Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wydmuchiwany olej z dolotu


empire20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

mam mał problem z 1.9 tdi afn problem wygląda tak ze na przewodach dolotu w miejscach laczenia pojawiła się czarna maź oleju praktycznie na każdym łączeniu nawet miaem pekniety łącznik gumowy jak z tego tematu http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=11965.0 który zastąpiłem nowym z aso (20Ł za kawałek gumki ;) )podokręcałem opaski na wszystkich łaczeniach (opaski te były trochę luźne) problem w tym że sączenie się oleju jest widoczne też na kolektorze dolotowym oraz w miejscu połączenia się przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej nad pokrywą zaworów nie ma śladu oleju ale silnik jest brudny i to mnie denerwuje auto jeździ chyba ok nie wiem bo innym afn nie jeździłem ostatnio jechałem nim około 180 km/h oleju nie ubywa w znaczących ilościach autko nie kopci pali praktycznie odrazu ( tzn kopcenie w normie delikatny bączek przy np wyprzedzaniu) samochód ma przejechane 211000 mil (ok 335000km) jest z 1997 roku sam zrobiłem nim już nieco ponad 10000 mil pod samochodem od czasu do czasu pojawi się kropka moze dwie małe kropki oleju i nie zawsze czasem po 3 dniach postoju nie ma śladu a czasem po jednej nocy są dwie kropki.

Moim kłopotem jest to że moja świadomośc potrzebuje odpowiedzi dlaczego doszło do takiego rozszczelnienia czy jest to spowodowane zmęczeniem się materiału czy jest może jakaś inna przyczyna

Z góry dzięki za odpowiedź sorki jeśli za bardzo namotałem ale starałem sie podac jak najwięcej info na ten temat.

Pozdrawiam

Sławek

uzupełnij profil i popraw temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie turbina tylko olej z odmy, w TDI śladowe ilości oleju w dolocie są zawsze, jeśli jest go więcej to znaczy, że przepuszcza zawór regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej czyli ten czarny okrągły płaski dysk na pokrywie zaworów, w zależności od konstrukcji silnika można wymienić sam zawór - koszt około 70 zł (w silnikach na pompach wtryskowych) oraz całą pokrywę zaworów (w silnikach PD, kosztu nie znam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam i też mnie to wnerwia.

Zaworek w ASO to 125 zł. planuję wymianę dla zabicia niepewności.

Uwagi:

Po zdjęciu przewodu zawór regulacji ciśnienia - turbina, w przewodzie lekko sączy się olej. Wymieniłem już odmę przed zaworem regulacji ciśnienia i bez efektu teraz może kolej na zawór.

Jedno mnie zastanawia :mysli:

Konstrukcja zaworu jest prymitywna (plastikowe przegrody) i w sumie tam nie ma co się zepsuć.

Powodem mogą być również nieszczelne uszczelniacze na zaworach lub popychacze, wówczas ciśnienie pod pokrywą wzrasta i olej ucieka gdzie może, ale coś patrząc na spaliny (brak uwag) głowicy dam spokój.

Fakt, że w wielu wątkach znaleźć można "tam ma być olej" ale mi to nie wystarcza, bo niby po co ma tam być?

Turbo ma własne smarowanie a i reszta nie potrzebuje (chyba że konserwacja intercoolera :polew:)

Myśl #2. Turbo (patrz układ dolotowy) "pompując" wciąga opary z "komory" wałka rozrządu i gdyby nie zawór regulacji ciśnienia to pewnie turbo wciągnęło by cały olej z silnika. :mysli: Ciekawe czy jest na to norma. Niektórzy piszą że nie mają z tym problemu (suchy dolot).

Pozdrawia

Szycha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten syf na nic turbinie nie jest potrzebny rozwiązanie i dużo na ten temat poniżej:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t57919.0.html;highlight=oil-catch

to nie turbina tylko olej z odmy, w TDI śladowe ilości oleju w dolocie są zawsze, jeśli jest go więcej to znaczy, że przepuszcza zawór regulacji ciśnienia w skrzyni korbowej czyli ten czarny okrągły płaski dysk na pokrywie zaworów, w zależności od konstrukcji silnika można wymienić sam zawór - koszt około 70 zł (w silnikach na pompach wtryskowych) oraz całą pokrywę zaworów (w silnikach PD, kosztu nie znam).

W 1.9 przynajmniej w mojej nie ma zaworu odma idzie bezpośrednio z pod klapy zaworowej do dolotu :confused4: a z nią cały syf .. :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....no nie powiem jest to jakaś opcja.

Ale, coś mi się wydaje że to jest nie tędy droga.

Dlaczego nie ma tego w oryginale .... Zaworki duperelki są a filtra takiego nie ma coś mi nie gra.

:mysli:

Filterek zapcha się olejem i co ....a on powinien byś w ciągłym obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to nie filterek tylko puszka która przechwytuje cały syf i mgłę olejową która wydostaje się odmą centralnie na naszą kochaną trurbinkę, co mam wrazenie wcale a wcale jej nie jest potrzebne.

Nie ma tego w oryginale bo w związku z ekologią wszelkie takie opary powinny podlegać spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...