Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Stałe 12V na radiu po stacyjce.


sołtys85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący problem mam radio Alpine

http://www.allegro.pl/item868931120_alpine_cde_9880r_usb_dwa_kolory_extra_gratisy.html

i w stanie czuwania pobiera mi ono 0,16A !!!!!!!!!!!!!!! co rozładowywuje aku rada jest jedna przełożyć kable aby podłaczyć przewó żółty pod stałe 12v a czerwony pod 12v po stacyjce i tu zaczyna sie problem. Ponieważ w kostce samochodowej 12V mam przez cały czas na obu przewodach. Jak to zmienić, żeby było dobrze?

Dowiedziałęm sie od znajomego elektromechanika, że w audi w standarcie było po kluczyku (miałem ori radio). Czy możliwe, że ktoś tam grzebał? Moze sie coś upaliło w stacyjce, przekaźnik lub coś w tym rodzaju.

Na innych pinach w kostce jak mierzyłem to miały jakieś dzwne napięcia jedno 1,7V, drugie 2,2V po włączeniu świateł wzrastały do 12v, a na jednym pinie po właczeniu kluczyka jest jakieś dzwne 9V i w dodatku napięcie skacze???

Ma ktoś schemacik bo nie lubię druciarstwa i dodawania swoich przewodów jak mozna wykorzystać ori i to zajmie mi parę minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. radio nowe czy używane?

2. nie jest przypalona trochę końcówka mocy?

3. przy jakim napięciu zasilania jest taki pobór prądu? (domyślam się, że to radio ma jakąś przetwornicę napięcia i stąd to pytanie)

4. czy aby względem masy mierzysz napięcie, czy to na pewno masa jest?

+12, masa, +12 po stacyjce powinno być w instalacji, masz może jakąś zmieniarkę cd do tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. radio nowe czy używane?

2. nie jest przypalona trochę końcówka mocy?

3. przy jakim napięciu zasilania jest taki pobór prądu? (domyślam się, że to radio ma jakąś przetwornicę napięcia i stąd to pytanie)

4. czy aby względem masy mierzysz napięcie, czy to na pewno masa jest?

+12, masa, +12 po stacyjce powinno być w instalacji, masz może jakąś zmieniarkę cd do tego ?

1. używane kupiłem razem z samochodem

2. tego nie wiem

3. 12,7 z aku

4. mierzyłem na plusie na bezpieczniku w rozdzielni samochodu

zmieniarki bark gołe radio + głośnki standart

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez radia pokazuje 0,06 lub 0,07A wec chyba w radiu jest przyczyna rozładowywania aku?

A jeszcze jedno mam ładowanie rzedu 15,2V czy w audi jak w innych autach powinno być wyższe niż 14,4? A na zegarach pokazuje mi wskazóweczka nieco ponad 14V czaem jest nieco mniej wychylona a na zimnym wychodzi zawsze może milimetr za kreskę oznaczającą 14V czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukasz + po stacyjce? w B5 czerwono-niebieski,ale sprawdz miernikiem i sie upewnij :wink4:

Na czerwono-niebieskim jest stałe 12V podobnie jak i na czerwonym. Bez względu na to czy kluczyk jest czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukasz + po stacyjce? w B5 czerwono-niebieski,ale sprawdz miernikiem i sie upewnij :wink4:

Na czerwono-niebieskim jest stałe 12V podobnie jak i na czerwonym. Bez względu na to czy kluczyk jest czy nie.

A wyjmujesz kluczyk, czy tylko przekręcasz?

Nie wiem jak w B5, ale w B7 jest tu duża różnica :wink4:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na wszystkie sposoby i bez względu na moje kombinację zawsze pokazuje 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na wszystkie sposoby i bez względu na moje kombinację zawsze pokazuje 12V

staly w B5 na 100% jest bialo-niebieski,(sam kiedyś tak pdłączałem radio-

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_nie_zapamietuje_stacji_radiowych_i_ustawien-t22092.0.html;msg268477#msg268477 )

podłączony jest albo z zółtym,lub czerwonym od radia-którys z tych kolorow musi byc połączony z plusem po stacyjce-jesli zółty i czerwony od radia,są połączone razem-wtedy ten z kostki jest stałym plusem i jest nim biało-niebieski, nie potrzebujesz plusa po stacyjce,bo radio włączasz i wyłączasz recznie,

jesli osobno-

to żółty z radia połączony jest ze stałym plusem,a czerwony z radia, to plus po stacyjce :wink4:

-niebieski od radia to plus do wysuwania anteny,lub na wzmacniacz

-rozowy od radia-MUTE

-czarny z radia i ten,z ktorym jest połączony w kostce-to masa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem na wszystkie sposoby i bez względu na moje kombinację zawsze pokazuje 12V

staly w B5 na 100% jest bialo-niebieski,(sam kiedyś tak pdłączałem radio-

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_nie_zapamietuje_stacji_radiowych_i_ustawien-t22092.0.html;msg268477#msg268477 )

podłączony jest albo z zółtym,lub czerwonym od radia-którys z tych kolorow musi byc połączony z plusem po stacyjce-jesli zółty i czerwony od radia,są połączone razem-wtedy ten z kostki jest stałym plusem i jest nim biało-niebieski, nie potrzebujesz plusa po stacyjce,bo radio włączasz i wyłączasz recznie,

jesli osobno-

to żółty z radia połączony jest ze stałym plusem,a czerwony z radia, to plus po stacyjce :wink4:

-niebieski od radia to plus do wysuwania anteny,lub na wzmacniacz

-rozowy od radia-MUTE

-czarny z radia i ten,z ktorym jest połączony w kostce-to masa

U mnie wygląda to tak:

czerwonony - stałe 12V

czerwono-niebieski - stałe 12v (kluczyk mam w kieszeni)

czarny - masa

biały - 1,7V po włączeniu świateł 12v

obok białego nie pamiętam koloru - 2,2V po właczeniu świateł 12V

niebieski antena - 12v po włączeniu radia podłaczoną mam do tego separator antenowy

Mój problem polega na tym, że chce podłaczyć zółty do stałego 12V aby podtrzymywac pamieć a czerwony do 12V po kluczyku, ponieważ obecnie mam podłaczone tak ze oba zasilania radia są pod 12V i strasznie rozładowywuje mi akumulator 0,16A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek-w takim razie cos musialo byc grzebane przy stacyjce-tak mysle,powinien byc czerwono-niebieski po stacyjce...moze ktos ,kiedys "puscil"staly plus w to miejsce....nie wiem,co o tym myslec-teoria to jedno,a jak widac praktyka ,co innego :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek-w takim razie cos musialo byc grzebane przy stacyjce-tak mysle,powinien byc czerwono-niebieski po stacyjce...moze ktos ,kiedys "puscil"staly plus w to miejsce....nie wiem,co o tym myslec-teoria to jedno,a jak widac praktyka ,co innego :mysli:

Jak się pogoda poprawi to musze tam zajrzeć bo wkurza mnie wyjmowanie bezpiecznika za kazdym razem a później programowanie stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plus 12 po zapłonie możesz wziąć z przełącznika halogenów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki cenna rada, która może zaoszczędzić prucia plastików od kiery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...