Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Jak jeździć, żeby wydłużyć żywotność skrzyni manualnej


brembi

Rekomendowane odpowiedzi

Czytając forum doszedłem do wniosku, że skrzynia biegów w naszych Audi b5 to dość poważny mankament :confused4: - między innymi szybko padające synchronizatory. I tutaj pojawia się moje pytanie: jak jeździć by te skrzynie służyły nam jak najdłużej ? Chodzi mi tu głównie o technikę zmiany biegów.

Czy lepiej zmieniać biegi szybko, czy raczej poczekać aż obroty spadną ?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych specjalnych zabiegów , przy Twojej mocy wystarczy jeździć normalnie, a skrzynia powinna to wytrzymać na dystansie min. 300 kkm :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obyś miał racje... :rolleyes: Jednak wydaje mi się, że jeśli chodzi o synchronizatory to moc nie ma tu wielkiego znaczenia. :mysli:

Czytając forum doszedłem do wniosku, że skrzynia biegów w naszych Audi b5 to dość poważny mankament :confused4: - między innymi szybko padające synchronizatory. I tutaj pojawia się moje pytanie: jak jeździć by te skrzynie służyły nam jak najdłużej ? Chodzi mi tu głównie o technikę zmiany biegów.

Czy lepiej zmieniać biegi szybko, czy raczej poczekać aż obroty spadną ?

Pozdrawiam :)

Przede wszystkim wymień sobie olej w skrzyni. Skrzynie padają bo producent nie zaleca wymiany oleju, który z czasem traci swoje właściwości gdzie ten sam olej w butelce na półce ma termin przydatności 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to sprawa dyskusyjna w escorcie nie wymieniałem oleju i skrzynia chodziła bez najmniejszego kłopotu 300 tys km teraz escorcik ma natrzaskane 500 i dalej skrzynia chodzi bez zarzutu. Ja wymieniłem olej w audiczce jak robiłem sprzęgło ale o dziwo olej miał konsystencje i kolor identyczny jak ten nowy castrola. Poza tym w skrzyni nie działają żadne czynniki typu nagar itp. więc każdy wymienia wedle uznania. A z tym że producent pisze termin przydatności 4 lata to tyle olej może na półce stać w sklepie to jak z oponami maja termin ważności ale tylko jak leżą na magazynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju to sprawa dyskusyjna w escorcie nie wymieniałem oleju i skrzynia chodziła bez najmniejszego kłopotu 300 tys km teraz escorcik ma natrzaskane 500 i dalej skrzynia chodzi bez zarzutu. Ja wymieniłem olej w audiczce jak robiłem sprzęgło ale o dziwo olej miał konsystencje i kolor identyczny jak ten nowy castrola. Poza tym w skrzyni nie działają żadne czynniki typu nagar itp. więc każdy wymienia wedle uznania. A z tym że producent pisze termin przydatności 4 lata to tyle olej może na półce stać w sklepie to jak z oponami maja termin ważności ale tylko jak leżą na magazynie.

Skoro miałeś takie doświadczenia z Eskorcikiem to chyba dużym błędem była ta wymiana oleju w audi :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...