sokram Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Czesc, Jezdze juz troche automatem DMX 4-biegowym. Mam pytanie do was. Czy w czasie jazdy do przodu np w trybie skrzyni "3" moge zmienic tryb na "D"? Jest to dozwolona operacja dla skrzyni automatycznej?Czy sytuacja analogicznie odwrotna jest rowniez bezpieczna? Kiedy uzywacie takich redukcji w czasie jazdy?Kiedy jest to przydatne? Sokram
soolek Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 Na wyższy bieg możesz zmienić bez problemu, czyli z 3 na D. Z D na 3 też zmienisz, ale obroty nie mogą być za wysokie. Natomiast, czy jest to zdrowe dla skrzyni, to już Ci nie odpowiem...
olek4505 Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 kolego a;e po co tak redukować wystarczy docisnąć pedał do końca i puścić i znowu to samo i sam ci zredukuje a wysokie obroty nie są za dobre dla automatu
soolek Opublikowano 12 Lutego 2010 Opublikowano 12 Lutego 2010 Redukcja np. do hamowania silnikiem na śliskiej nawierzchni...
SoMeS Opublikowano 13 Lutego 2010 Opublikowano 13 Lutego 2010 możesz ale musisz pilnować by w momencie redukcji obroty nie były za wysokie w stosunku do prędkości bo gdy przykładowo wrzucisz "2" przy 150km/h wówczas sam sobie odpowiedz co się dzieje w skrzyni która takiej prędkości na drugim biegu nie robi poza tym sam używam tych przełożeń gdy przykładowo chce być gotowy do wyprzedzania kreski itd a nie czekać aż kickdown zrobi swoje bo to jednak jest strata niecałej sekundy z umiarem i wyczuciem a powinno być dobrze..
bish - kopt Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 tryb 1,2,3 to jest cały czas tryb D, jest tylko blokada elektroniczna na wyższy bieg, możesz przerzucać, ograniczeniem jest tylko zdrowy rozsądek np. tak jak pisze Somes - przy 150 na "2"
majkel_majki Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Sterownik i tak nie zrzuci na przykładową dwójkę przy 150 kmh, zrobi to dopiero gdy samochód zwolni do maksymalnej prędkości dla drugiego biegu.
bish - kopt Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Sterownik i tak nie zrzuci na przykładową dwójkę przy 150 kmh, zrobi to dopiero gdy samochód zwolni do maksymalnej prędkości dla drugiego biegu. dokładnie, nie przerzuci jak obroty były by wyższe danej chwili niż chyba 4500
SoMeS Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Sterownik i tak nie zrzuci na przykładową dwójkę przy 150 kmh, zrobi to dopiero gdy samochód zwolni do maksymalnej prędkości dla drugiego biegu. teoretycznie nie
majkel_majki Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Jeżeli nic nie było grzebane to praktycznie też
SoMeS Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 Jeżeli nic nie było grzebane to praktycznie też ale sam wiesz jak z ta elektryką ja już znam przypadek gdzie skrzynia się wysrała bo ktoś bardzo mądrze zrobił manewr jaki opisałem wyżej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się