Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Sprawność turbo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj auto mi przeszło w tryb awaryjny. Po zjechaniu na pobocze i ponownym odpaleniu wszystko ok. do momentu przekroczenia 3000 obr/min. Widziałem już co jest grane. Sprawdziłem skok sztangi i poruszała się tyko 2mm. Udało mi się ją rozruszać do 7mm (wiem, że powinno być ok 20mm), ale bez czyszczenia się nie obejdzie, tylko dziwi mnie jedna rzecz, a mianowicie po rozruszaniu do tych 7mm wszystko jest ok. Dzisiaj co chwilę zamykałem zegar i nie ma już nadluftu. Czy może to być oznaką tego, że turbo nie daje już takiego ciśnienia jak powinno i wystarczy turbinie te 7mm skoku? Autko zbiera się całkiem dobrze. Jak można domowym sposobem sprawdzić czy daje takie ciśnienie jak powinna?

Pozdrawiam.

Opublikowano
:vaglogi: prawdę powiedzą
Opublikowano

Jak można domowym sposobem sprawdzić czy daje takie ciśnienie jak powinna?

Np. za pomocą VAG-COM grupa 11 w dynamicznej próbie.

_________________

Pozdrawiam

Rafał

Opublikowano

Vagiem jest najprościej, można też sprawdzić przy pomocy manometru lub wskaźnika turbo boost ale po pierwsze to trzeba go mieć a po drugie trzeba wmontować w dolot króciec do podłączenia manometru lub wskaźnika doładowania turbo - jednak wtedy nie będziesz miał porównania ciśnienia rzeczywistego z tym jaki oczekuje w danej chwili sterownik silnika - jednym słowem diagnoza grupy 011 dynamicznie jest najlepszym rozwiązaniem.

Opublikowano

Dziękuje za poradę. W przyszłym tygodniu podłącze vaga, a jak turbinka będzie już słaba to wymieniam na AWX-a :decayed: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...