SanceS Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Witam kolegów serdecznie. Przeglądam od jakiegoś czasu wątki na forum, owszem są bardzo pomocne, aczkolwiek trudno mi zdiagnozować mój problem. Mam samochód kupiony niedawno 'od rodziny' z klimatronikiem, niestety nie mam możliwości czytania kodów ( i tutaj liczę na wielką pomoc kogoś z krakowa). Objawy: nie dogrzany silnik, nie działa dmuchawa, nie nagrzewa się nagrzewnica. Pierwsza rzecz to dmuchawa, zużyte szczotki, wytargany komutator. Dzisiaj kupuję szczotki i czyszczę komutator, być może będzie działać. Druga sprawa to słabe nagrzewanie się silnika i nagrzewnicy. Po około pół godziny jazdy po mieście temp. dochodzi do 60*, czytam kody z klimatronika : 49c - 0* 51c - 60* Poprzedni właściciel twierdzi, że miesiąc temu zmieniał termostat. Zauważyłem też, że ciągle kręcą się oba wiatraki na chłodnicy. Nagrzewnicę płukałem wczoraj. Trochę to pomogło, ale dalej grzeje słabo. Dlaczego? Ciągle jest zapowietrzona. Nie mogę odpowietrzyć układu. Odkręciłem zbiorniczek płynu umieściłem go możliwie wyżej nagrzewnicy, otworzyłem dziurkę na wylocie z nagrzewnicy i idzie powietrze, czekałem 15 minut. W końcu zacząłem pompować ręką (wszystko na włączonym motorze) dalej nie idzie płyn. Zostawiłem tak, zajrzałem do środka jak grzanie, nagrzewnica grzeje, ale bardzo słabo. Zaczynam zastanawiać się, czy nie jest to wina pompy. Dziś odkręcę termostat i będę mógł wykluczyć pompę. Dzisiaj cały dzień będę miał ten samochód w garażu, jeżeli, któryś z kolegów miałby jakieś sugestie, albo mógłby spotkać się dzisiaj, ażeby odczytać kody byłbym bardzo wdzięczny. Będę dziś zaglądał tutaj na forum co godzinę i pisał o postępach. W zamian oferuję pomoc w szeroko-pojętej elektronice. Dysponuje hot-airem, oscyloskopem miernikami dobrej jakości. Pozdrawiam Darek
aruś12 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Ja mam podobny problem kolego a węże ci nie puchną od płynu Bo jak tak to znaczy że uszczelka pod głowicą Chyba że płyn stanu ci nie ubywa Bo u mię też słabo grzeje powietrze się ciągle zbiera nie można do końca odpowietrzyć I dzisiaj jadę zostawić auto do kolegi ma w 3 dni wszystko zrobić wymienić uszczelkę pod głowicą splantować ją i rozrząd wymienić z pompo wody
SanceS Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Mam nadzieje, że uszczelka pod głowicą jest ok. Płynu raczej nie ubywa. Węże nie puchną.
aruś12 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 No one nie puchną aż tak tylko spróbuj go ścisnąć jak będzie stawiał delikatny opór a odkręcisz korek od zbiorniczka i lżej będzie się ściskał to masz Kolego ten sam problem co ja Uszczelka pod głowicą Ja już wszystkiego próbowałem żeby grzała ale nic nie pomaga Człowiek nie dopuszcza tej myśli że to uszczelka ale taka jest prawda ;(
krzysztof61 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 jezeli chodzi o wentylatory to powinien ci chodzic tylko jeden , ten od strony kierowcy . drugi wentylator chodzi gdy wlaczysz klimatyzacje , lub jezeli jest wysoka temperatura i pierwszy wentylator nie wyrabia .
SanceS Opublikowano 28 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2009 Dzisiaj uporałem się z dmuchawą Było trochę problemów, gdyż z nadmiaru czasu zdecydowałem się na samodzielną wymianę komutatora, niestety kilka blaszek starło się aż do warstwy izolacyjnej, używki całej dmuchawy, które widziałem były w kiepskim stanie, a nowa w intercars 670zl. Więc zabrałem się za naprawę. Komutator 30zl szczotki 25 i robota... robota bezcenna... Z wiatrakami jest tak, dopóki klimatronik jest wyłączony wszystko jest ok. Wisko kręci się cały czas, a drugi stoi. Jak tylko klimatronik zostanie uruchomiony (manual Hi) to włącza się automatycznie drugi wiatrak. (temp płynu w tym czasie ok. 25*) Czyżby było coś nie tak z czujnikiem? Aruś12 - Nie wiem czy dobrze, ale z tego co wiem, to pompa układu chłodzenia powoduje wzrost ciśnienia płynu chłodniczego, tym samym węże stają się twardsze, gdy odkręcisz 'szczelny' korek, to rozszczelnisz układ ciśnienie spadnie więc węże będzie łatwiej ściskać. Gdyby były to przedmuchy uszczelki pod głowicą to układ nie mógłby złapać ciśnienia i ubywało by płynu. Z resztą łatwo to sprawdzić - poświecić na blok silnika lampą UV. Pozdrawiam
aruś12 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Już jest w warsztacie nie można było go od po wietrzyć cały czas bąble znaczy powietrze idzie powrotem Trudno trzeba ponieść koszty i tak czy tak rozrząd do wymiany więc nie zaszkodzi wymienić wszystkiego Fakt że będzie trochę kosztowało Ale jak się chce mieć Audi to tak jest
przemoo Opublikowano 7 Lutego 2010 Opublikowano 7 Lutego 2010 Umnie jest tak ze grzało tej zimy nie za ciekawie.od miesiąca ubywał mi plyn z ukladu. teraz wyjechałem na dłuzszą trase, plus sciganie z bmw 520d i przy 140 zdechło ogrzewanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się