mystic.pl Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam Opiszę swój problem. Kilka dni temu zaczęła mi się zapalać i gasnąć kontrolka poziomowania świateł. Zrzuciłem to na winę śniegu i soli na drodze, że może gdzieś się tam przyblokował czujnik. Podpinałem VAGa (niestety mam tylko VCPro obsługujący tylko szynę CAN) i żadnych błędów nie wywalił. Jednak dzisiaj zaczęły dziać się cyrki z autem. Wyjechałem do roboty (VAGa nie mam przy sobie) problemy zaczęły się od kontrolki poziomu świateł, która non stop zaczęła świecić i wkurzająco piszczeć co 5 minut. Dobra mówię, trzeba będzie wieczorem psikąć WD40 na ramiona czujnika poziomu, może się odblokuje, tym bardziej, że zjeżdżając z każdej stromszej górki czujnik przestawał świecić. Przejechałem z 50 km, zatrzymałem sie na małe zakupy. Wracam do auta, odpalam, ruszam. Tiptronik nie chce zmienić biegu na wyższy, a kontrolka świec żarowych cały czas miga! Próbuję ręcznie - zmienić bieg - zmienia ok. Z powrotem wrzucam na automat, ni cholery nie zmienia. Kurde. Ujechałem z 15 km, próbuję wrzucić na automat, i jest OK. Dojechałem na miejsce już z poprawnie działającym tipem, ale z zapaloną kontrolką cały czas. Myślę sobie dam paździochowi odpocząć i odpalę za pół godzinki a w międzyczasie poczytam na forum. Pierwsza diagnoza - czujnik świateł stopu. Schodzę do auta, odpalam, no i światła stopu świecą się non stop bez wciśniętego pedału. Panowie nie mam VAGa przy sobie, proszę o opinie co robić ? Olać i jechać do serwisu jak wrócę, ale mam niestety ok 100 km do domu, czy zacząć się martwić i już tutaj szukać przyczyny. Proszę o rady. Nasunęło mi się pytanie związane z tą dziwną pracą tiptronika, czy jest możliwe aby tip nie chciał przerzucać biegów, dlatego, że dostał info z czujnika stopu iż coś jest z nim nie halo ? A oto błędy jakie pokazuje VCPro Silnik: Skrzynia biegów: kasowanie błędów nic nie daje, za chwilę pojawiają się na nowo. Dodatkowo skrzynia zachowuje się tak, że po uruchomieniu silnika nie zmienia biegów w trybie D-rive. Po ruszeniu trzeba sekwencyjnie zmieniać biegi i dopiero po przejechaniu kilku km zaczyna pracować normalnie, aż do zgaszenia silnika. Wszystkie trzy tylne światła stopu świecą non stop, a czujnik poziomu co chwilę piszczy i próbuje ustawiać prawidłowe położenie bi-ksenonów. [br]Dopisany: 12 Styczeń 2010, 11:10_________________________________________________Edit: Proszę o diagnozę ;(
Musashi Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 zacznij od wymiany czujnika, wymiana zajmie 10 minut. koszt 40 zl.
mystic.pl Opublikowano 12 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2010 THX's za reakcję, masz może możliwość podania numeru części tego czujnika ?
Musashi Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 THX's za reakcję, masz może możliwość podania numeru części tego czujnika ? po co, kupisz go w ASO. podasz u nich nr VIN i wg niego otrzymasz wlasciwy.
mystic.pl Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2010 Kurde mam nadzieję, że pomoże, bo po numerach podanych przez vaga sterowników widzę, że ich cena to chore pieniądze [br]Dopisany: 12 Styczeń 2010, 19:22_________________________________________________A więc pierwsza diagnoza okazała się słuszna - Czujnik świateł stopu wymieniony, tiptronic przestał świrować, stopy świecą normalnie. Przy okazji przekodowałem tylne DRLy, zapalają się już razem z przednimi. Niestety próba reanimacji czujnika poziomowania okazała się nieskuteczna, ponieważ w dalszym ciągu świrują ksenony i robią non stop zeza. Nowy czujnik zamówiłem będę wymieniał w sobotę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się