Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B6] Sterownik do multitronic


demolka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. A4 1,9 tdi 02/04r. przebieg 188tys AVF GJA. Sprawa jest taka. Po przejechaniu około 20-30 km skrzynia przechodzi w stan awaryjny, zaczyna mrugać kontrolka na FIS-ie i z ledwością się rozpędza. Zawiozłem auto do mechanika. Podobno przelutował połączenia i usunął błędy. Po przejechaniu 15 km znowu to samo. Twierdzi, że niestety trzeba wymienić sterownik. I teraz pytanie? Ile może kosztować taka usługa wymiany i adaptacji sterownika. Chodzi o to żeby mnie nie oskubał jak za zboże. Oczywiście chodzi o orientacyjną cenę.

No i pytanie drugie. Czy ktoś miał do czynienia z tym Panem

http://www.allegro.pl/item917082875_naprawa_skrzynia_multitronic_multitronik_12mc_gwa.html

Jestem z Zielonej Góry i znalazłem to ogłoszenie na allegro i zastanawiam się aby zawieźć auto właśnie do tego warsztatu. Może jakieś sugestie i opinie. Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez miłem problem z multi ze sterownikem sprawe zalatwiłem u gościa w Ozorkowie koło Łodzi ( teoretycznie moge polecić ponieważ musilem dwa razy rozbierać skrzynię i wyciagać sterownik ponieważ za pierwszym razem nie udało mu sie naprawic)

na początku podepnij VAG zobacz jakie błędy wywala

musisz znaleźć kogośc kto wie co to za skrzynia i jak sie za nią zabrać bo reszta to moze ci popsuc bardziej niz jest ( mysle ze ten mechanik u którego byłes nawet nie otwieral sterownika)

za naprawy płaci sie około 700 - 800 zł plus wyjecie ( ja wyjmowalem sam - operacja precyzyjna ale do zrobienia)

nowy sterownik to koszt około 3-4 tys tak słyszlem ale nie jestem pewnien

mysle ze skoro auto odpala i jedzie to sterownik sie nadaje do naprawy ale musi sie zabrac sie za to ktoś kto wie co robi

powodzenia w naprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Niestety jak dzisiaj zajechałem do mechaniora, on juz coś zaczął grzebać przy aucie. Do piątku ma być naprawiony, więc sie wszystko okaże. Muszę niestety zaufać gościowi. Z tego co wiem 10 lat pracował w serwisie VW, a teraz ma swój warsztat i robi głównie audi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tryb awaryjny nie musi oznaczać usterki połączeń elektrycznych sterownika - mogłeś zacząć od zapięcia VAG-a i sprawdzenia błędów.

No nic teraz czekamy co powie mechanior - nowy sterownik dla Twojej skrzyni to 4200zł:confused4: Jeśli potwierdzi się, że uszkodzeniu uległy "luty" - pomyśl nad modyfikacja skrzyni na 7 lamel (oczywiście w przypadku jeśli siedzi tam 6). W dużym stopniu zabezpieczy to sterownik przed następną tego typu awarią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. No i wyszło na to, że mechanior nie zrobił nic. Okazało się że nie posiada odpowiedniego sterownika( miał tylko od 2,5 tdi). Dał mi nr tel do jakiegoś warsztatu w Poznaniu ( podobno najlepszego i wszyscy tam jeżdżą). Po wyjechaniu z warsztatu zrobiłem jakieś 10 km i znowu tryb awaryjny. Doczłapałem się do domu i podpoiłem Vag-coma. Pokazały mi się następującebłędy:

adc4fdf3670ca6cbmed.jpg

cebab9d65558c51emed.jpg

9cc9cb5d1218bf62med.jpg

fe6484f8b1be6b4amed.jpg

a to po wykasowaniu błędów

8afc8fd50437eaccmed.jpg

blok pomiarowy

878a5acbb2baf4d8med.jpg

i jeszcze silnik

c8ae0f7757527688med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i następna sprawa, że dzisiaj wyjechałem do elektronika na trybie awaryjnym to po 2 km tryb awaryjny sie wyłączył i było wszystko git. Oczywiście wszystko było w pożądku wieć nic nie stwierdził. Specjalnie jeździłem do okoła warsztatu żeby sie coś pokazało, ale bez skutku. Więc dalej jestem tak samo mądry. :confused4::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim wyjechałem to jeszcze podpinałem pod vaga i wykasowałem błędy. Jak ruszyłem to skrzynia była jeszcze w trybie awaryjnym, ale samoczynnie przeszła po 2 km na "normalny" tryb. Sam się ździwiłem, że tak się stało i że nie było żadnych logów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

demolka - mogłeś od razu jechać do sserwis, zaoszczędziłbyś czas i kasę. Teraz nie wiem co Ci doradzić - trzeba po prostu dobrze naprawić ten sterownik. Jeśli się nie da, Sopa Ci o tym powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem w kontakcie Sserwisem. Wysłałem screeny z vaga i mają oddzwonić z diagnozą. Problem tylko będzie w dojechaniu do Sserwisu bo mam 400 km. Dwa razy już się zdarzyło, że auto przestało w ogóle reagować na pedał gazu. O dalszych poczynaniach będę informował. Pozdrawiam.

Ps. Czy słyszał ktoś o warsztacie Teomotors pod poznaniem? Bo w sumie to do nich mam najbliżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z zdaniem Bart-S!!! Jedź do Sopy, tez miałem problem ze skrzynią Multi, gdzie indziej chcieli po 3500 zł za naprawe. Pojechałem do Sopy zapłaciłem 800 zł. Przejechałem 10 tyś km a skrzynia dalej śmiga bez zarzutu...

Tak przy okazji Bart-S - dziękuję :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to skrzynia wymagająca wiedzy

dlatego trzeba jechać do Sopy nawet jak jest daleko

z drugiej strony jest ryzyko jest zabawa zaoszczędzisz na drodze ale jak trafisz na jakiegoś magika co tylko myśli ze umie to może ci narobić więcej problemów i skasować cię na duża kasę a skrzynia dalej będzie kuleć

w mojej mieścinie nikt nie chciał wyciągnąć mi sterownika bo to jest duży zabieg tak mówili a ja sam dzięki postom Bart-S :hi: :hi: :hi: wyciągnąłem gada :>

a poza tym jak pojechałem do serwisu skody myślałem ze tam może dostane ojej do tej skrzyni bo miałem kilka do nich kilka ulic dalej to dali mi olej do DSG i powiedzieli ze jeszcze lepszy będzie a to zupełnie mija się z prawda

wiec tak jak koledzy radzą jak chcesz mieć spokój wal do Sopy - tam przynajmniej masz pewność że ktoś kto sie za to zabiera nie robi tego pierwszy raz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a poza tym jak pojechałem do serwisu skody myślałem ze tam może dostane ojej do tej skrzyni bo miałem kilka do nich kilka ulic dalej to dali mi olej do DSG i powiedzieli ze jeszcze lepszy będzie

:doh1: :wallbash: :wallbash: :wallbash::fool:

w mojej mieścinie nikt nie chciał wyciągnąć mi sterownika bo to jest duży zabieg tak mówili a ja sam dzięki postom Bart-S :hi: :hi: :hi: wyciągnąłem gada :>

Tak przy okazji Bart-S - dziękuję :hi:

Cieszę się, że mogłem Wam pomóc. Życzę komfortowej i bezawaryjnej jazdy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na 3 marca umówiona wizyta w Sserwisie. Naprawa ma potrwać około 4 godzin, więc tego samego dnia powrót.

Wielkie dzięki za pomoc w temacie. Pod koniec tygodnia coś naskrobie na forum. Pozdrawiam.

Ps. w teomotors pod poznaniem chcieli za naprawę 1800 zł i trzy dni pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...