge do tego czasu jezdzic tym autem powoli?
Bogumił Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 A ja raczej bym stawiał na maglownicę, ewentualnie na wspomaganie układu kierowniczego. Półośki na których jest zamontowany przegub ma za zadanie przenosić moment obrotowy na koła ze skrzyni. Przeguby homokinetyczne (czy jak je tam nazywają) względnie przekładnie Cardana służą do tego aby można było moment obrotowy wirującego elementu "przenieść" do płaszczyzny innej (nie koniecznie osiowo) niż ta w której wykonywany jest obrót. Krótko mówiąc przegub jest po to aby nie powstał "efekt" korby - bo by się koło pod błotnikiem nie zmieściło kiedy by zaczął jechać samochód. Półośka jest połączona z piastą, na której jest umieszczone koło, dlatego wykluczam aby samoczynne skręcanie kierownicy było spowodowane wadliwym przegubem - nie ta płaszczyzna działania.
Armani85 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2009 Przypomne ze teraz jest wszystko ok tylko delikatnie sciaga na prawo
Bogumił Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Ale ściąga "cały samochód" jak puścisz kierownicę, czy jak puścisz kierownicę to ona sama się obraca? Bo już się zgubiłem.
Armani85 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2009 Ogolnie sciaga delikatnie samochod na prawo tak jakby bieznosci nie bylo.
Bogumił Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 No to raczej zbieżność, a przy hamowaniu jak się zachowuje? Też go ściąga?
Armani85 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2009 Tez sciaga przy hamowaniu i piszczy z okolic prawego kola.
duffy Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Tez sciaga przy hamowaniu i piszczy z okolic prawego kola. a moze sie klocki skonczyly ??
Bogumił Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 No to zbieżność + klocki hamulcowe do sprawdzenia.
Armani85 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2009 Panowie ja jeszcze raz opisze jak to wyglada wlasnie wrocilem z trasy jade jade zaczyna cos strzelac z okolicy lewego kola wlasnie tam gdzie mialbyc przegub do wymiany i zaczyna latac kierownica poczym chwila spokoju zjezdzam w lewo i przy zakrecie w lewo ostre stukanie i tak jakby odglos gniecionej puszki piwa czy plastikowej butelki dodam ze te objawy pojawiaja sie co jakis czas tzn 5 min cisza wszystko ok potem znowu i tak w kolko.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 23:05_________________________________________________Ps.im wiecej dodam gazu tym stuki bardziej glosne i odczuwalne.[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 23:49_________________________________________________W srode sie dowiem co jest grane ale na ta chwile potrzebne mi wiedziec czy mozna jezdzic tym autem.
Bogumił Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Nie jest wykluczone, że szwankuje w twoim samochodzie kilka rzeczy. Uszkodzony przegub przy skręcaniu będzie wydawał charakterystyczne "terkotanie" - odgłos gniecionej puszki raczej nie. O ile się nie mylę to przy jednym przegubie sprawnym samochód też będzie jechał (jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie) ale to pewnie będzie związane z mniejszą "mocą na kołach"- jeżeli tak jest to może faktycznie samoistne skręcanie samochodu będzie związane z tym, że tylko jedna oś ciągnie.
Armani85 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2009 No wlasnie wystepuje to charakterystyczne terkotanie i nie wiem teraz czy jezdzic tym autem do srody zeby nie pogorszyc jeszcze bardziej sprawy.
Bogumił Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Czy można pogorszyć element niesprawny, która z istoty rzeczy jest już niesprawny? W tym momencie zostaje bardziej wysilony sprawny przegub. Kodeks drogowy określa, że jedynie sprawne techniczne pojazdy mogą być uczestnikami ruchu drogowego - trzeba o tym pamiętać. Najlepiej by było, gdybyś go odstawił do mechanika i nie jeździł bez potrzeby (zakładamy że masz faktycznie niesprawny przegub). Ale jeżeli musisz to po prostu staraj jeździć się "delikatniej", nie przyspieszaj ostro, gdy robisz manewry przy parkowaniu staraj się nie kręcić kierownicą gdy stoisz w miejscu, nie skręcaj całkowicie kierownicy (bo może wyskoczyć ci półośka z uszkodzonego przegubu).
duffy Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 O ile się nie mylę to przy jednym przegubie sprawnym samochód też będzie jechał (jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie) o ile ja sie nie myle, to jak strzeli jeden przegub to juz nigdzie nie pojedziesz :gwizdanie: mechanizm roznicowy przekaze moc na to kolo ktore ma mniejszy opor czyli na to z ukreconym przegubem ..... chyba ze masz "szprere" ale raczej nie, to wtedy pojedziesz dalej
piotrek1998 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Witam: a moze kącowka drązka kierowniczego
Si?a Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 O ile się nie mylę to przy jednym przegubie sprawnym samochód też będzie jechał (jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie) o ile ja sie nie myle, to jak strzeli jeden przegub to juz nigdzie nie pojedziesz :gwizdanie: mechanizm roznicowy przekaze moc na to kolo ktore ma mniejszy opor czyli na to z ukreconym przegubem ..... chyba ze masz "szprere" ale raczej nie, to wtedy pojedziesz dalej No i tu się nie mylisz, gdy jeden strzeli to już koniec jazdy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się