Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Sonda lambada a LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do tej mojej mapy to czy nie powinienem jeszcze obniżyć troszke mnożnik bo tak w sumie jak się patrzy to troszke brakuje jej do 1 czyli nie ma znowu takiej doskonałości. czy po prostu zostawić ją tak jak jest?Co do osc to postaram sięjak najszybciej wstawić jak tam jest w moim autku. Co do autka to jeżdzi się bardzo dobrze w sumie to moc taka sama jak na Pb no tylko z tego co widze spalanie nie zeszło nic mniej :thumbdown::wallbash: a co niektórzy zapewniali mnie że po zmianie wtrysków będzie poprawa ze spalaniem ale wyrażnie to mit jest chyba że się myle po prostu. Co sądzisz o tym wszystkim?? :mysli:

Co do tego drugiego autka to jest to astra II z 2002r,silnik 1,6 8v 86KM instalacja taka sama jak u mnie:reduktor alaska tylko wtryski sąbodajże rail albo Valtek 3om. Jak się jedzie to potrafi zgasnąć w czasie jazdy.

Opublikowano

Mapa jest OK. Możesz ją jeszcze dopieścić, można jeszcze lepiej pokryć linie Pb i LPG, można wiercić dysze o 0,1 mm. Ale moim zdaniem nie ma to sensu. Masz dobrze ustawione i ja bym zostawił. To co można jeszcze dopieścić, nie wpłynie znacząco na zużycie paliwa. Jak dobrze jeździ to zostaw jak jest.

Co do Astry, daj scriny z ustawień i plik osc. Inaczej to można tylko gdybać. Jak gaśnie na wolnych obrotach to stawiam na Valteki. Albo źle ustawiona instalacja, albo są brudne i się kleją. Jeśli na benzynie dobrze chodzi to raczej tu bym szukał przyczyny.

Opublikowano

Zrobiłem te loga ale nie wiem czy dobrze.Jechałem nagrywając i zapisało mi to w plik z rozserzeniem osc no i nie wiem co z tym zrobić.

http://w593.wrzuta.pl/plik/22xSfGoOlWT/gaz

Podczas tego nagrywania jak dałem gaz do odciecia to pojawił mi się taki błąd:

1. Wtryskiwacze gazowe całkowicie otwarte !!, - Sprawdz sonde lambda przy pełnym obciążeniu. ;(

Co to może znaczyć???

Ostatni wykres z jazdy wyszedł tak:

http://w885.wrzuta.pl/obraz/90X27ZctTdv/gaz7

Oceń czy może tak być. A i jeszcze jedno zauważyłem że jak jest na zimnym silniku to dzieje się tak że jak wcisne gaz to najpierw go zdusi a potem wchodzi na obroty.i tak za każdym razem jest.Nawet jak na zimnym silniku przejade kawałek i zgasze to mam problem z odpaleniem sacmochodu i musze dłużej trzymać kluczyk żeby odpalił. wcześniej nie miałem czegoś takiego na tych wcześniejszych wtryskiwaczach

Opublikowano

W tym pliku osc nic nie ma. Źle to zrobiłeś, jest jakiś problem i aby go zidentyfikować musisz zrobić dobrze plik osc.

Tak więc:

1. Plik osc - odpalasz auto, podłączasz kompa i uruchamiasz program AC. W zakładce mapa zobaczysz na dole wykres z pracy układu zasilania gazem. Jedziesz na trasę i dajesz mu różne obciążenia, wysokie obroty, niski, odcięcie - czyli normalna i trochę agresywna jazda. Nie musisz jechać szybko, możesz to robić na niższych biegach powiedzmy do czwórki. Jak to zrobisz nic nie ruszaj w kompie, zatrzymaj się i nie wyłączając silnika zapisz ten plik. Robi się to używając czerwonego guzika "zapisz" .

To daj na serwer i zobaczę.

2. "Wtryski gazowe całkowicie otwarte", czyli zapętlenie. Dlaczego, powiem Ci ja zobaczę plik osc. Może wystarczy rozwiercić trochę dysze, może reduktor zdycha ciśnieniowo, może to wina wysokiej temperatury i dużych korekt. Na razie gdybanie. Pewne jest to, że wtryskiwacze gazowe dają za długie czasy wtrysku w stosunku do obrotów silnika. Rozwiązań jest kilka, ale o tym później jak dasz plik osc.

3. Aktualna mapa - jest zła. Dlaczego wyszła Ci inna niż ostatnio, tamta była dobra. Coś za dużo kombinujesz z tym. Aktualna mapa wygląda na za małe dysze. Chyba ustawiałeś ją do istniejącej mapy PB, a gaz był zbierany w innych warunkach.

5. Problem z odpalaniem wynika z puszczających gaz wtryskiwaczy. Czy nic nie zmieniałeś w instalacji elektrycznej ? Jaki masz filtr fazy lotnej i kiedy był wymieniany. Czy po wyłączeniu kluczyka od razu gasną diody na centralce LPG? Wygląda to na brudne wtryski lub źle podłączony + po stacyjce. Zakładam że na Pb jest dobrze i nie jest to wina rozjechanej mapy w ECU.

Opublikowano

Być może z tym plikiem osc faktycznie sięnie nagrało nic bo jak stanąłem to samo się wyłączyło no ale następnym razem będzie ok.

3. Aktualna mapa - jest zła. Dlaczego wyszła Ci inna niż ostatnio, tamta była dobra. Coś za dużo kombinujesz z tym. Aktualna mapa wygląda na za małe dysze. Chyba ustawiałeś ją do istniejącej mapy PB, a gaz był zbierany w innych warunkach.

----co do tego to faktycznie troche pozmieniałem bo po jakims czasie po prostu auto jakieś zrobiło się słabe i jak zobaczyłem na mapie to troszke sięrozjechała i nie pokrywała się z Pb.

Co do filtra fazy lotnej to wymieniłem go wtedy co kupiłem wtryskiwacze czyli jakieś 1,5miesiąca temu a filtr jest chyba CZAJA. Co do wyłączanie kluczyka to to diody od razu gasną (a jak powinno być prawidłowo?)co do wtrysków to co tak szybko by się zabrudziły?przecież listwe kupiłem 1,5miesiąca temu to chyba raczej nie możliwe. Na Pb jest wszystko ok i nic takiego się nie dzieje. A co do tego plusa to jak powinno być>?no ale przecież miałem wczesniejszą listwe i nic sie takiego nie działo przecież.

Jak mi przyjdzie kabel diagnostyczny do LPG to zrobie kalibracje i ustawie mapy a potem zrobie ten plik osc i powrzucam to wszystko i będziemy wtedy rozważać mój problem.

A jeszcze pytanie co do mapy.Jak się ustawi mape Pb i później LPG to one cały czas powinny być takie same?co trzeba robić jeśli one się zmieniają po pewnym czasie o czym to może świadczyć.

POzdraiwm [br]Dopisany: 08 Sierpień 2010, 11:02_________________________________________________Witam

Zrobiłem autokalibracje i mapa tak się kształtuje:

http://w977.wrzuta.pl/obraz/0jmIU6pZqMy/clipboard01

a to plik osc mam nadzieje ze tym razem poprawnie zrobiony. Tym razem błąd nie wyskoczył.

http://w450.wrzuta.pl/plik/ak1gvXkinHR/gaz

Czekam na instrukcje

Pozdrawiam

Opublikowano

W tym pilku dalej nie ma nic sensownego. Nagrałeś samą autokalibrację. To nic nie daje mi. Musisz nagrać plik z jazdy, co najmniej 5 minut i przy dobrym butowaniu.

Mapa, trochę za ubogo na gazie w przedziale 6 - 13 ms. Te linie trzeba pokryć. Jak to ustawisz to wychodzi jeszcze za wysoki mnożnik na końcu. Ale trzeba zobaczyć czy nie będzie zapętlało, bo wiercić już chyba nie ma co. Wychodzi Ci taki przebieg mnożnika, że jakby go obniżyć na końcu do 1, to mogą nie wyrobić MJ przy małych czasach wtrysku.

Mapę zbierasz raz i dobrze ustawiasz mnożnik. Później już tego nie ruszaj. To normalne, że mapy rozjadą się, będą inne w zależności od sposobu jazdy. Dlatego regulację trzeba wykonywać przy identycznym sposobie jazdy. Jak dobrze już ustawisz to nic tam nie zmieniaj, możesz tylko podglądać na VAG-u korekcje, aby się upewnić że jest dobrze.

A jak tam z odpalaniem, dalej są problemy?

Opublikowano

ok jeszcze raz zrobie kalibracje i juz naprawde musze dobrze nagrać ten plik osc. co do palenia to nadal sa problemy ale najgorzej jest na zimnym silniku tak to wtedy czuć zmiane biegów takim szrpnięciem a na wolnych obrotach to najpierw go zdusi a potem wchodzi na obroty.Postaram się jak najszybciej wrzucic te pliki. `

Co do ustawienia tej mapy to faktycznie miałem wątpliwości właśnie w tej granicy 6-13ms ale powiedz mi jeszcze moze zaryzykować i rozwiercic dysze na 2,1mm ma to sens???

Opublikowano

Ma pod warunkiem, że czasy na gazie no wolnych obrotach wyjdą większe niż 4 ms. Poniżej tych czasów MJ mogą nie wyrabiać.

Nie wiem jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach, bo scriny zawsze dajesz na wyłączonym silniku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...