l_krupinski Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Witam. Ostatio pojawił się u mnie taki problem, jadąc usłyszałem uderzanie pod maską. Po podniesienu maski okazało się że zerwał się pasek od spręzarki klimatyzacji oraz że pompa wody również nie jest napędzana. Pozostał u mnie tylko pasek wielorowkowy co napedza alternator. Ile jest pasków w moim dwa czy trzy?? Co mogłobyć przyczyną zerwania paska lub pasków? Wczoraj poczytałem troche na forum i poszedłem sprawdzić czy kręci się koło spręzarki, okazało się że kreci sie lekko jednak co kilka obrotów jest moment wyczuwalnego oporu i potem znów jest lekko. Moje kolejne pytanie jak sprawdzić czy spręzarka nie jest zatarta - gdzie i jakim kluczem to sprawdzić?
wojtek26 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Powinienes miec 2 paski jeden od klimy a drugi od alt. pompy wspomagania i pompy wody. Co do sprezarki to powinna sie obracac bez zadnych wyczywalnych róznic w oporze.
majkel_majki Opublikowano 24 Stycznia 2010 Opublikowano 24 Stycznia 2010 Sprężarka się kończy, nie używaj klimy jak się ociepli bo napytasz sobie biedy- czyszczenie układu po zatarciu to przynajmniej kilkaset zł plus częsci.
l_krupinski Opublikowano 24 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2010 A to nie jest tak że pasek od spręzarki klimy napędza również pompę wody?? Czy coś się stanie jak narazie bede jezdził pare dni bez paska klimy?? A i co do tego oporu jak kręce kołem sprężarki to po kilku obrotach jest takie uczucie oporu jak by tam się w niej zbierało powietrze i potem jest przeskok i znów jest lekko kilka obrotów
nyggga Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 Ja juz ponad rok jezdze z zatartą sprezarka zbiza sie wiosenka czas to w koncu zrobic!!!!!!i teraz moje pytanie jakie czynnosci musze wykonac przed zamontowniem regenerowanej sprezarki?????
majkel_majki Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 Wymienić osuszacz, sprawdzić dyszę rozprężną i przepłukać układ.
l_krupinski Opublikowano 14 Lutego 2010 Autor Opublikowano 14 Lutego 2010 Wymienić osuszacz, sprawdzić dyszę rozprężną i przepłukać układ. czyli musisz jeszcze zainwestować jeszcze około 600zł
majkel_majki Opublikowano 14 Lutego 2010 Opublikowano 14 Lutego 2010 600 zł całość to bardzo optymistyczny wariant, ja za samo płukanie układu element po elemencie płaciłem 600 zł, a jeszcze dochodzą części. Tysiąc musisz mieć zabezpieczone na operację minimum.
l_krupinski Opublikowano 15 Lutego 2010 Autor Opublikowano 15 Lutego 2010 Mi ostatnio mechanik od klimy przy wymianie sprężarki chciał wcisnąć wymianę osuszacza za 150zł i płukanie układu za 450zł. Poprosiłem o sprawdzenie dyszy czy jest czysta i okazała się że tak, więc darowałem sobie zbędne czyności. Warto zawsze zerknąć na dysze czy jest zabrudzona czarnym osadem zanim wydamy nie potrzebnie tyle kasy.
majkel_majki Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Osuszacz koniecznie trzeba wymienić przy zatartej sprężarce, opiłki zatrzymują się przede wszystkim tam, dysza to jest pikuś. Jeżeli zostanie stary osuszacz i nie daj Boże w końcu się rozpadnie w środku to pójdzie z niego w układ granulat i wtedy jest wielka kicha. Zresztą po dobrych kilku latach osuszacz i tak jest zużyty więc w sumie powinien być cyklicznie wymieniany.
nyggga Opublikowano 15 Lutego 2010 Opublikowano 15 Lutego 2010 Bez sprezarki oczywiscie licze 600zl bo to osobna sprawa....mam jeszcze pytanie.....jakies namiary na dobry warszat od klimy w okolicach Elblaga....ostatnio mialem namiary na speca z malborka ale zgubilem jego aukcja a facet sie juz nie oglasza na allegro...wiem ze z sprężarką od pasiora 2001 (550zl ) caly koszt mial mnie wyniesc 1200zl wiec jak dla mnie moze byc....
majkel_majki Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 Tam gdzie w okolicach podszybia przewody od klimy wchodzą w gródź masz 2 zawory, za 1 z nich jest rozkręcane połączenie i tam jest dysza. Nie wolno nic tam grzebaćprzy pełnym układzie.
marjon Opublikowano 16 Maja 2010 Opublikowano 16 Maja 2010 u mnie sprezarka zatrla sie na lozyskach az zerwal sie pasek, pewnie czujnik w chlodnicy jest walniety bo jak mi uciekl czynnik to sprezarka jeszcze jeden dzien chodzila na sucho. co ciekawe stanelo lozysko igielkowe a na cylinderkach i tloczkach nie widac zluzycia. pytanie czy latwo dokupic takie lozyska??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się