Karl28 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam Z uwagi na to,że co jakiś czas wyskakiwał mi błąd w sterowniku silnika: 65535 - Internal Control Module Memory Error 37-10 - Faulty - Intermittent Postanowiłem dobrać się do ECU Na naszym forum takiego tematu nie mogę znalezć więc piszę :> Zastanawiam się czy opisać po kolei jak się do tego zabrać Pewnie gdzieś jest :gwizdanie: W sumie nawet laik powinien dać rady W każdym bądź razie po wyciągnięciu całego układu z obudowy aluminiowej, moim oczom ukazało się niezłe gówno...tj. mój sterownik brał kąpiel w oleju i to nie małych ilościach(przez trzynaście lat chyba tam nikt nie zaglądał) Procedura wyglądała tak: Benzyna ekstrakcyjna-kompresor-benzyna-kompresor-benzyna-kompresor-kontakt w sprayu-suszarka Wymiana wężyka gumowego wewnątrz i na zewnątrz ecu,poskładanie do kupy i wszystko na swoje miejsce. Refleksje: Mam nadzieje ,że przyczyną błędu był olej, który w sumie nie przewodzi prądu-ale w dolocie trochę wody mógł zawierać!! Dlaczego nasi kochani, zachodni sąsiedzi nie wzięli ciśnienia doładowania z króćca który moim zdaniem powinien znajdować się na górze rury dolotowej a nie na dole (chyba, że mam źle zamontowaną tą rurę,łącznik????) podobnie rzecz się ma bodajże czujnika masy powietrza w tej rurze :gwizdanie: Pytanie do Państwa: Czy moje przemyślenia idą w dobrą stronę? Czy nie warto poprawić trochę inżynierów VW? Uprzedzam pytanie: Mam olej w dolocie i nie uważam tego za problem (po ściągnięciu rury na dole IC nie leje się jak z "hydrantu" ogólnie nie ma tragedii, odma i puszczająca lekko suszarka robią swoje ) Oczywiście napiszę jak z tym błędem, czy dalej będzie od czasu do czasu się pojawiał. Pozdrawiam i czekam na pytania i podpowiedzi
variocustoms Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Olej konserwuje ale woda mogła namieszać, BTW sterownik jest zamknięty w szczelniej obudowie więc jak już to PINy przepuściły ew. jakaś zwara szła po PINach
wojtek26 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Jezeli olej dostał sie do ECU przez mapsensor to oznaka ze turbina mocno puszcza olej lub puszczała, przy sprawnym silniku nie ma prawa sie dostac tam olej.
spanky Opublikowano 20 Stycznia 2010 Opublikowano 20 Stycznia 2010 standard w starych sterownikach z mapsensorem w ECU ... zyga olejem z dolotu przez przewod do mapsensora zeby wylac sie w sterowniku .... z reguly blad 65535 spowodowany jest zła praca czujnika cisnienia atmosferycznego [nie mylić z MAPsensorem] spowodowane zarzyganiem ECU olejem przez wewnetrzny wezyk gumowy ... po wyczyszczeniu blad powinien zniknac, ale tez sa duze szanse zo pozostanie i generalnie nie ma powodow do zmartwien jezeli wskazania z bloków wartosci mierzonych beda prawidlowe. Jedyna 100 % metoda to wymiana sterownika ,do momentu az olej znowu sie tam nie dostanie ...
Karl28 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Od operacji błąd już się nie pojawił :> Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Refleksje: Mam nadzieje ,że przyczyną błędu był olej, który w sumie nie przewodzi prądu-ale w dolocie trochę wody mógł zawierać!! Dlaczego nasi kochani, zachodni sąsiedzi nie wzięli ciśnienia doładowania z króćca który moim zdaniem powinien znajdować się na górze rury dolotowej a nie na dole (chyba, że mam źle zamontowaną tą rurę,łącznik????) podobnie rzecz się ma bodajże czujnika masy powietrza w tej rurze :gwizdanie: Pytanie do Państwa: Czy moje przemyślenia idą w dobrą stronę? Czy nie warto poprawić trochę inżynierów VW? Uprzedzam pytanie: Mam olej w dolocie i nie uważam tego za problem (po ściągnięciu rury na dole IC nie leje się jak z "hydrantu" ogólnie nie ma tragedii, odma i puszczająca lekko suszarka robią swoje ) Ogólnie to konstruktorzy poszli już trochę do przodu, wyeliminowali czujnik ciśnienia doładowania z ECU i stosują go wraz z czujnikiem temperatury powietrza w dolocie albo na wężu idącym od intercoolera do kolektora ssącego albo montują go w intercoolerze, masz zupełną rację, że ten błąd generuje olej zalewający sterownik, olej jeśli nawet nie zawiera wody to z pewnością zawiera drobinki metalu z eksploatowanego silnika a te z powodzeniem przewodzą prąd więc rację masz zupełną. Problemu nie byłoby wcale gdyby nie waląca olejem w dolot odma lub w ekstremalnych warunkach uszkodzenie uszczelnienia wałka turbosprężarki ale za to już są odpowiedzialni ekolodzy i ciągle rosnące normy emisji spalin. Teraz w nowych silnikach CR odma jest zupełnie inaczej rozwiązana (temat można prześledzić na stronie www.tdi-tuning.pl pod tym linkiem : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7094&start=0)
Karl28 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Kolega Sztomel zawsze konkretnie i na temat.Pozdrawiam A wszystkim co mają to samo rozwiązanie co ja tj. czujnik doładowania w ECU radzę zajrzeć do niego czasami :gwizdanie:
aik72 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 Opublikowano 15 Kwietnia 2010 witam u mnie wyskakuje 00519 Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym(g71) 28-00 zwarcie z plusem mam pytanko czy to może to samo ??? kupiłem już sterownik ale jak nie trzeba to po co wymieniać ??? proszę pomóżcie aha i jak rozebrać sterownik żeby nic nie popsuć - nie mam pinów do immo
cocoo24 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 czy można odłaczyć kompa i swobodnie go wyciagnać, póżniej podłaczyć skasowac błędy i bedzie ok?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się