Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Samoistne skręcanie


ixdude

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś po założeniu w końcu letnich kapci, tj 235/45 R17 (wcześniej, zimowo było 195/65 R15), podczas jazdy, samochód sam zaczyna skręcać w lewo. Problem w tym że wcześniej (rano) na zimowych się to nie działo. Czy ktoś może wiedzieć o co chodzi? Źle dokręcone koło/a? Help :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz mocno skrzywioną którąś felgę i dlatego ściąga, zbierzność odpada jak na zimówkach było siur.

W każdym kole masz takie same ciśnienie??? Opcji jest dużo.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy na oponie nie zrobił sie "kartofel" widoczne wybrzuszenie...(jak miałeś przechowywane w zimie kapcie?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuje żadnych wibracji. Ciśnienie sprawdzone, było rzędu 2.4 bar'a spuściłem do 2.2 i bez zmian. Jednakże podczas wyważania gostek zwrócił uwagę na większą krzywiznę jednej z felg w porównaniu do pozostałych trzech. Może faktycznie to jest to. Tyle że jak opona jest na prawym tyle, znosiło by w lewo? Dzięki za podpowiedź.

Co do zbieżności to nie chciało mi się myśleć o tym, zwłaszcza że zimą śmigało się i to miło. Tarcia też nie czułem, ani wibracji więc tą krzywiznę odrzuciłem (za wcześnie jak widać). Raczej myślałem o jakimś dupnym montażu kół.

Dzięki raz jeszcze, pojadę z felgą i ją wyprostuję. Zobaczymy jak będzie.

Nowe opony/felgi kur... :wallbash: Nigdy więcej nie kupię w necie.

zobacz czy na oponie nie zrobił sie "kartofel" widoczne wybrzuszenie...

nic nie było widać, tylko tą lekką jajowatość na wewnętrznym rancie. Ale nie była aż taka duża.

(jak miałeś przechowywane w zimie kapcie?)

Nówki, więc odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(jak miałeś przechowywane w zimie kapcie?)

Nówki, więc odpada

pytałem o to jak miałeś je położone,leżały na płasko czy stały jedna obok drugiej,bo to tez ma znaczenie,ale jak juz wiesz ze fela to po sprawie :wink4:

czy nówki to sprawdz po dacie bitej na oponie,,,czasami ludzie kupuja jako NEW a okazuje sie ze guma ma juz 2a latka :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamień opony tył z przodem.

Założyłes je tak samo jak w zeszłym roku? czy przypadkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony są nowe. Felgi też. Podjadę do warsztatu co mi zmieniał opony i zamienię je stronami (prawe na lewą). Przynajmniej wykluczy to (ewnetualnie) problem z zawieszeniem i trzeba będzie walczyć z oponami / felgami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwie ze fabrycznie felga jakas wadliwa, reklamuj tymbardziej ze sa to RONAL-e , ewentualnie przeloz z przodu na tyl i zobacz, powinno zniknac :good: W wrzuc fotki :>

Co do powietrza to 2.2-2.3 sobie zostaw, bo bedzie twardo jak bedzie wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę się dodzwonić więc wysłałem im mail'a. Zobaczymy co powiedzą. Czy w ogóle przyjmą reklamację. Pobawię się w przekładanie ale felgę i tak wyprostuję ;)

Co do fotek, to wolałem się wstrzymać bo fura nie wypucowana :P

DSC_3341.JPG

DSC_3342.JPG

DSC_3344.JPG

DSC_3345.JPG

DSC_3349.JPG

DSC_3350.JPG

DSC_3353.JPG

DSC_3356.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe no troche brudna :decayed: Jakies takie male wygladaja na fotce :tongue4: Fajna furka , az sie lezka zakrecila ;( Musze wreszcie ja zobaczyc na zywo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam na zimówki :wallbash: Nowy objaw doszedł. Pomimo trzymania kierownicy i trzymania jej prosto samochód skręca w lewo!!! Pierd.ole, jak na zimówkach dalej będzie to będzie ostra wymiana słów z warsztatem. Tak więc Franpol, Wrocław pomimo polecenia przez mojego ojca szczerze odradzam (mieli rację żeby podjechać na geometrię komputerową :good: ) :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kicha, ze takie rzeczy sie dzieja, ja kupowalem nowki 17 i 18 repliki i takich rzeczy nie bylo :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej zwraca Franpol'owi honor. Nie ich wina. Po zamianie opon na krzyż (LP -> PT; PP -> LT), znoszenie nie ustało.

Zawiecha chyba nie była dostosowana do takich opon. Sama geometria była mocno nie w normie. Mam wydruki których czytać nie umiem, ale strzałki i czerwone kolorki mówią mi że było źle, prawie wszystkie strzałki (przy Przedniej zbieżności sumarycznej, Odchyleniu toru jazdy oraz przy Kącie znoszenia) było mocno na lewo, jedynie Tylna zbieżność sumaryczna była w normie.

Geometrię robiłem w Speed Auto Service na Małopanewskiej i w zasadzie to był jedyny warsztat w tej części miasta który mógł mi to zrobić od ręki. W sumie dwie godzinki i furacz prowadzi się teraz po staremu :naughty:

Tak czy siak, dzień stracony, ale chociaż wiadomo że laczki w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, a wymieniales moze cos w zawieszeniu, wczesniej ustawiales geometrie ?? Dobrze ze jezdzi ok :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...