Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nierównomierna praca silnika


Pabl0_86

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jak w temacie ...ostatnio jezdzilem moim AFN dosc dynamicznie...ale bym rozgrzany, olej sprawdzalem- ok, plyn chlodzacy- ok...i cos zaczal mi nierownomiernie czasami chodzic silnik tzn . bujalo calym silnikiem nierownomiernie...na jalowych obrotach...i tak juz zostalo...nie wiem czy przyczyna jest to ze za wysoko go krecilem ... czy moze dlatego ze mialem juz malo paliwa i moglo zassac z dolu cos syfuuu i problem tkwi tylko w wymianie filtra paliwa ... oleju nie bieze...dzieki z gory.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawełku,a jaką masz ustawioną dawkę paliwa?Pytam bo ja u siebie kilka dni temu zwiększyłem dawkę paliwa na 2.8mg.i dzisiaj zauważyłem że po przejechaniu 12km.na większych obrotach też zaczęło trochę telepać silnikiem.Przed tą regulacją nigdy czegoś takiego nie miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ustawialem nigdy i chodzil dobrze....takze nie tutaj tkwi raczej problem... wczoraj pojechalem zatankowac lepsze paliwko na BP i tak jakby juz byla poprawa;)...zobaczymy dzisiaj co bedzie sie dzialo...cos te paliwo na ORLENIE moim zdaniem nie ciekawe;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG zloguj grupe 013, i bedzie wiadomo czy niedomaga konkretny cyninder czy przypadkowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w momencie gdy zaczął telepać to podpiąłem vaga i w grupie 013 było tak;1cyl. 0.12mg a drugi minus 1.98 a trzeci minus 2,06mg.Silnik jak jest zimny to pokazuje trochę mniej na minusie te dawki i wtedy nie telepie silnikiem.Zamówiłem już popychacze hydrauliczne myślę że to ich wina.Może ktoś się wypowie czy mogę mieć racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz chipa wpiętego we wtyczkę przed pompą to też będzie telepał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to wina 216tek :) za duża dawka paliwa jest podawana na wolnych obrotach, im silnik cieplejszy tym więcej paliwa podaje pompa, czyli na VAGu warność mniejsza, na zwykłych wtryskach dobrze jest ustawić 2.8-3.0, jak masz 216 powinieneś zwiększyć tą wartość (czyli zmniejszyć ilość paliwa) używając VAGa, po prostu jedź w górę i zwiększaj liczbę aż będzie spokojnie i taką dawkę zostaw, tylko rób to najlepiej na ciepłym silniku. Stąd też pewnie takie duże korekcje bo za dużo paliwa leje jak na takie obroty :)

Problem na 99% zniknie od razu :)

EDIT

Tym bardziej że ruszałeś nastawnikiem i na pewno zwiększyłeś dodatkowo dawkę paliwa :) 1mm i dawka może zmienić się ogromnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że z tym nastawnikiem to jak z bombą.Samym vagiem doszedłem z 2.8mg do 5mg ale wróciłem z powrotem bo silnik ciszej pracował a korekcje wcale się nie zmieniały.Spróbuje jutro podnieść powyżej 5mg.Dawka na minusie to wtrysk podaje dużą dawkę?[br]Dopisany: 21 Marzec 2010, 22:57_________________________________________________Po podmiance końcówek z ori na 216tki dawka zmieniła się sama z 2.2 na 4.2mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawka na minusie to znaczy że zmniejszą dawkę paliwa (czyli jest za duża) żeby silnik pracował równo, może zmniejszać ponieważ wtrysk "leje" bo jest wyrobiony, albo jeżeli zakładasz większe końcówki wtrysków to dla ECU wtrysk "leje" (ale o to właśnie nam chodzi ;) ) Na plusie czyli ją zwiększa (bo jest za mała) zwiększać może z powodu słabej kompresji, źle działającego wtrysku lub też zabrudzonego wtrysku.

Wszystko to tyczy się tylko wolnych obrotów bo tylko wtedy nimi steruje ECU, żeby silnikiem nie telepało.

Bardzo dziwne że dawka się podniosła(zmniejszyło ilość paliwa)... a może sprawdzałeś na zimnym i na ciepłym? bo u mnie na zimnym to jest chyba z 8.0, a na ciepłym 2.8-3.2

No chyba że u Ciebie jest jakoś inaczej z tą dawką, ale pozmieniaj ją, zapisz i ew. odpal jeszcze raz, ale najlepiej rób to na dogrzanym silniku.

Jeszcze pytanie, wtryski były sprawdzane przez pompiarza? jeżeli tak to jakie mają ciśnienia otwarcia? bo jeżeli nie masz chipa to powinny być 190/300, bo przy 220/300 to nie wiem co by się działo bez korekty :)

EDIT

Aha jeszcze jedno, korekcje raczej na 100% się nie zmienią poprzez tą regulację dawki, chodzi tylko o to żeby przestało telepać silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki kupiłem nowe i pompiarz ustawił mi ciśnienie 220/300,takie chciałem.Masz rację że korekcje takie rozbieżne to nie wina dawki,bo na starych końcówkach było tak samo tyle że nie telepał.[br]Dopisany: 21 Marzec 2010, 23:46_________________________________________________Ta głośna,twarda praca silnika to przez to ciśnienie otwarcia pewnie,i może dlatego dawka też się zmniejszyła.Trzeba jechać na zmierzenie ciśnienia na cylindrach,to się okaże kto winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pewnie przez ciśnienie otwarcia, pokombinuj VAGiem z tą dawką najpierw w góre na maxa, później w dół, powinien przestać chodzić nierównomiernie, a jak nie to napisz ile ustawiłeś minimalnie i ile maxymalnie.

Aha i z tego co pamiętam to zmieniając dawkę nic się nie stanie, trzeba zapisać, zgasić motor i odpalić jeszcze raz, dopiero wtedy ECU wczyta nową wartość, pewnie dlatego nic się nie zmieniało bo pewnie nie gasiłeś :D

I jeszcze jedno, bo skoro już masz inne ciśnienie otwarcia, to jak wyglądają teraz obroty biegu jałowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi wczoraj jezdzilem autem... raz mi zaczal trząśc na jalowych obrotach... ale pojechalem w trase dalem pedal w podloge i caly dzien jezdzilem i nic...juz chodzi dobrze nie trzesie ...ale moze byc to przypadek tylko...pod VAG'a podlączylem i zadnych bledow nie ma...a co do logowania i sprawdzenia pracy silnika....jeszzce nie probowalem tego robic bo nie umiem...ale bede probowal bo jestem ciekaw co pokarze....poczytam troche i jak sie uda to wrzuce Logi...aha mam VAG'a 2,5 i VAG'a 4,9 nimi moge zrobic spokojnie Logi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc pewnie przez ciśnienie otwarcia, pokombinuj VAGiem z tą dawką najpierw w góre na maxa, później w dół, powinien przestać chodzić nierównomiernie, a jak nie to napisz ile ustawiłeś minimalnie i ile maxymalnie.

Aha i z tego co pamiętam to zmieniając dawkę nic się nie stanie, trzeba zapisać, zgasić motor i odpalić jeszcze raz, dopiero wtedy ECU wczyta nową wartość, pewnie dlatego nic się nie zmieniało bo pewnie nie gasiłeś :D

I jeszcze jedno, bo skoro już masz inne ciśnienie otwarcia, to jak wyglądają teraz obroty biegu jałowego?

Ciśnienie na garkach sprawdzę dopiero w weekend.Teraz będę ustawiał,zapisywał i gasił.Obroty po zmianie końcówek się nie zmieniły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...