paw1976 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Witam. Chodzi o to że jadąc spokojnie na dwójce czy to w trybie D czy +/- lekko przyspieszając po dojściu do ok 2 tyś obrotów występuje jakby zmiana na trzeci bieg, ale auto nadal jest na biegu drugim. Wskazówka obrotomierza na chwilkę staje w miejscu lub bardzo delikatnie się cofa i auto jakby przygotowywało się do zmiany na trójkę po czym moment ten mija i auto nadal przyspiesza na dwójce i dopiero później wchodzi na trójkę. Czy tak ma być to jest jakiś nadbieg, czy objaw ślizgania sprzęgła? Jest to mniej odczuwalne lub nie czuć w ogóle przy bardziej dynamicznej jeździe.
Adriano007 Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Witam. Sam miałem AJM-a w tiptronicu i muszę ci powiedzieć że biegi zmienial idealnie nie było żadnego ,,zawachania czy wydłużenia czasu zmiany biegu". Jednym słowem mówiąc podejrzany coś jest ten objaw u Ciebie. Pozdro
majkel_majki Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Nie powinno być czegoś takiego. Olej był wymieniany?
bish - kopt Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 ja mam to samo, to jest tzw. Lock up - całkowite zasprzęglenie niezbyt łatwo to wyczuć, sam to wyczaiłem dopiero po jakimś czasie, podczas dynamicznej jazdy - nieodczuwalne niedawno robiłem kompleksową podwójną wymiane oleju i fachowiec od skrzynek mi to właśnie tak tłumaczył(zaniepokojony właśnie tym zjawiskiem wiąłem go na przejażdżke)
paw1976 Opublikowano 5 Marca 2010 Autor Opublikowano 5 Marca 2010 Uff. To mnie trochę uspokoiłeś. Mam automat od niedawna i właściwie dopiero go poznaję. Faktycznie jest to mało wyczuwalne czasem praktycznie w ogóle. Właściwie to jakby sprzęgło ślizgało to wydaje mi się że obroty nie powinny spadać. A tutaj to ciutkę w dół wskazówka dygnie. Co do oleju to onie wiem czy był wymieniany.
majkel_majki Opublikowano 5 Marca 2010 Opublikowano 5 Marca 2010 Jeżeli ten spadek obrotów widać na biegu na przejściu pomiędzy nimi to będzie lock- up. Mój błąd, zrozumiałem że to pomiędzy 2, a 3 takie stopniowane przejście, ja tak miałem i okazało się, że tarczki kosza tych biegów są przypalone. Także nie musisz się przejmować, jak jest tak ma być Jeżeli nie wiesz co z olejem to najlepiej wymień go razem z filtrem jak najszybciej i dowiedz się jak wyglądał stary, jeżeli nie będzie w nim opiłków aluminium, szlamu i nie będzie przypalony to w skrzyni nie dzieje się nic niepokojącego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się