RavMatrix Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Witam wszystkich forumowiczów Mam mały dylemat. Posiadam Audiczke z silniki 2.5 TDI V6 z 98r Ma 150 koniakow. Co związku z tym. Silnik odkąd pamiętam słychać normalnie, na wiekszych obrotach lekko słychać turbine, ale w porównaniu z nowszymi wersjami tego auta wydaje mi sie że w moim aucie turbina nie wykorzystuje pełnej mocy jaką mogła by wytwarzać. Nie chodzi mi o to że może być wylatana, ale sądze że spod 6 tłoków wylotowe spaliny mogły by tą turbinke szybciej obracać. Moje pytanie brzmi, czy da się mechanicznie usprawnić tą turbine? By np już na niższych obrotach silnika wytwarzała już większe ciśnienie powietrza pod tłok? W nowych autach już praktycznie nie slychac silnika przy 2 tys obrotach tylko jeden gwizd turbiny, zasysanego powietrza. Czy da sie coś z tą turbiną jeszcze wymodzić? Czy tylko ratuje mnie zakup nowej turbiny, lub chiptuning? Czy to wogóle jest zdrowe dla silnika? Prosze mnie nie karcić jeśli te pytania są głupie albo już wcześniej były gdzieś zadawane, naprawdę jestem laikiem :/ Czekam na rozpoczęcie konwersacji na ten temat Dziekuje.
proton2 Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 W V6 turbina bardzo ładnie 'wstaje', więc może być coś nie tak u ciebie. Zrób logi to będziemy wiedzieć. Przynajmniej 011 dynamicznie by się przydało, ale lepiej komplecik.
bish - kopt Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 po 1 w twoim silniku turbina jest mniej wydajna niż w 2.5 w B6 po 2 zvaguj dobrze auto czy jest napewno wszystko ok po 3 można dokonać regulacji na sztandze żeby ciśn było większe przy niższych obrotach ale u góry bedzie już kiepsko z doład.
RavMatrix Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Czyli jednym slowem nie ma sensu bawienie sie w regulacje tej turbiny? Ona dziala naprawde ok, na 4 od 2,5 tys wciska w siedzenia, ale po prostu myslalem, ze skoro da sie ustawic turbine by dzialala na nizszych obrotach to na wyzszych bedzie jeszcze lepiej. Przeciez nowe auta to tylko gwiżdżą, a nie sądze by na wyższych obrotach slabsze byly :]
bish - kopt Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 Czyli jednym slowem nie ma sensu bawienie sie w regulacje tej turbiny? Ona dziala naprawde ok, na 4 od 2,5 tys wciska w siedzenia, ale po prostu myslalem, ze skoro da sie ustawic turbine by dzialala na nizszych obrotach to na wyzszych bedzie jeszcze lepiej. Przeciez nowe auta to tylko gwiżdżą, a nie sądze by na wyższych obrotach slabsze byly :] no od 2.5 tys to troche za pozno, u mnie przy 1.8 tys autko ciągnie już pożądnie, może ci już turbina nie domaga, zrób te logi dyn. to bedzie mozna cos więcej powiedzieć
RavMatrix Opublikowano 29 Marca 2010 Autor Opublikowano 29 Marca 2010 Czyli mam skoczyc na stacje kontroli sprawdzic jakie cisnienie turbina robi? Bo naprawde w tym zielony jestem, nie wiem co to logi Chociaz dyno kojarzy mi sie z testach na rolkach ;]
bish - kopt Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 logi dynamiczne to pomiary odpowiednich wartości w róznym zakresie obrotów, u ciebie akurat chodzi o pomiar cisn doład. w pełnym zakresie obr. powiedzmy od 1200 do 4500, dokładniejszy opis znajdziesz na forum a na stacji kontroli to se możesz ...ustawić światła
bish - kopt Opublikowano 29 Marca 2010 Opublikowano 29 Marca 2010 a skad ja mam wiedzieć ...do fachmana z vagiem popytaj na spotach lokalnych w twojej okolicy to cie gdzieś pokierują, może ktoś na spocie robi logi
RavMatrix Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Jednym slowem, auto trzeba podpiac pod kompa. POwiedz mi czy nie da sie zalatwic takiego kabla, podpiąc pod com i uzyc jakiegos programu w domu? Dalo by sie takie cos zalatwic ?
bish - kopt Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 no jasne że sie da, kabelek kupisz na allegro a w dziale diagnostyka poczytaj który polecają bo jest tego troche no a program to musisz sobie ściągnąć gdzieś sam, w tym dziale też tam znajdziesz która wersja programu itd. na Vagu wchodzisz w grupe silnika - blok 011 - uruchamiasz w programie funkcje loguj i ciśniesz fure na jednym biegu po całym zakresie obr. a komp robi pomiar kilka razy na sek. i zapisuje w pliku - potem ten plik wrzucasz na forum do oceny - ot cała filozofia jak troche nad tym posiedzisz to wszystko rozkminisz i poczytaj w odp dziale bo jest to wszystko opisane
RavMatrix Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Czyli tak czy tak pasuje jechac gdzies na rolki, bo na biegu na podnosniku raczej tego nie zrobie no nie?
bish - kopt Opublikowano 30 Marca 2010 Opublikowano 30 Marca 2010 Czyli tak czy tak pasuje jechac gdzies na rolki, bo na biegu na podnosniku raczej tego nie zrobie no nie? rolki podnośnik nie,nie,nie ;( na trasie - jeden prowadzi drugi loguje, kilka pomiarów żeby było pewne, na 3 i 4 biegu[br]Dopisany: 30 Marzec 2010, 12:00_________________________________________________lepiej bedzie chyba jak poszukasz fachowca w okolicy
RavMatrix Opublikowano 30 Marca 2010 Autor Opublikowano 30 Marca 2010 Heh dzieki, juz wszystko wiem, prawie Ale to wyjdzie w trakcie
puertoss Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 a skad ja mam wiedzieć ...do fachmana z vagiem popytaj na spotach lokalnych w twojej okolicy to cie gdzieś pokierują, może ktoś na spocie robi logi Ma racje. dogadaj sie z kims z Twoich okolic.. napewno ci pomoga
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się