garmin Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Jestem ciekawy czy wszystko się zgadza (ceny również
Gość audirocket Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Witam.Mysle ze sie zgadza.Wczoraj bylem wymienic rozrzad w servisie tez kpl.z rolkami i zaplacilem 465 euro! Fakt jest ze godz.robocza u nas kosztuje wiecej.Mialem zaszczyt stac obok mechanika i patrzyc mu na rece.Nie jest to tanio ale czesci byly oryginalne i daja gwarancje. Pozdrawiam...
posti_a6 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 przy jakim przebiegu robiliście rozrząd w 2.0TFSI?
garmin Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Opublikowano 29 Lipca 2010 W sumie to mam 116 000 tys/km i planuję przy 120 000.Czemu pytasz?
posti_a6 Opublikowano 29 Lipca 2010 Opublikowano 29 Lipca 2010 no bo wg rozpiski AUDI mówi o wymianie rozrządu w 2.0TFSI przy przebiegu dopiero 175tys km i sam nei wiem jak to jest z tym rozrządem.... Ja mam teraz u siebei niecałe 102 tys km
KmK Opublikowano 30 Lipca 2010 Opublikowano 30 Lipca 2010 ja też zrobie przy 120, obecnie mam 104 i nawet się zastanawiam czy nie teraz, będzie spokój a rozrząd przy 170 to taki sam dobry pomysł jak tryb long life...
slawek5170 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 mnie też to czeka, ale dopiero za jakiś rok wymienię rozrząd. Rozmawiałem z gościem z ASO i mówił, że najlepiej co 120tys.
garmin Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Rozrząd zakupiony w ASO w Warszawie Cena bardzo przystępna ok 900 za całość.
slawek5170 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 to na jakąś promocje trafiłeś, że tak tanio?
garmin Opublikowano 31 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2011 Pompa wody po oddaniu starej 260 zł Palmowski wycenił na ok 2700 z robocizną mnie wyniesie 1000 zł Troszkę pracy przy zdjęciu zderzaka ale przy okazji zmienię grill od RS4 SHADOW LINE Znajomy ma w tym ASO dobry rabat więc i cena ok
Panton Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 Trudna jest wymiana rozrządu w 2.0TFSI? Mam u siebie 106kkm nalatane i pewnie przy 120kkm będę wymieniał rozrząd... "przód" można zdjąć ale ta wymiana....
alexchem Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Wymiana paska rozrzadu jest banalna. Mi sie udalo wszystko zrobic w 3h (pierwszy raz i sam) bez sciagania lub luzowania przodu. Bylo ciasno ale sie udalo. W UK caly komplet rozrzadu kosztowal 130 funa, pompa wody 35funa, pasek wieloklinowy okolo 20, czteropak piwa 3 funy. W sumie okolo 185 funa (850zl). Jak dotad przejechalem 20kkm i jest OK. Wszystko zrobione zgodnie z elsawinem. Radocha z wykonania czegos samemu bezcenna .
garmin Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 Bez ścigania przodu dałeś radę ? Pompa wody też? Opisz to troszkę
alexchem Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Nie jest to trudne pod warunkiem, ze masz odpowiedni zestaw kluczy. Potrzeba mala i duza terkotke, plaski klucz 18, nasadke wieloklinowa zenska 18mm do walu korbowego, nasadke wieloklinowa meska 8 lub 10mm (do odkrecenia kola pasowego na wale), zwykla 10mm i 13mm. Zaznaczam iz jest to moj sposob i zrobilem to na moja odpowiedzialnosc. Wspieralem sie przy tym elsawinem. Podnosisz przod auta. 1.Najpierw plaskim kluczem 18mm luzujesz napinacz i sciagasz pasek klinowy. Po czym odkrecasz napinacz paska (3 sruby 13mm). 2.Nastepnie mala terkotka z nasadka 10mm odkrecasz gorna czesc pokrywy paska rozrzadu (przy niektorych srubach bedziesz musial uzyc malej przedlozki. Tu jest troszke zabawy, bo masz okolo 6cm luzu na operowanie. Olsona trzyma sie kilku srubkach. Generalnie nie bierz jej na sile, jak nie idzie to napewno gdzie jeszcze nieodkreciles srubki. 3.Nastepnie sciagasz oslone silnika pod autem. Nasadka 18mm na duzej terkotce blokujesz wal korbowy. Mala terkotka z mala nasadka luzujesz 6 srub trzymajacych kolo pasowe. Tu jest haczyk . Bez sciagania przodu dostep jest tylko do srub bedacych w dolnej pozycji. Czyli luzujesz 2 sruby poczym duza terkotka obracasz wal i luzujesz kolejne dwie sruby. Odkrecasz 6 poluzowanych srub i sciagasz kolo pasowe z walu (uzyj malego mloteczka lub jakiejs dzwigni bo kolo siedzi ciasno na wale). 4.Mala terkotka z nasadka 10mm odkrecasz dolna czesc pokrywy paska rozrzadu. 5. Zanim zdejmniesz pasek rozrzadu ustaw silnik w pozycji TDC (top dead centre). Na kole zebatym na walku rozrzadu jest nabita kreska. Ta kreska musi sie pokryc z oznaczeniem wybitym na glowicy silnika. Stojac z przodu auta bedzie to mniej wiecej na godzinie 10:30. 6. Nasadka 13mm na malej terkotce luzujesz napinacz naska rozrzadu, po czym sciagasz pasek I napinacz. Pompa wody trzyma sie na 3 srubach 10mm. Odkrecasz je I wyciagasz pompe wody. Tu jest kolejny haczyk pompa siedzi cholernie ciasno w bloku. Na jednym uchu na srube mocujaca jest takie zaglebienie gdzie mozna cos wsadzic I podwazyc pompe. Trzeba to robic powoli I ostroznie. Jak juz pompa ruszy od strony tego ucha to trzeba ja do okola podawazac delikatnie az wyjdzie. W momencie wyjecia pompy wyleje sie sporo plynu. 7. Przetrzyj olejem uszczelke w nowej pompie bo inaczej jej nie wsadzisz. Wsadz nowa pompe tyle I le sie da, a reszte dociagniej srubami. Sruby powinny byc dokrecone okolo 20Nm, ja to zrobilem na oko, bo klucz dynamometryczny sie nie zmiescil (z pewnoscia dokrecilem wiecej jak 20Nm). 8. Zakladasz napinacz paska rozrzadu ale nie dokrecaj. Wymien rolki (sa w zestawie). Zaloz pasek rozrzadu na luzno. Wejdz pod auto I przykrec dolna oslone paska rozrzadu. Nastepnie przykrec kolo pasowe mala terkotka (nie obracajac walu!!!). Na kole pasowym masz maly wypustek ktory musi wejsc w zaglebienie na wale korbowym. Kolo pasowe moze wejsc na wal tylko w jeden sposob (zwroc na to uwage). Blokujac wal duza terkotka dokrec tylko dolne sruby, aby kolo sie trzymalo. 9. Na kole pasowym masz maly rowek od strony bloku silnika. Ten rowek musi byc dokladnie po srodku zaglebienia bedacego na pokrywie paska rozrzadu. Stojac od przodu auta I patrzac od gory jest ono dokladnie na godz 12:00. To jest TDC na wale. Upewniej sie, ze znak na kole zebatym walka zrorzadu pokrywa sie z oznaczeniem na bloku. Teraz napinasz napinacz paska rozrzadu do jego maksymalnego wychylu I dokrecasz. W trakcie napinania pasek sie troszke naciagnie w skutek czego znaki sie nie beda pokrywac. W trakcie napinania zwruc uwage w ktora strone poruszylo sie kolo zebate. Nastepnie poluzuj napinacz zsun pasek rozrzadu I wyprzedz kolo zebate o ta wartosc (jeden, maz 2 zabki). Zaloz spowrotem pasek I napnij go napinaczem. W trakcie napinania kolo zebate powinno sie znowu poruszyc I pokryc z oznaczeniami. Sprawdz jeszcze raz oznaczenia na wale I na kole zebatym. Nastepnie wejdz pod auto I zrob dwa pelne cycle obracajac wal duza terkotka zgodnie z wskazowkami zegara. Sprawdz jeszcze raz oznaczenia w obu punktach. Wszystko powinno sie zgadzac. Teraz dokrec pozostale sruby kola pasowego 25Nm plus cwierc obrotu. 10. Zaloz gorna oslone paska rozrzadu 10Nm. Pasek klinowy. Nastepnie zalej chlodziwo do silnika. Zeby dobrze odpowietrzyc silnik musisz sciagnac gorna pokrywe silnika. Bedzie tam metalowa rura z mala srubka wkrecona w nia od gory. Odkrec ta srubke I lej plyn do zbiorniczka az sie zacznie z tej dziurki wylewac. 11. To w sumie wszystko.
garmin Opublikowano 3 Lutego 2011 Autor Opublikowano 3 Lutego 2011 Dzięki za wyczerpującą instrukcje Dobry jesteś he he
TFSI_fan Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Pięknie, fajnie że znalazłeś czas i chęci. Gratulacje, ja wymienię chyba na wiosnę - 92 juz mam, ale nie ma co czekać, poza tym co to za rożnica, można trochę wcześniej, koszty nie masakrują. Pozdro.
alexchem Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Dzieki koledzy. Duzo bazgrolenia, ale w rzeczywistosci cala operacja jest prosta tylko jest troszke gimnastyki z tymi 6cm pomiedzy pokrywa paska rozrzadu a wentylatorem. Generalnie czas roboty to max 3h. Jezeli bedziecie sciagac stary pasek to starajcie sie nie ruszac walem lub walkiem rozrzadu. Wtedy zakladacie nowy pasek naciagacie i wszystko powinno wskoczyc do oryginalnych ustawien, ale zawsze sprawdzcie oznaczenia. Jesli ktos jest z okolic warszawy lub wroclawia to chetnie pomoge. Moznaby bylo odrazu pozadny opis ze zdjeciami zrobic . Na gornej pokrywie paska rozrzadu od przodu jest taka mala klapeczka ktora sie otwiera przekrecajac plaskim srubokretem koleczko obok. Za nia jest widoczne kolo zebate oraz czesc bloku silnika z oznaczeniem. Mozna w ten sposob sprawdzic ustawienie paska rozrzadu bez rozbebeszania wszystkiego.
Panton Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Ja jestem z Łodzi więc za jakiś miesiąc lub dwa możemy robić ustawkę... a przy okazji oczywiście porządne fotostory + opis i zamieścić w dziale Warsztat. Obecnie mam 105 000km i myślę, że za miesiąc max dwa możemy wymieniać.
garmin Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Opublikowano 11 Lutego 2011 Zrobię dokładne zdjęcia i opiszę Za kilka dni wymiana
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się