Jump to content
IGNORED

[A4 B5 All] Nowy wątek o wahaczach


Guest Goodspit
 Share

Recommended Posts

Guest Goodspit

Natknąłem się na taką sugestję że (podobno) aby przedłużyć żywotność wahaczy dobrym sposobem jest wtłoczenie strzykawką przez igłę smaru typu tawot, lub coś w tym rodzaju, na full ile się da. Podobno sprawdzone w praktyce i wahacze zrobiły ponad 90tys. km.

Ja tak myślę czy by nie nabić w tuleje smaru do elementów pracujących pod dużymi obciążeniami.

Czy ktoś spotkał się z taką praktyką?

Link to comment
Share on other sites

Guest Lolek

Ja mysle, ze to raczej nie jest dobry pomysl.

Pewno jakis mechanik wymyslil, co sie z "maluchow" na Audi przekwalifikowal.

Pozdro!

:afro:

Link to comment
Share on other sites

Guest Goodspit

Ok, tylko że pęknięcia wahaczy w markowych się praktycznie raczej bardzo sporadycznie zdarzają i wynikają raczej z ukrytej wady materiałowej. A pierwsze padają tuleje! A to wciskanie smaru nie jest czymś co ma zastąpić nowy wahacz tylko ma przedłużyć żywotność wzmacniając jego odporność w pracy pod dużym obciążeniem.

Link to comment
Share on other sites

Guest zdeniu

Goodspit to o czym piszesz chodzi o górne wahacze które są powiedzmy do góry nogami czyli sworzeń wahacza jest w dół przez co ewentualne smarowanie główki sworznia w gnieździe wahacza może ściekać/spływać do osłonki gumowej w wyniku czego szybciej może pojawić sie luz na sworzniach górnych wahaczy

Link to comment
Share on other sites

co do padani najpierw tulei,to sie nie zgodzę,bo pare dni temu wywalałem cała zawieche i nie miałem padnietej żadnej tulei,tylko 5 sworzni!!!Dodam,ze zawiecha było OOOO i febi.203 tys.przebiegu auta,na wahaczach daty 98-99

:a4fan:

Link to comment
Share on other sites

sorry ale gdzie do tulei smar chesz pchać??

Przecież one pracują na zasadzie wyginania gumy - tam elememtu ruchomych, ślizgających się nie ma.

Co innego sworznie wachaczy, choć przy średnicy ori w audi czyli chyba 19mm to nie ma co liczyc n aprzebiegi długie ;) - tutaj prosta zasada im większy czyli ma większą powierzchnię pracy tym żywotniejszy bo punktowe siły są mniejsze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Goodspit

sorry ale gdzie do tulei smar chesz pchać??

Przecież one pracują na zasadzie wyginania gumy - tam elememtu ruchomych, ślizgających się nie ma.

Przepraszam kolego ale wcale nie pisałem że chcę tam pchać smar, tylko że słyszałem że niektórzy w taki sposób robią i chciałem się dowiedzieć jaka jest opinia forumowiczów, czy ktoś jeszcze zetknął się z taką praktyką.

zdeniu w sumie najdokładniej wypowiedział się jak to wygląda w praktyce wię chyba już nie ma o czym mówić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...