Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHL] Sonda lambada a LPG


beni226

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Jak to jests z sondą lambda?

Mój gazownik stwierdził że nie jest potrzebna koniecznosc podłączania jej pod instalacje LPG, jak to jest faktycznie oraz czy jezeli nie ma się podpiętej sondy to można poprawnie ustawić mape gazu???

Jeszcze jedno pytanie: czy jezeli nie mam podpietej sondy to mozliwe ze na VAG wyskakuje mi cały czas błąd:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

19-10 - Lower Limit - Intermittent

Czy to jest objaw nie podpiecia pod LPG czy po prostu sypiąca się sonda lambda.

Ostatnio wszystko Na LPG chodziło mi git a tu patrze ostatnio i nie ma czym po prostu jechac, na benzynie różnica widoczna bardzo ze lepiej a na LPG zbiera się jak muł no i pali nadal ile palił coś około 11l w zime.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to sekwencja a co do tego bledu to moze byc spowodowane tym ze instalacja LPG nie jest podpieta pod sonde???

A da sie na Vagu sprawdzic w jakis sposob sonde czy poprawnie dziala???[br]Dopisany: 07 Luty 2010, 09:57_________________________________________________a jeszcze zapomnialem ze jak podłaczyłem LPG pod przewody i program to wyskakiwały mi błedy "błąd napięcia" albo coś w tym stylu i to sporo ich było. Ma to moze cos spólnego z tym wszystkim??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda nie musi być podpięta, sterownik gazowy i tak nie korzysta z jej wskazań. Służy ona raczej tylko do sprawdzenia, czy jest dobry skład mieszanki. Ułatwienie przy ustawianiu LPG. Nie wiem, jaka w Twoim aucie jest sonda, jeśli szerokopasmowa to lepiej jej nie podpinaj, bo może się spalić. Jak napięciowa, to można podpiąć, ale nie musowo.

Tak jak pisał kolega wcześniej, wykasować błąd i pojeździć ze dwa dni na Pb. Jak błędu nie będzie, to znaczy że instalacja jest źle ustawiona. Na vagu też można sprawdzić sondę, popytaj w dziale diagnostyka vag jakie powinny być napięcia dla twojego silnika. Ja raczej stawiam na źle ustawioną instalację, bo ten błąd świadczy raczej o przekroczeniu możliwości adaptacji wynikającej ze złego składu mieszanki. Sprawdź jeszcze korekcje długoterminowe, jak będą większe niż +/- 10 % to na pewno błędy są od LPG. Jaką masz instalację (sterownik, reduktor, wtryskiwacze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik Stag 300-4, reduktor Lorezno, wtryskiwacze Valtek listwa 3OM. A na czym niby miała by być źle ustawiona instalacja???od czego by trzeba najpierw zacząć ustawiać żeby poprawić to i nie było tych błedów.

Jeszcze jedna sprawa otóż ja mam silniik 1.6 100KM czyli zgodnie z tabelką ze strony producenta staga odnośnie doboru średnicy to pisze ze dla mojego silnika i liczbie kucyków powinienem mieć w przedziale od 2,3 do 2,6mm a ja mam u siebie 1,8. Ma to może jakiś duży wpływ na instalacje,moc i wogóle na ogół.???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valtek 3 om. To jest Twój problem. Te wtryskiwacze nie nadają się do Audi. Są za wolne, nie są stabilne poniżej 4 ms.

Nie da się ich ustawić tak, aby dobrze chodził na wolnych i szybkich obrotach. Najlepiej jak byś wrzucił screena z ustawień mnożnika i mapek, oraz parametrów instalacji. O Stagu mam jakieś tam pojęcie i powiedział bym Ci co jest nie tak.

Średnica dysz to nie wszystko, zależy jakie ciśnienie masz ustawione na reduktorze. Jak zobaczę mapki to powiem, czy jest dobrze. Valteki polecam wymienić na coś szybszego, bo na tym nie pojeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok postaram sie zrobic mapki, odnosnie tej listwy i wtryskiwacze to tak na 100% niee jestem pewny czy to Valtek bo już miałem wymieniane bo mi się jedne popsuły, zapytam gazownika jakie mi włożył bo na listwie starte są litery i nie wiem jaki dokładnie model.

Odezwe się z kompletem dokumentów to wyciągniemy wnioski wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , w moim OOOO tez mialem dysze 1.8 i samochód chodził jak stara k.....,mnoznik mialem zbyt wysoko , palił mi ok15L LPG!!!! wymieniłem dysze na 2.0 cisnienie 1.1 i mnoznik automatycznie poszedł w dół, po korekcji czasów wtrysków samochód chodzi jak mazenie :notworthy: Ciagnie od 1500obr/min i spala mi teraz max 11 litrów po miescie, przypuszczam ze zejdzie mi nizej jak wymienie termostat bo mam padniety, a to ma duzy wpływ na prace silnika!!![br]Dopisany: 09 Luty 2010, 09:17_________________________________________________Pamiętaj o tym ze zeby ustawic dobrze LPG musisz miec sprawny samochód na PB!!!! Inaczej nie ustawisz LPG!!!! :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u gazownika i faktycznie wtryskiwacze i listwe mam 3 om Valteka a pomyliłem się co do reduktora gdyż mam ALASKE.

Postaram się jak najszybciej zrobic te screeny.

Reduktor jest OK, powinien dać radę. Ale Valtek :thumbdown:

Daj mapy, zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie tu z pytaniem

Otóż mam 1.8t b5 z roku 2000 na lpg BRC i wywala mi "check" - nie właściwy skład mieszanki (sonda)

Mój gazownik stwierdził że nie da sie z tym świecącym checkiem nic zrobić.

Dodam że instalacja pracuje bez zażutu. Nie ma spadków mocy, spalanie w normie.

Więc czy to prawda że jedyna metoda żeby check sie nie świecił jest "wyciągnięcie zarówki" z licznika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc czy to prawda że jedyna metoda żeby check sie nie świecił jest "wyciągnięcie zarówki" z licznika??

Jak się zaświeci ciśnienie oleju albo ładowanie akumulatora to też będziesz wyciągał żarówkę??

Podaj numer błędu i jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi na forum, załóż swój temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryski sa czerwone... (jednak sa czarne) :wallbash: Naklejki na nich sa czerwone

a czy to cos zmienia??

Dziś zauwazyłem przy gwałtownym przyspieszaniu że audiolka sie na benzyne przełącza. Ale to dopiero gdzieś przy 5.5 tys obrotów i wyżej. Na jałowym sie tak nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój gazownik stwierdził że nie da sie z tym świecącym checkiem nic zrobić.

Mam taki sam silnik jak Ty. I nic się nie świeci. Zmień gazownika, to chyba najlepsze wyjście. Co do ustawień to nie pomogę, nie znam instalek BRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beni226 zacznijmy od ustawień w parametrach.

1. Temperatura przełączania zmień na 30 stopni - szkoda reduktora

2. Próg przełączania 600 obr.- przełączy się na wolnych obrotach

3. Czas przełączania 8 s. - unikniesz całkowicie szarpnięć

4. Czas błędu ciśnienia 300 ms - przy takiej zwłoce VAG wywali Ci błąd.

Zakładka mapa.

Mnożnik wygląda na dobry, choć przy tak dużym ciśnieniu na reduktorze powinien być niżej. Ja zmniejszyłbym ciśnienie na 1,1 bar i rozwiercił dysze o 0,1 mm. Jeśli teraz masz 1,8 to trochę mało. Słabo będzie się zbierał z dołu.

Zbierz mapy, bo tam nic nie ma. Procedura jest opisana w instrukcji obsługi STag i nie będę jej opisywał. Ważna jest kolejność, najpierw autoadaptacja, potem mapa Pb i dopiero gazowa. Zebrane mapy daj na forum, na podstawie samego mnożnika i kilku punktów z gazu nic tu nie ocenimy.

Patrząc na czasy wtrysku instalacja jest ustawiona fatalnie. Aż dziw, że to jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...