Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AVG] Jazda automatem....tryb D <->1,2,3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc,

Jezdze juz troche automatem DMX 4-biegowym. Mam pytanie do was.

Czy w czasie jazdy do przodu np w trybie skrzyni "3" moge zmienic tryb na "D"?

Jest to dozwolona operacja dla skrzyni automatycznej?Czy sytuacja analogicznie odwrotna jest rowniez bezpieczna?

Kiedy uzywacie takich redukcji w czasie jazdy?Kiedy jest to przydatne?

Sokram

Opublikowano

Na wyższy bieg możesz zmienić bez problemu, czyli z 3 na D.

Z D na 3 też zmienisz, ale obroty nie mogą być za wysokie.

Natomiast, czy jest to zdrowe dla skrzyni, to już Ci nie odpowiem...

Opublikowano

kolego a;e po co tak redukować wystarczy docisnąć pedał do końca i puścić i znowu to samo i sam ci zredukuje a wysokie obroty nie są za dobre dla automatu

Opublikowano

Redukcja np. do hamowania silnikiem na śliskiej nawierzchni...

Opublikowano

możesz ale musisz pilnować by w momencie redukcji obroty nie były za wysokie w stosunku do prędkości bo gdy przykładowo wrzucisz "2" przy 150km/h wówczas sam sobie odpowiedz co się dzieje w skrzyni która takiej prędkości na drugim biegu nie robi :wink4:

poza tym sam używam tych przełożeń gdy przykładowo chce być gotowy do wyprzedzania kreski itd a nie czekać aż kickdown zrobi swoje bo to jednak jest strata niecałej sekundy :good:

z umiarem i wyczuciem a powinno być dobrze..

Opublikowano

tryb 1,2,3 to jest cały czas tryb D, jest tylko blokada elektroniczna na wyższy bieg, możesz przerzucać, ograniczeniem jest tylko zdrowy rozsądek np. tak jak pisze Somes - przy 150 na "2"

Opublikowano

Sterownik i tak nie zrzuci na przykładową dwójkę przy 150 kmh, zrobi to dopiero gdy samochód zwolni do maksymalnej prędkości dla drugiego biegu.

Opublikowano

Sterownik i tak nie zrzuci na przykładową dwójkę przy 150 kmh, zrobi to dopiero gdy samochód zwolni do maksymalnej prędkości dla drugiego biegu.

dokładnie, nie przerzuci jak obroty były by wyższe danej chwili niż chyba 4500

Opublikowano

Sterownik i tak nie zrzuci na przykładową dwójkę przy 150 kmh, zrobi to dopiero gdy samochód zwolni do maksymalnej prędkości dla drugiego biegu.

teoretycznie nie :wink4:

Opublikowano

Jeżeli nic nie było grzebane to praktycznie też :)

Opublikowano

Jeżeli nic nie było grzebane to praktycznie też :)

ale sam wiesz jak z ta elektryką :wink4:

ja już znam przypadek gdzie skrzynia się wysrała bo ktoś bardzo mądrze zrobił manewr jaki opisałem wyżej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...