Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Nie działa wycieraczka tylnej szyby


prodriveteam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Kupiłem auto z niesprawna wycieraczką tylnej szyby, wycieraczka zatrzymała się w połowie i ani drgnie. Podłączyłem inny silniczek i nic podmieniłem przekaźnik i manetkę, sprawdziłem bezpiecznik, sprawdziłem czy przewody nie są przełamane miedzy dachem, a klapą, a wycieraczka dalej stoi za to spryskiwacz tylnej szyby działa. W kostce idącej do silniczka z 4 przewodów jeden ma napięcie, a reszta nie ma (sprawdzane przy włączonej tylnej wycieraczce) jeden kabelek jest brązowy wiec pewnie to masa a co z resztą? Ile kabelków powinno mieć napięcie? Macie jakieś pomysły co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całą elektronikę masz w tylnym mechanizmie.Sprawdź czy po przekręceniu stacyjki masz na wtyczce stałe 12 volt a po włączeniu manetki tylnej szyby musi pokazać się dodatkowe 12 volt. nie pamiętam teraz kolorów przewodów ale sprawdzaj w stosunku do tego brązowego kabla bo to masa.Jeżeli są napięcia to na pewno to wada silniczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież napisałem, że podłączyłem inny silniczek i nie działa, napisałem również, że sprawdzałem napięcia na wtyczce i tylko na jednym kablu jest stałe 12V, a na reszcie brak napięcia mimo włączonej manetki.

P.S Sprawdzałem jeszcze raz napięcie i jest takie coś: na manetce na kablu od spryskiwacza i tylnej wycieraczki jest napięcie 4,8V ale w momencie kiedy jest przekręcony kluczyk a przełącznik jest w pozycji 0 po włączeniu tylnej wycieraczki napięcie ginie jest 0,00V kiedy włączę spryskiwacz to na kablu od spryskiwacza pojawia się 12V. Czy ktoś wie dlaczego ginie napięcie po włączeniu wycieraczki? Podłączałem inna manetkę i reakcja taka sama (chyba ze i ona wadliwa:/) podmieniłem przekaźniki i też bez zmian z tym że ja mam przekaźnik o oznaczeniu 603 a włożyłem 389 czy to ma jakieś znaczenie? W Etce jest ze 603 i 389 to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie właśnie też odwiedził brak działania tylnej wycieraczki. Kupiłem nowy silnik z mechanizmem, podłączyłem w domu i sterowanie wydaje się działać (tryb chwilowy jak i ciągły):

pin 15 - plus

pin 31 masa

pin INT podanie masy = tryb pracy z przerwą: praca-przerwa-praca-przerwa....

w przypadku, gdy pin INT ma podaną masę: podanie Plusa na pin WW powoduje ciągłą pracę przez 3 cykle i później powrót do pracy przerywanej

Potrzebował bym kogoś do konsultacji poziomów napięć na wtyczce do silnika :) Spryskiwacz tylnej szyby działa. W momencie pchnięcia manetki do przodu (włączenie tylnej wycieraczki) brak odgłosu pracy przekaźnika. Na pinie INT mam cały czas plus (a nie masę !) a na WW trafia mi masa a nie plus. Odwrócona biegunowość - czyżby silnik, który kupiłem był nieodpowiedni? Powinienem teraz dorobić układ zamieniający biegunowość.... :(

edit:

Przekaźnik od TYLNEJ wycieraczki to ten drugi od prawej na dole ? Czy on jest od przedniej?

Opis jaki mam jest na tyle enigmatyczny, że nie precyzuje.

edit2:

znalazłem w necie przesłanki za tym, że przed 1997-08 była inna elektronika w wycieraczce niż po 1997-08. Czyżby chodziło o biegunowość sterowania ?

edit3:

rozwiązanie problemu:

zrobić inwersję napięcia na sygnale INT, WW pozostawić bez zmian i wtedy układ działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...