Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Mapa wtrysku Gazu -Czy tak ma być??


dreamburn

Rekomendowane odpowiedzi

Świece takie jakie zaleca producent silnika!!

Fotki tam gdzei wężyki wchpdzą w kolektor ssący te co ida od wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juby_p, to faktycznie listwa. Co mi się u widziało, że kolego pisał o pojedynczych magikach, dlatego zdziwiłem się, że gość zrobił mu listwę :) Szkoda, że nie dał pojedynczych, łatwiej je ustawić. Z listwą będzie problem, bo jak ją postawi do pionu, to maska może się nie zamykać. Kiepsko, można tylko dać w miarę krótkie wężyki o tej samej długości.

Reduktor zeta N kiedyś miałem, ale u mnie dostawał zadyszki i go wywaliłem. Miałem podłączone do niego dwa przewody od kolektora. Jeden to podciśnienie, drugi zawór bezpieczeństwa. Zawór jest na górze i ten na pewno nie jest podłączony, ale nie musi - jak puści to będzie śmierdzieć, nic się nie stanie. Podciśnienie wchodzi z boku reduktora i na zdjęciu tego nie bardzo widać. Lepiej jak jest podłączone, niby jest zapas mocy bo ten Zawolak jest do 150 KM, ale przy mocniejszym bucie może mieć spadki ciśnienia. Podciśnienie trochę by temu zapobiegało.

Jeśli nie dał trójnika, hmmm, moim zdaniem zachamęcił go. Klient za to zapłacił, trójnik jest w zestawie. Pomiar temperatury gazu z listwy moim zdaniem nie jest dokładny. Czujnik jest na końcu listwy i mierzy temp. listwy, a powinien mierzyć temp. gazu w strudze. Druga sprawa przy umieszczeniu listwy praktycznie na głowicy, a inaczej się nie da, pomyśl co będzie wskazywać czujnik przy 30 stopniach na plusie i godzinnym staniu w korku. Cała listwa przecież aż się gotuje. Efekt będzie taki, że cała korekta po temperaturze bierze w łep. Ja jestem zwolennikiem trójnika i to umieszczonego możliwie daleko od silnika w przewiewnym miejscu, np. pod kolektorem możliwie blisko nadkola.[br]Dopisany: 28 Styczeń 2010, 21:28_________________________________________________

A jesli chodzi o FL to przeciez jest "CZaja" co wy ??!! przypaczcie sie dokładnie!!!Pisze jak BYK!!

Tak, ale FL-01. Zobacz jak wygląda FL-02

http://www.drypa.pl/produkt802_FILTRY_DO_LPG_-_Filtry_Fazy_Lotnej__-__-_FL-02_Filtr_Fazy_Lotnej_Czaja.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wtryskami to można powalczyć troche lstwe da sie przerobić na pojedyncze, znam na to patent i nawet jeden kolega z naszego forum to zrobił, nieznam układu pod maską przy tym silniku ale moze listwe dało by sie włożyć pod kolektor i wtedy były by krutsze wężyki trzeba pogłówkować, na początek wyrównal bym węzyki jak są nierówne.

Co do trójnika pomiarowego i pomiaru temperatury to zgodze sie z tobą Marku ale tylko co do wypowiedzi o listwie:) pomiar cisnienia kolega dreamburn ma teraz w najlepszym z mozliwych miejsc w tym układzie, trójnik pomiarowy można włozyć ale tylko do pomiaru temperatury, niestety ten element instalacji jest bardzo niedopracowany po pierwsze jest w tym zadużo metalu duza bezwładność (coprawda mniejsza niż w przypadku czujnika w listwie), termisotr który mierzy temp. jest na samym końcu mosiężnego elementu i jest poza strugą gazu działa tylko przez przewodzenie temperatury ale za to bardzo dobrze mierzy temeraturę pod maską;)

Bedzie troche cieplej to pochwalę sie swoimi patetami pod maską coprawda nikt tak niezałoży instalki bo ma jeden niehomologowany element:( mam patent na rozdział gazu na pojedyncze wtryski tak zeby ćiśnienie było jak nabardziej równe w układzie i moim zdaniem wmiare skuteczny i wyizolowany pomiar temperatury ale koniec OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mosiężny klocek to już legendy :evil:, może AC w końcu coś z tym zrobi. To prawda, bezwładność straszna, ale w czasie jazdy nawet się sprawdza. Duży przepływ gazu w końcu stabilizuje temperaturę. Stag też nie jest szybki w pomiarach, z tego co się dowiedziałem korekcję robi co 15 sekund. Poczekamy, może coś wymyślą nowego i się wymieni :rolleyes:

Ale to i tak dokładniejszy pomiar niż z listwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to i tak dokładniejszy pomiar niż z listwy.

zwlaszcza jak lezy na silniku albo ma założony podgrzewacz dla niektórych zbawienie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawości i mam nadzieje że mnie nie skarcicie gdzie w łodzi mógłbym zrobić taką mape wtrysku w mojej instalacji?? mam km diego (reduktor silver wtryski matrix) jak byłem rok temu na przeglązie i wymianie filtrów to p.Gazownik... :embarrassed: powiedział że mapa wtrysku gazu jest tak ustawiona średnio... i faktycznie różnica jest w jezdzie... :( jaki koszt takiej zabawy....?? chyba że jest ktoś z łodzi kto umie się w to pobawić prywatnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze dlatego wtryski sa tak połozone bo nie chciałem zeby mi wycinał jakies otwory w górnej pokrywie silnika!, a tak to pokrywe bez problemu przykrece.Dzisiaj spadło znów tyle śniegu ze chyba nawet maski nie otworze :(.Napiszcie co by musiało byc poprawione (jesli jest to naprawde konieczne!!) i dokładnie jakie zdjecia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisałem ci co masz sprawdzić i cyknąć!!! jak to zrobisz to ci napiszemy co masz poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj w wozie , porobiłem kilka fotek, ale wyszły kiepskiej jakosci bo zapomnialem aparatu i musialem komórka robic, a ze niema odpowiedniego swiatła wiec wyszły jak wyszły :rolleyes: dodam ze przy kolektorze ssacym sa opaski , wszystkie 4!!(niewiem jak on je tam załozył bo niema kompletnie dojscia do nich )

reduktora nieda sie głebiej wsadzic bo jest tam strasznie juz poupychane!! sam sprawdzalem i przy jakiejkolwiek regulacji trzabyło by wszystko demontowac!!!.Przewod cisnieniowy o którym tak mówicie jest podłaczony!!(zdjecie) idzie do bodajze podcisnienia listwy wtryskowej benzyny(tak mi sie zdaje jest na zdjeciu).Jedyne co mnie zastanawia to to czy wtryski na listwie powinny sie kolysac minimalnie góra dół i krecic R/L?? zauwazyłem własnie ze 3 wtryski sa luzne ,a jeden wydaje mi sie ze prawidłowo trzymie ( nie chusta sie itd).Wezyki tak jak mówiliscie 2 sa po 15cm a dwa po13cm, przypuszczam ze najpierw ucioł te 2 po 13cm a potem był zaskoczony ze tam te musza byc dłuzsze!! a zeby nie narazac sie na koszty to zostawił je tak :thumbdown:

Przypuszczam równiez ze dlatego nie zakrecił opasek na wtryski bo wiedzial od poczatku ze zle dobral dysze i bedzie je musial wymienic!! Po odpaleniu silnika porobilem kilka map.(zdjecia)[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 09:50_________________________________________________

lwKsS.jpg

HoE5S.jpg

7kqIA.jpg

lwPs9.jpg

tak sciekawosci zobaczyłem jaki jest model reduktora i jest to zavoli zeta A!![br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 09:55_________________________________________________

YmL8S.jpg

HpqZJ.jpg

YmQ89.jpg

7l8C9.jpg

HpttS.jpg

7lg5A.jpg

[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 10:03_________________________________________________Odrazu mówie ze samochodem nie jechalem!!, mapy zrobilem na postoju!!, mamy tu 50cm sniega!! i nie da sie jechac.Podczas jazdy zrobie jak juz bedzie szło jezdzic po normalnej drodze :embarrassed:[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 10:05_________________________________________________Jak byscie mogli , to zajzyjcie na sonde, bo niewiem co mam o niej myslec!! :(.Ostatnio specjalnie jechalem do elektronika samochodowego zeby sprawdzil sonde i powiedzial ze na 100% jest dobra!!(skasowal 40zł).Widzialem tak kilka aut z naklejkami A4-klub :rolleyes:[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 10:21_________________________________________________Jezeli mam cisnienie gazu na wolnych obrotach 1.19-1.20, to czy po dodaniu gazu to cisnienie bedzie sie zwiekszac??, bo zauwazcie ze na niektórych screenach cisnienie chwilowe jest np1.36?? ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba spróbować skrócić te 15cm do 13 a jak sie da to wszystkie na 12 lub mniej, pokombinować może inaczje da sie przeprowadzić je trzeba poglówkować.

Zgadza sie wtryski sie moga krecić lekko chustać sa wciskane na oringi i zabezpieczone metalowymi kołkami przed wysunięciem.

Co do ciśnienia to jest tak ze ta wartość która pokazuje stag jest to wartość sumaryczna ciśnienia gazu i podciśnienia w kolektorze ssącym takze wachania przy przegazówkach bendą plus do tego spadki przy max bucie i przerosty przy cutoff. A generalnie masz zaduże ciśnienei nie powinno sie ustawiać 1,2 przy takiej mocy z z cylindra i wydajnych wtryskach.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 11:38_________________________________________________A z fotki nawiertu to nic niewidać, zrób wszystkie 4 nawierty zwykłaym aparatem mam pewne podejżenie ale moge sie mylić i chciałem to obejżeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 13:39_________________________________________________lepiej juz sie nieda zrobic!, jest tam tak ciasno ze obłed! :kwasny:

Ok wystarczy myslaelm ze gożej sa zrobione ten nawierty ale chyba bedzie dobrze nanich.

Ciasno??? Ty masz tam chłopie taki luz że ja to bym niewiedział jak ta przestrzeń zagospodarować;) spróbował bys cokolwiek zrobic przy silniku 2.8v6;) wogóle co do parownika to mysle tak samo jak Marek ze dało by sie go zainstalować bardziej z tyłu tam jest miejsce a regulujesz tylko ciśnienie raz na jakiś czas albo raz a dobre;) wiec tylko trzeba chcieć w przypadku gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze mówisz, ale to wszystko zalezy od niego czy to poprawi, najwyzej posciemniam mu ze musi to przesunac, ja tam niechce nic narzaie przerabiac bo potem mi powie ze straciłem gwarancje i bedzie tyle.A co myslicie o tych mapach??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 14:48_________________________________________________A mozecie mi powiedziec co to jest za model reduktora :"Zavoli zeta A"??, na necie nic na temat tego nie znalazłem, sa ale N,S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapy do d*py. Rozjechana mapa Pb, zły przebieg mnożnika, zapętlenie wtrysku. To tyle jeśli chodzi o regulację. Jeśli mi by tak ktoś ustawił samochód, to już bym do niego nie pojechał dla własnego i auta dobra.

Na razie musisz przywrócić ustawienia mapy Pb, bo bez tego nic mądrego nie zrobisz. Jak, już Ci pisałem. Później jedź do tego "fachmana" i niech wierci dysze i przynajmniej zrobi poprawnie linię mnożnika. Resztę ustawisz sobie sam. Proponuję zainwestować 60 zł. w interfejs VAG, bo będzie Ci łatwiej to ustawić, a do innych rzeczy też się przyda.

Ja przy takich ustawieniach nie jeździłbym na gazie, jak byś miał kontrolkę check świeciła by pełną mocą :> Szkoda głowicy i sondy lambda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początek powinien zaczynać się pomiędzy 1,1 a 1,4 ale ważny jest koniec. Przy czasie ok. 18 ms mnożnik ma być zbliżony do 1.

Masz źle zebrane mapy benzyny i nie ma max. czasów wtrysku. Musisz dociągnąć je do 18 ms. To ma wyjść po autoadaptacji. Potem trzeba mnożnik skorygować po zebraniu map. Jak będzie dobrze, to można jeszcze podkręcić ciśnieniem gazu. Zmniejszyć trzeba ciśnienie gazu do 1,1, aby była jeszcze możliwość regulacji w zakresie 1,0 do 1,2.

Dysze do wiercenia o jakieś 0,2 mm.

Zobacz jakie masz czasy wtrysku na benzynie na wolnych obrotach - 4,0 ms. Zgroza, powinny być w granicach 2,3 - 2,5 ms. Masz tak ubogo na gazie, że ECU przestawiło korekty o prawie 66% !!!!!! Wypalisz głowicę !!!!

Kilka postów wcześniej dałem Ci screena z mojego auta. Tak ma to wyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze na benzynie i na wolnych obrotach czasy wtrysków powinny byc ponizej 4.0ms??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 18:41_________________________________________________A napewno moje wtryski maja czas 18ms??, skoro ty masz turbo to moze masz inne niz ja ?? jak to sprawdzic i jak je dociagnac na 18 ms??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 18:42_________________________________________________Czyli z twojej wypowiedzi rozumiem ze zrobic autoadaptacje , przelaczyc na benzyne i gaz do dechy??, bo w koncu zeby osiagnac te 18 ms to chyba trzeba dac mu gazu??dobrze rozumuje ??Jesli nie to napisz jak to zrobic , albo czy to samo wyjdzie bo niewiem.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 18:46_________________________________________________Szczerze powiedziawszy to od kiedy mam ten samochód to nigdy nie byly wtryski ponizej 3,9 (benzynowe).Moze w tym silniku tak jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze na benzynie i na wolnych obrotach czasy wtrysków powinny byc ponizej 4.0ms??[br]Dopisany: 29 Styczeń 2010, 18:41_________________________________________________A napewno moje wtryski maja czas 18ms??, skoro ty masz turbo to moze masz inne niz ja ?? jak to sprawdzic i jak je dociagnac na 18 ms??

Tak, pod warunkiem, że mapa benzynowa w ECU nie jest rozjechana.

To nie jest istotne, że ja mam turbo. Audi ma podobne sterowanie we większości silników i podobne są czasy wtrysków.

Aby dobrze zebrać mapę benzynową musisz wyjechać na trasę. Dla Ciebie to pikuś, masz pod nosem A4.

Stajesz, silnik 90 stopni, kasujesz mapę w Stagu. Ruszasz i jedziesz. Najlepiej robić to na 4 biegu. Ciągniesz auto od 1500 obr do odcięcia. Ważne jest aby stale i jednostajnie wciskać gaz, zrobisz tak dwa razy i mapa się wyrysuje. Nie będzie rozrzutu. Tylko nie wciskaj gazu w podłogę, bo wtedy nie będzie to miało sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...