Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Lepiej przyśpiesza na zimnym?


cdj

Rekomendowane odpowiedzi

a mój na zimnym jest słabszy, dziwne ale prawdziwe, olej silnikowy i w skrzyni to wszystko na zimnym silniku stawia większe opory toczenia, a co do porównania rozgrzanego silnika w ciepłe i zimne dni to wiadomo że więcej mocy będzie w zimne dni, a najlepsze efekty są gdy jest duża wilgotność, wtedy sprawność silnika się poprawia bo prócz powietrza komorę spalania wypełnia para wodna :) i mamy parowóz :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że najlepiej na rozgrzanym 90"C silniku plus temp zewn. 11-19 stopni i niska wilgotność,

wtedy to i 2.5 TDI mu nie straszny hehe :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*i wysoka wilgotność

ścigałem się kiedyś jeszcze serią AFN z b6 kombi 2.5tdi i nic mi nie ustępował, no ale silniczek wtedy to był młody ogier, na dwójce po depnięciu na gaz skrobał asfalt, teraz na czipie jest podobnie...niestety z ogiera zrobił się koń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

ja mam podobnie. zauważyłem że jak temp spadła to auto na zimnym fajniej chodzi(jakby więcej tlenu w zimnym powietrzu dostawał). U pompiarza byłem sprawdzał pompę, wtryski regulował kąt wtrysku i mówił że jest git. Odpala na zimnym jak i na ciepłym bez najmniejszego problemu. Jak myślicie czy moze mieć to związek np z brudnymi ale nie zapchanymi intercoolerami? To takie moje wydumki, bo jak zimno to więcej tlenu a przy nagrzanym aucie brudny Ic nie jest w stanie prawidłowo do końca schłodzić powietrza?

te nasze icki to o d.pę rozbić taka prawda :gwizdanie:

nie wyrabiają jak temp.wyższa od 15 st.

jak jest chłodno to sobie jeszcze jakoś dają radę :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest że dmuchawa pompuje spore ciśnienie, lecz z drugiej strony fabryka graty powinna tak dobrać aby to jakoś chodziło. Mi chodzi po głowie rozebranie ic'ków i wyczyszczenie wszystkiego. Życie zweryfikuje moje plany.

Może zna ktoś jakieś sposoby na poprawienie wydajnosci chłodzenia powietrza dolotowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadkole od S4, w lecie przy doładowaniu 2200mbar w stercie max 50C, mowa o AFN a nie AKN, można też na szrocie kupić ic od alfa romeo dizla, jest większy, najbardziej wydajny będzie fmic no ale to już nie kupisz za stówke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale nie mówimy tu o afn'ie :gwizdanie:.

Kolega pytał o akn'a i ostudzenie jego dolotu ,a ja się podepnę do jego pytania :wink4:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedawno gdzieś widziałem zderzak od RS4 tam jest duuuużo kratek do chłodzenia. Moze cosik w ten deseń aby więcej powietrza na ic'ka dmuchało. hm....na wiosne trzeba będzie rozebrać przód wyprać IC i podłubać w zderzaku, nóż widelec cosik sięda zrobić. Albo dodatkowy wężyk z klimy na ic skierować hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz w dziale zrób to sam temat jak wystrugać FMIC wyjdzie taniej niż zderzak od rs'a :decayed:

a co do początku wątku nie katował bym diesla na zimnym bo się dział z problemami silnika diesla zapcha :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pulpit wielkie gratki za podsunięcie podpowiedzi :hi: Faktycznie najtańszym kosztem będzie zrobić otwory w nadkolu aby powietrze w lini prostej dmuchało po IC, wypłukać IC no i podumać nad "home made" FMIC. Plan na wiosne już jest :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ,że tutorial z tego wrzucisz dla potomnych do warsztatu z fotami od A do Z :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko plan wypali i uda mi się wszystko zorganizować (mieszkam w bloku i nie mam własnego garażu ani podwórka) to jak najbardziej. Nie wiem tylko czy "góra" :) to przyjmie do warsztatu bo już coś podobnego jest w warsztacie.

np.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=63127.0;highlight=homemade+fmic

był też temat o robieniu dziur w nadkolu ale jakoś nie mogę w tej chwili znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...