Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Migająca kontrolka świec żarowych


djbasto

Rekomendowane odpowiedzi

Chodzi o to że mam problem z migającą kontrolką świec żarowych a objawia się to tak że gdy zapalę samochód wszystko jest ok, na postoju po około 2 minutach zaczyna migać kontrolka świeć żarowych i w tym momencie wystarczy wcisnąć pedał hamulca i kontrolka gaśnie, po kolejnych dwóch minutach sytuacja się powtarza, to samo jest podczas jazdy samochodem i nie powiem że jest to wkurzające. Od razu dodam że światła stopu działają normalnie dzisiaj nawet kupiłem nowy czujnik pedału hamulca i po wymianie nadal to samo, Vag pokazuje sporadyczny błąd położenia pedału hamulca, moje pomysły się skończyły nawet vag nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu bo wszystko co wypisuje zostało już wymienione. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam Seba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak zaczeła migać kontrolka świec żarowych to ostatecznie okazało sie że mam do wymiany pompe wtryskową nie życze Ci tego, ale może coś w tych okolicach sie pierdzieli i da sie jeszcze coś zaradzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy, przecież pokazało błąd przełącznika F/F47 więc po co zawracacie koledze głowę o inne objawy, skoro wymiana przełącznika nie pomogła (zależy też jaki przełącznik kupiłeś i jak go zakładałeś) to trzeba przeczyścić piny na wtyczce wiązki do przełącznika - najlepiej spryskać sprajem do złącz elektrycznych a następnie jeszcze wejść w Vagu w 01 Engine, 08 bloki wartości mierzonych, grupa 006 i sprawdzać czy w momencie wciskania pedału hamulca w kolumnie z trzema zerami - dwa ostatnie zera zmieniają się w tym samym czasie na dwie jedynki i tak samo po odpuszczeniu pedału hamulca czy jednocześnie jedynki zmieniają się na zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam właśnie tak myślałem że to tego wina ale nie byłem pewny bo porównywałem odczyty u kolegi w A4 i tak właśnie miał że były trzy zera po wciśnięciu pedału hamulca dwa ostatnie zmieniają się na jedynki a u mnie jest tak jak na screenach do których linki są poniżej.

TEN SCREEN JEST Z NORMALNEJ POZYCJI PEDAŁU CHAMULCA

http://img714.imageshack.us/img714/6849/screen1dj.jpg

A TEN Z WCIŚNIĘTYM PEDAŁEM CHAMULCA

http://img708.imageshack.us/img708/912/screen2lg.jpg

Co jeszcze przyuważyłem, jest różnica w ostatnim odczycie u mnie jest cały czas wartość 255.0 a u niego przy normalnej pracy jest 1 a przy wciśniętym pedale hamulca jest 17 pewnie to też jest ważne ale nie mam zielonego pojęcia co te odczyty oznaczają. Gdzie szukać odpowiedzi na te złe odczyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie szukać odpowiedzi na te złe odczyty?

odpowiedzi trzeba szukać albo w przełączniku F/F47 (automat stopu) albo we wtyczce do przełącznika dochodzącej albo w samej wiązce przewodów, jeśli chodzi o wskazanie pierwszej od lewej strony licząc u Ciebie "jedynki" to jeśli nie miałeś wciśniętego pedału sprzęgła to również taka sama będzie historia jak z przełącznikiem F/F47 - albo uszkodzony przełącznik F36 pedału sprzęgła albo wtyczka albo wiązka, jeśli chodzi o wskazanie "255" to masz wszystko OK bo pewnie nie masz tempomatu a ten odczyt dotyczy właśnie jego. Zrób sobie proste testy : wypnij wtyczkę od F/F47 i zworką zrobioną z kawałka drutu mostkuj ze sobą najpierw dwa zewnętrzne gniazdka we wtyczce i sprawdź odczyty w grupie 006 a następnie zmostkuj dwa wewnętrzne gniazdka we wtyczce i sprawdź odczyty a ponadto patrz kiedy zapalą się światła stopu (czy przy mostkowaniu zewnętrznych czy wewnętrznych gniazdek) i podaj wyniki tego eksperymentu oraz napisz albo wklej fotkę jaki obecnie masz ten przełącznik świateł stopu (kwadratowy czy okrągły).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełączniki mogę wyeliminować dal tego że zrobiłem sobie zworkę na stałe z kabelka z pedału sprzęgła i na tych stykach z pedału hamulca gdzie w normalnej pozycji jest zwarcie i nadal jest tan sam odczyt w vagu czyli 1-1-0, z ta wartością 255 to mnie uspokoiłeś bo faktycznie nie mam tempomatu. Nadal jestem w lesie nie wiem za co się zabrać w szukani tej usterki.

mod 18:13

No i chyba już znalazłem, podjechał kolega swoją A4 i postanowiłem mu zakosić ECU no i po podłączeniu weszłam w program i ładnie pokazały się trzy zera i po naciśnięciu pedału hamulca dwa ostatnie zera zmieniły się na jedynki. Mam natomiast pytanie co może być przyczyną tego że na moim ECU są złe wskazania, po rozkręceniu mojego ECU zauważyłem że było w nim coś naprawiane, wygląda na to że są wymienione kości EPROM bo widać kalafonię wokół nich i są z rocznika 1998 a moje auto jest z początku 1997, i dwa oporniki były chyba wymieniane co porównałem z ECU od kolegi to mają w ogóle inne wartości te oporniki, później postaram się wrzucić fotki. Proszę o poradę co z tym zrobić czy da się to jakoś przeprogramować czy trzeba nowy ECU i zabawa z immobilajzerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli nie stwierdzisz wizualnie popękanych lutów przy EPROMIE to zawsze możesz je ponownie lutownicą profilaktycznie poprawić dla pewności, jeśli to niczego nie zmieni to sam zdecydujesz czy oddać to elektronikowi do przeglądu czy kupić inny sterownik, styki (piny) sterownika jak mniemam sprawdziłeś pod kątem śniedzi itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co na moje oko to wygląda to pewnie coś się spaliło w tym kompie moim i nie mogli dojść do tego jakie oporniki włożyć bo dwa mają całkowicie inne kolory pasków niż te w kompie mojego kumpla, czy to może być przyczyna tych złych odczytów?. Poniżej daję linki do fotek tych oporników.

To są moje :

http://img21.imageshack.us/img21/1865/mojeoporniki.jpg

A to są kolegi :

http://img21.imageshack.us/img21/7985/zibiegooporniki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to może być przyczyna tych złych odczytów?

moja wiedza z braku doświadczenia w grzebaniu w sterownikach ;) już tego nie ogarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krótkie pytanko, robiłem teraz pierwszy raz logi Vagiem. Na grupach Basic Settings podczas logowania mruga mi co jakiś czas właśnie lampka świec żarowych. To jest normalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ECU podmieniony, immobilajzer dopasowany, silnik pali, autko jeździ tak samo jak na poprzednim ECU a błąd już nie wyskakuje i nawet naprawiło mi się wraz z wymianą ECU wyświetlanie średniego i chwilowego spalania bo na poprzednim pokazywało mi połowę tego co autko rzeczywiście paliło czyli najwięcej ile osiągnąłem to średnie 3,9 a teraz po skasowaniu średniego i przejechaniu tylko 5KM już pokazuje 7,8 także jest już dobrze, najprawdopodobniej źle wgrany wsad do kości w moim starym ECU. Teraz mam jeszcze pytanie, czy muszę jeszcze coś przekodowywać lub pozmieniać w ustawieniach tego nowego kompa? Dodam że błędy nie wyskakują żadne, podaję oznaczenia mojego starego ECU 028-906-021 DF a teraz mam włożony 028-906-021 GL. I właśnie tutaj mam pytanie co oznaczają te ostatnie literki bo w nich jest różnica, kodowanie jest takie jak w moim czyli 00002. Mile widziane wszystkie mądre sugestie. Pozdrawiam seba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na grupach Basic Settings podczas logowania mruga mi co jakiś czas właśnie lampka świec żarowych. To jest normalne ?

tak, to jest prawidłowy objaw, w trybie BS zawsze mruga ta kontrolka.[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2010, 23:43_________________________________________________

oznaczenia mojego starego ECU 028-906-021 DF a teraz mam włożony 028-906-021 GL. I właśnie tutaj mam pytanie co oznaczają te ostatnie literki bo w nich jest różnica, kodowanie jest takie jak w moim czyli 00002. Mile widziane wszystkie mądre sugestie. Pozdrawiam seba.

Niestety w tym temacie musiałby się wypowiedzieć ktoś dysponujący ETKĄ gdyż można wtedy łatwo sprawdzić czy ten nowy sterownik jest również zamiennikiem dla Twojego silnika czy występował tylko przy innym silniku a jeśli tak to jakim, mogą być różnice w pinach w zależności od rodzaju instalacji elektrycznej ale skoro sterownik nie zgłasza żadnych błędów więc pewnie będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik na pewno jest z takiego samego silnika jak ja mam czyli 1,9 TDI 110HP AFN nawet z tego samego roku, wyjęty z rozbitego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nie masz powodów do niepokoju, będzie hulał jak należy, kodowanie czyli Soft. Coding oznacza, że dotyczyło ono skrzyni biegów manualnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...