Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Prośba o analizę logów - szarpanie silnikiem


tomsoman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w wątku: http://www.a4-klub.pl/smf/silniki_diesla/b5_1z_szarpanie_silnikiem_przy_przyspieszaniu-t116527.0.html opisałem co się dzieje. W skrócie - szarpie autem przy przyspieszaniu szczególnie na 4 i 5 biegu. Poniżej zamieszczam komplet logów. Robiłem je po raz pierwszy więc proszę o wyrozumiałość.

Grupy 000(static, BS) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6449.html

Grupy 001(static) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6442.html

Grupy 003(static, BS, dyn) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6443.html

Grupy 004(static, BS) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6444.html

Grupy 007(static) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6446.html

Grupy 008(dyn) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6448.html

Grupy 011(BS, dyn) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6447.html

Grupy 013(static, bs) - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6445.html

Do tego BS 013 logowane po butowaniu: http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6450.html

Oprócz powyższych miałem błąd:

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 028 906 021 F

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D2I

Software Coding: 00000

Work Shop Code: WSC 00000

1 Fault Found:

00575 - Intake Manifold Pressure

17-10 - Control Difference - Intermittent

Skasowałem go zobaczymy czy pojawi się jeszcze. Co myślicie? Dodam, że w czasie robienia logów nie było problemu z szarpaniem autem(gaz w podłodze). Paliwo Verva + dodatek przeciwko wytrącaniu parafiny. Problemy zaczęły się jakieś 2-3 miesiące temu.

To przerywanie to tak jak by brakowało paliwa.. gdy docisnę gaz do dechy ustaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie, że kąt wtrysku nie mieści się w tolerancji (za mały)

ale to chyba nie są powody tego szarpania, ale zaraz ktoś mądrzejszy pewnie sie wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Auto miałeś niedogrzane albo termostat kiepski

2. n75 wysterowane na maxa (widać to w 011 DYN) co może być przyczyną błędu 575 jaki ci się pojawił i być może będzie sie powtarzał.

3. W logu 004 BS widać że w sekcji konta wtrysku pompy wtryskowej coś się zacina i niewysterowuje do wymaganych wartości.

4. Kont wtrysku masz trochę nie bardzo ale na mrozie to nawet lepiej powinien ci palić.

ad 1. Dogrzej auto i powtórz logi albo wymień termostat na oryginał

ad 2. Poluzuj sztangę WG turbiny o pół do pełnego obrotu.

ad 3. Możesz tak jeździć albo oddaj pompe do serwisu.Przydały by sie logi dynamiczne 004.

ad 4. Możesz poprawić albo tak jeździć.

Wszystko co wymieniłem możesz poprawić ale to i tak nie da ci żadnej gwarancji że szarpanie zniknie. Ja ze swoim męczę sie już jakiś czas ponaprawiałem sporo rzeczy a szarpanie jak było tak zostało. Pozbyłem sie objawów odłączając pin od ECU. Ale to jest tylko obejście a nie pozbycie się przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto nie było do końca dogrzane, nie miałem za dużo czasu. Termostat przed zimą zmieniony na oryginał BTT z ASO + oryginał g12 zalany : ) Temperaturę normalnie łapie po kilku km jazdy i trzyma na klimatroniku ~87*C

ad 2. Poluzuj sztangę WG turbiny o pół do pełnego obrotu

Widziałem na forum gdzieś temat o doprowadzeniu ciśnienia doładowania do normy więc mam zrobić odwrotną operację? Tylko czy to wpłynie na szarpanie?

ad 3. Możesz tak jeździć albo oddaj pompe do serwisu.Przydały by sie logi dynamiczne 004.

A co zrobią z pompą w serwisie i jaki to koszt?

Póki co tak jeżdżę i czekam końca..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstszą przyczyną szarpania jest zabrudzony nastawnik. Objawia sie to też nierówną pracą silnika przy niskich obrotach na jałowym biegu. Odłącz kostkę od prędkościomierza przy skrzyni biegów, jeżeli autem przestanie szarpać to masz nastawnik do wyczyszczenia. Turbine zostaw w spokoju pewnie i tak często nie ciągniesz auta do wysokich obrotów więc notlaufu nie złapiesz.

Zrób jeszcze logi 004 dynamiczne z butem w podłodze i wrzuć je tutaj. Logi 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011, 013 wszystkie dynamiczne mógłbyś powtórzyć ale nie z pedałem w podłodze tylko w czasie kiedy występuje szarpanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

000-dynamiczne wyprzedzenie konta wtrysku

001-dawka paliwa oraz napięcie na RSW w nastawniku pompy paliwa

004-kont wtrysku

010-przepływomierz, turbina, położenie pedału gazu

013-korekcje na wtryskach

Jeżeli na tych logach będą jakieś odchylenia to wyjdzie co jest nie tak. Może być tak że logi będą w porządku wtedy przyczyny trzeba szukać w usterce mechanicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega z forum podpowiedział mi, że taki problem może występować w związku z wtryskiem sterującym. Jak to sprawdzić? Podmiana i logi?

Nic ale to absolutnie nic nie rób ze sztangą zaworu WG.

Twoj problem to prawdopodobnie:

- swirujacy wtrysk sterujacy - sprawdz wtyczke wiazke do niego oraz sam kontak we wtyczce

- uklad paliwowy jest fatalnie zapowietrzony

Kulejacy termostat jest Twoim najmniejszym problemem. Zamieść logi 004 dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wtyczka do wtrysku sterującego to rozumiem, że to jest wtyczka odchodząca od tego jednego innego wtrysku niż wszystkie? :gwizdanie: Wyczyściłem dziś styk i niestety nic to nie dało. Poniżej zamieszczam logi dynamiczne poleconych grup(nie wszystkich):

Grupy: 000 - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6506.html

Grupy: 001 - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6507.html

Grupy: 004 - http://rtnet.pl/vaglog/sikora.junior_6505.html

Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam widze że pompa siedzi, sekcja konta wtrysku kuleje i to ona jest najprawdopodobniej przyczyną szarpania. Widać to w i 004. Actual start jest wysterowany na BTDC a powinien być na ATDC. Nie masz wrażenia że auto przyspiesza dobrze tak do 2500 obrotów a dalej już słabiej? W logu 000 i 004 powyżej 2900 obrotów pompa nie trzyma zadanych parametrów są jakieś takie dziwne skoki. Ja bym szukał przyczyny w pompie ale niech sie inni wypowiedzą.

Sprawdź jeszcze pod pompą jest taki zaworek, przyspieszacz konta wtrysku. Do niego idą dwa przewody elektryczne. Sprawdź czy nie są przełamane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazales 004 i praktycznie wszystko jest juz jasne.

Kolega wyzej napisal co masz sprawdzic... jesli nie trzeba bedzie sprawdzic sam zawór.

Jesli nie czujesz sie na siłach - podjedz gdzies do kogos kto ogrania pompy VP. Tylko nie daj sobie wcisnąc, ze cala pompa to szmelc.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to chodzi o ten zawór zaznaczony na zdjęciu:

5c0409b8a455038dm.png

Jeszcze tylko pytanie jedno.. czy z tym można jeździć? I co mam powiedzieć pompiarzowi, żeby nie patrzył jak na idiotę? :decayed:

yh a takie fajne autko a się taki problem zrobił :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to jest ten zawór. Pompiarzowi powiedz jakie masz objawy a na diagnostyce VAG-iem wyszło ze przycina sie zawór magnetyczny konta wtrysku na pompie. Dobry pompiarz i tak zrobi swoją diagnostykę i dojdzie o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem logi innych 1Z na forum(grupa 004) i u mnie dziwne są te skoki:

5.86 2877 9.1 17.4 69.5

6.93 2940 9.0 17.4 96.5

8.03 3255 11.5 17.4 95.3

9.07 3423 12.2 17.4 96.1

10.11 3570 13.0 17.4 48.0

Domyślam się, że w tym momencie właśnie dochodzi do szarpania autem. Tylko tak na chłopski rozum co to oznacza? (przycina się w/w zawór?) Czy we własnym zakresie coś da się z tym zrobić? Co z tym zrobi pompiarz? Dużo tych pytań ale chcę wiedzieć :tongue4:

Czy jazda z tym prowadzi do czegoś gorszego?(wymiana pompy :wallbash:)[br]Dopisany: 10 Luty 2010, 22:01_________________________________________________Znalazłem na forum bardzo podobny temat do mojego: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t18557.0.html;highlight=n108

I log 004 dyn: http://img222.imageshack.us/i/a3ut8.jpg/

Również problem szarpania wystąpił u kolegi sokolnh. U niego winny okazał się wtrysk sterujący. W jego logach także występuje ta 17.4 w przedostatniej kolumnie. A więc podsumowując albo n108 albo wtrysk..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już wymiękam :kox: Co zrobi pompiarz to można sie domyśleć. O działaniu pompy VP dużo jest napisane na forum VW golfa. Jak chcesz to poszukaj. Sam lepiej bym sie do tego nie zabierał. Wymiana zaworu wiąże sie z wyjęciem pompy a z tym znowu wiąże się zrzucenie przedniego pasa, rozrządu. Jest tego troche. Moze okazać sie że zawór jest w porządku a coś sknociło się w sekcji konta wtrysku w samej pompie. Pompiarz to zdiagnozuje. Poza tym to forum jest od tego żeby pomagać w diagnozie usterek. Naprawą niech sie zajmą fachowcy. :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A szkoda :decayed:

Postaram się znaleźć i podmienić wtrysk sterujący na chwilę i wtedy zobaczyć co się dzieje. W mojej okolicy niestety nie ma mechaników, którzy ogarneli by jak trzeba pompę. Byłem u paru i każdy rozłożył ręce.. Trzeba szukać dalej.

[br]Dopisany: 11 Luty 2010, 21:51_________________________________________________A jeszcze tylko zapytam gdzie na skrzyni znajduje się ten czujnik impulsatora co to trzeba wypiąć wtyczkę jakąś aby wykluczyć nastawnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam się do pytania...

I czy w 1Z i AFN jest w tym samym miejscu ta wtyczka? Może jakieś poglądowe foto miejsca gdzie tej wtyczki szukać i samej wtyczki, żeby nie wyłączyć czegoś innego... :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kimś kto bawi się w te klocki i powiedział mi, że jeżeli na komputerze nie wyszły błędy dotyczące odchyłki regulacji początku wtrysku lub jakieś inne błędy związane z regulacją początku wtrysku to wtedy winny będzie nastawnik pompy.

Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...