Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRD] Diagnosta we Wroclawiu


Yoghurt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

to w zasadzie moj pierwszy post na forum (drugi liczac przywitanie) ale jestem po dlugiej lekturze archiwum. Na wstepie napisze, ze przymierzam

sie do zakupu B7 2.0 BRD Q 170KM. Samochod ktory mam na oku jest z konca 2007 roku i ma przejechane niewiele ponad 60K. Po przegladnieciu wiekszosci watkow dotyczacych tego silnika mam dosyc mieszane odczucia. W zasadzie juz postanowilem, ze przed zakupem zabiore to autko na hamownie (do tego tematu wroce jest za chwile) i za sprawa wyczytanych tu historii raczej podaruje sobie wizyte w ASO (mam VIN i historie sprawdze bez samochodu). Ogolnie to nasuwa mi sie kilka pytan i licze, ze znajdzie sie tu pare osob, ktore beda w stanie mi cos doradzic.

na poczatek, szukam jakiejs godnej polecenie hamownii we Wroclawiu. na ta chwile dosyc ciekawie wyglada jetronik. co prawda jeszcze do nich nie dzwonilem bo moze ktos poleci mi jakas inna firme lub odradzi ta. Licze tez, ze beda w stanie przeprowadzic analize parametrow silnika i osprzetu oraz wykazac ewentualne odchylenia od normy lub niepokojace wartosci. A moze jest na forum ktos z Wroclawia, kto dysponuje narzedziem pod CAN'a (oraz niezbedna wiedza i doswiadczeniem) i podejmie sie diagnozy stanu takiego silnika? - oczywiscie odplatnej

druga sprawa to awaryjnosc tego silnika - z archiwum wynika, ze najczesciej pojawia sie utrata mocy - powodowana (zazwyczaj) przytkanymi wtryskami (tak przy okazji - ile kosztuje czyszczenie wtryskow w tym silniku?). czy poza ta usterka (no i oczywiscie problemami z filtrem czastek stalych) cos sie jeszcze czesto sypie w tym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoghurt witamy ,

Masz pod nosem DYNOSOFT i tu forumowicza Patrox powinni zaradzic.Na diagnostyke lepiej podjechac do kogos kto ogarnia teta diesli na co dzien , mysle ze dobry tuner dlubiacy w tych autach bez podpinania kompa powie ci czy to auto jedzie czy nie.

Co do awaryjnosci to PD tak jak juz wyczytales i niesprawny uklad podcisnien turbo ( to stosunkowo tania usterka do usuniecia ) Reszta to typowe 2.0 TDI czyli standarwowe porblemy - imbusik , waleczki wyrownowazajce itp.Poza tym fajne auto zwaszcza Q.Powozenia w zakupie.[br]Dopisany: 24 Marzec 2010, 11:51_________________________________________________zreszta to czy jedzie prawidlowo czy nie jestes w stanie sam sprawdzic -> 4 bieg 1600 obrotow i pedal w podloge , obserwowac obrotomierz i prawidlowo zbierajace sie auto powinna zaczac zdecydowanie lepiej przyszpieszac ( dostac tzw. kopa ) mniej wiecej 1800-2000 tys obrotow.Jezeli wstaje wyzej ( 2200-2300 lub wyzej ) to niesprawny jest uklad podcisnien.Mocy niestety nie sprawdzisz bo to czy auto ma 165KM czy 10 wiecej , tego nie wyczujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yoghurt witamy ,

Masz pod nosem DYNOSOFT i tu forumowicza Patrox powinni zaradzic.Na diagnostyke lepiej podjechac do kogos kto ogarnia teta diesli na co dzien , mysle ze dobry tuner dlubiacy w tych autach bez podpinania kompa powie ci czy to auto jedzie czy nie.

oooo pieknie - o kogos takiego wlasnie mi chodzilo. Bede w takim razie lapal Patrox'a i sie juz z nim ustawial. Dzieki wielkie.

oczywiscie nadal czekam na rady, sugestie i pomoc. thx!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co kolega wyżej napisał DYNOSOFT miałem przyjemność diagnozować kolegi autko u niego koleś zna się na rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zdiagnozować furkę to jeśli chodzi o Wrocek to zdecydowanie polecam Patryka alias Patrox`a :naughty:. Na forum podaje nr tel.

Jeśli chodzi o silnik to raczej BRD Ci odradzi, ale przekonasz się jak go odwiedzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat niestety nieaktualny, furka się sprzedała przed moja wizyta we Wrocławiu. Pozostaje mi szukać dalej. A jeśli nie BRD - to co polecacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD w Quattro całkiem przyjemnie śmiga, szczególnie po dobrym programie :good: Jak nie to, a nie boisz się wyskoczyć ponad 2.0 l pojemności, to bierz ASB, czyli 3.0 tdi :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BRD w Quattro całkiem przyjemnie śmiga, szczególnie po dobrym programie :good: Jak nie to, a nie boisz się wyskoczyć ponad 2.0 l pojemności, to bierz ASB, czyli 3.0 tdi :wink4:

z silnikiem ponad 2l to sprawa wyglada tak, ze na poczatku chcialem samochod sciagac do Polski - a w przypadku silnikow wiekszych niz 2 litry akcyza jest za wysoka - wiec sobie odpuscilem ten temat. moze gdyby w Polsce sie trafil jakis ciekawy egzemplarz to bym sie znowu zaczal zastanawiac. jak realnie wyglada spalanie w 3.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło 10l/100km po miasteczku wciągnie. Chyba że będziesz jeździł jak kapelusz, to do 9 zejdziesz :naughty: W sumie te motorki przy pałowaniu palą nie więcej niż 12-13 l ropki, więc jak na moce i pojemność + Quattro, to nie jest źle.

AWX/AVF w mieście pali ok 8-8,5 zapewne, a "gdzie Rzym a gdzie Krym" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie - czy tylko BRD jest wyjatkowo awaryjny czy ogolnie nie macie dobrego zdanie na temat wszystkich 2 litrowych diesli? ja wiem, ze to nie to samo co niesmiertelny 1.9 ale rocznik 2007+ to 1.9 chyba nie doswiadcze. jest jakas seria 2.0, ktora polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze pytanie - czy tylko BRD jest wyjatkowo awaryjny czy ogolnie nie macie dobrego zdanie na temat wszystkich 2 litrowych diesli? ja wiem, ze to nie to samo co niesmiertelny 1.9 ale rocznik 2007+ to 1.9 chyba nie doswiadcze. jest jakas seria 2.0, ktora polecicie?

Ale ja jednego nie rozumiem - czemu się tak uparłeś, że 2.0 BRD jest TAK awaryjny?? :mysli: BLB miał swoje bolączki wieku dziecięcego, ale BRD nie słyszałem, żeby się srało jakoś przesadnie...Wg mnie to jest całkiem udana konstrukcja, dająca sobie dobrze radę z budą B7 w codziennym użytkowaniu.[br]Dopisany: 26 Marzec 2010, 10:29_________________________________________________Ogólnie jest tendencja i zapatrzenie na 3.0 tdi, ale wiadomo jak jest. Nie każdy potrzebuje 250ps pod maską tylko do pyrkania do pracy i z pracy do domu. Dla każdego coś jest zrobione. Kupując ASB musisz się liczyć z kosztami eksploatacji, które się mogą pojawić, a które w przypadku 2.0 są znacznie niższe.

Nie mówię o zwykłym laniu ropy, oleju i wymianie filtrów, bo to normalka w każdym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja jednego nie rozumiem - czemu się tak uparłeś, że 2.0 BRD jest TAK awaryjny?? :mysli: BLB miał swoje bolączki wieku dziecięcego, ale BRD nie słyszałem, żeby się srało jakoś przesadnie...Wg mnie to jest całkiem udana konstrukcja, dająca sobie dobrze radę z budą B7 w codziennym użytkowaniu.[br]

ok, juz Ci tlumacze:

1) mam znajomego, ktory pracuje w ASO (tak, wiem, wiem...) i z ktorego korzystalem przy sprawdzaniu historii serwisowej samochodu. Podalem mu ostatnio VIN furki na ktora bylem praktycznie zdecydowany i zaczal strasznie plakac, zebym unikal tego silnika. nauczony doswiadczeniem "fachowcow" ASO zaczalem grzebac tu po forum i...

2) znalazlem sporo watkow, ze BDR nie trzymam mocy, ze zamulony, ze srednio udana konstrukcja audi itd.

w sumie logiczne jest, ze szukalem watkow gdzie byly opisane problemy (jak jest dobrze to raczej nikt nie zaklada watku, ze jest dobrze :/) wiec moze przesadza...

zawahalem sie na 1 dzien i fura, ktora mialem na oku sie sprzedala. szukam teraz nastepnej i miotam sie pomiedzy BRD, jakas inna 2.0 i gdzies z tylu glowy caly czas pojawia mi sie V6. zaczalem nawet ogladac jakies ogloszenia dotyczace 2.0 CR.

krotko mowiac jestem mocno zagubiony i chce sie poprzec doswiadczeniem osob z forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...