Jump to content
IGNORED

[B5 AEB] Jak działa N75?


Guest Robert
 Share

Recommended Posts

Guest Robert

Witam!

Miałem problem z błędem przepustnicy (nie chciała sie zaadaptować) - wymieniłem na nową - jest ok.

Auto nadal jeżdzi jak 1.8 bez turbo. Turbinę sprawdzałem - wygląda, że jest ok.

Zawór podciśnieniowy zainstalowany na małym obiegu turbiny (jak on sie nazywa?) wymieniłem na nowy (membrana w środku była nieszczelna). Auto przez chwile jeżdziło lepiej. Zawór elektromagnetyczny sterujący klapką w turbinie (chyba N75) działa elektrycznie chyba dobrze natomiast nie wiem jak powinien działać "pneumatycznie". Zaworek ten jest zainstalowany w rurze biegnącej od filtra powietrza, wpięta jest do niego wtyczka dwu pinowa. pozostałe dwie rurki wychodzące z niego łącza ze sobą turbine od strony wysokiego ciśnienia i zawór sterujący klapką w turbinie. W moim samochodzie klapka w turbinie jest zamknięta jeżeli silnik pracuje na wolnych obrotach. Kiedy dodaję gazu rura przy kolektorze twardnieje tylko na chwilę a potem juz jest miękka. Jeżeli sie nie mylę ciśnienie powstające na wyjściu z turbiny podczas dodawania gazu bez przeszkód przepływa przez N75 - otwiera klapkę w turbinie i koniec doładowaniem w moim 1.8T. Zawór N75 kiedy wyjąłem go, podłączyłem do wtyczki elektrycznej i włączyłem nastawy w KTS-ie, puka i zamyka część przelotu ale niezbyt szczelnie. Rozumie, że powinien on sterować przepływem powietrza - albo do zaworu sterującego klapką w turbinie gdy ciśnienie doładowania jest za duże, - albo do rury biegnącej od filtra powietrza kiedy potrzebna jest to ciśnienie doładowania. Czy to problem sterowania tego N75? Czy on sam jest uszkodzony? Czy ja cos żle rozumiem?

Proszę o pomoc.

Dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

Guest Robert

Jeśli Westegate to ciśnieniowy zawór sterujący klapą w turbinie to już to zrobiłem i dlatego wiem, że turbina jest ok. Po zdjęciu przewodu auto przyśpiesza bardzo dobrze jeśli naciskam leciutko na gaz, jeżeli robie to bez wyczucia jest szarpnięcie i wskakuje błąd "przekroczone max. ciśnienie doładowania" (odczyt KTS).

Link to comment
Share on other sites

Nie możesz jeździć z odpiętą wtyczką od N75 ? Czym to grozi dla silnika ?

Link to comment
Share on other sites

Guest Robert

Po odpięciu wtyczki od N75 wskakuje błąd "zawór sterowania turbiną - wyjście otwarte" i nic się u mnie nie zmienia czyli auto jećdzi jak zwykłe 1.8.

Link to comment
Share on other sites

Po odpięciu wtyczki od N75 wskakuje błąd "zawór sterowania turbiną - wyjście otwarte" i nic się u mnie nie zmienia czyli auto jećdzi jak zwykłe 1.8.

Jak to przecież wyjęcie wtyczki od zaworu N75 powoduje, że klapka dla ujścia nadmiaru ciśnienia nie otwiera się bo sprężyna dociska klapkę, dopiero gdyby ciśnienie doładowania było zbyt duże, to elektrozawór N75 uruchamia ruchę pneumatycznie która odchyla klapkę dociśniętą sprężyną i doładowanie chwilowo słabnie. A jak wyciągniesz wtyczkę od zaworu N75, to nie ma regulacji nadmiaru doładowania i doładowanie jest na pełny full - więc jak to ? Jeżdzi ci jak zwykły 1,8 ? Wręcz po wyciągnięciu wtyczki od N75 auto powinno dostać kopa :drool:zwłaszcza na większych obrotach tylko nie wiem czy to nie przyczynia się do szybszego zużycia silnika... :mysli:

JEŻELI ŹLE KUMAM TO NIECH MNIE KTOŚ POPRAWI I OBJAŚNI

Link to comment
Share on other sites

Guest Robert

Jak to przecież wyjęcie wtyczki od zaworu N75 powoduje, że klapka dla ujścia nadmiaru ciśnienia nie otwiera się bo sprężyna dociska klapkę, dopiero gdyby ciśnienie doładowania było zbyt duże, to elektrozawór N75 uruchamia ruchę pneumatycznie która odchyla klapkę dociśniętą sprężyną i doładowanie chwilowo słabnie.

I tu jest problem. Jak działa ten N75????

W moim A4 N75 w stanie spoczynku (wyjęty z układu lub z odpięta wtyczką) puszcza ciśnienie pomiędzy wyjściem wysokiego ciś. z turbiny a zaworem ciśnieniowym sterującym klapka w turbinie - czyli każde dodanie gazu skutkujące wzrostem ciśnienia doładowania automatycznie otwiera klapkę upustową w turbinie - i koniec doładowania.

dopiero gdyby ciśnienie doładowania było zbyt duże,

Informację do komputera o tym czy cisnienie doładowania jest za duże podaje czujnik cisnienia doładowania i tenże komputer uruchamia N75. Pytanie moje jest takie czy po odpaleniu silnika na N75 powinno pojawić się napięcie i nie powinien on przepuszczać ciśnienie z turbiny do zaworu ciśnieniowego sterującego klapka w turbinie? Natomiast w momencie przekroczenia ciśnienia doładowania, napięcie na N75 powinno zniknąć kierując ciśnienie z turbiny na zawór ciśnieniowy, który uchyliłby klapkę i zmniejszył ciśnienie doładowania?

Bardzo to zawiłe - przzepraszm i prosze o pomoc.

Nie wiem czy mam wymienić źle działający N75 czy naprawiać komputer sterujący.

Link to comment
Share on other sites

To niestety nie tak do końca.Doładowanie zależy od obciążenia silnika.Niech każdy o tym pamięta.Bo to już któryś post z kolei że ktoś pisze "wąż jest twardy tylko przez chwile....,na postoju,pózniej brak doladowania...." .Jesli jedziesz na prostej i wcisniesz pełen gaz to masz tam jakies doładowanie 0,45 bar załóżmy przykładowo.Jednak jak jedziesz pod górke i nagle wcisniesz pełen gazu cisnienie doładowania jest wtedy większe niż podczas jazdy na prostej drodze bo silnik jest bardziej obciażony.W serii 1.8T AEB powinno to być max przy wyskoku 0,6 bar-a powyżej tego cisnienia sterownik silnika wprowadza go w tryb awaryjny (bo tak jest napisana seryjna mapa doładowania) i auto jedzie w takim trybie.Normalnie cisnienie wacha się pomiędzy 0,4-0,55bar i tak jest prawidłowo.Prawidłowo jest też że jesli ty na postoju wcisniesz pedał gazu,bądz jak kto woli pociągniesz za przepustnice to wąż robi się na chwile twardy po tej chwili już nie jest taki twardy bo auto przecież stoi a silnik jest na biegu jałowym więc to żadne obciażenie dla niego.Wąż jest tylko przez małą chwile twardy.Jakbyś podłączył autko pod vag-coma to mógłbyś zobaczyć jakie jest obciążenie na postoju jak wcisniesz gaz.Ale przypuszczam że nie wychyla się ponad 15%.Więc ta reakcja jest prawidłowa.Ja jadąc bardzo spokojnie bez gwałtownych modulacji pedałem gazu jade praktycznie na podcisnieniu które pokazuje mi wskaznik w kabinie bo większość splin leci tzw. bypassem czyli od razu do wyjscia nie opływając wiatraka turbiny.Dopiero jak wdepne to widać że ładuje 0,55bar i wtedy prawie wszystkie spaliny opływają muszle turbiny napędzając ją.Idąc dalej zawór elektromagnetyczny N75 steruje WG(Wast Gate) który steruje zaworem bypassa przepustnicy do spalin w twojej turbinie.Jedno wyjscie zaworka jest podłączone do wysokiego cisnienia turbiny a drugie jest po stronie niskiej.Dlatego tak jest bo tam potrzebna jest szybka reakcja,czyli szybkie zamknięcie przepustnicy do spalin lub szybkie otwarcie.Jeśli Jeden koniec N75 byłby podłączony do wysokiego ciśnienia a drugi wisiałby wolno to reakcja byłaby taka że na nagłe wcisnięcie pedału gazu byłaby prawidłowa reakcja ale na odpuszczenie gazu bardzo wolna bo WG nie byłby odwrotnie zasysany ale odbijałby tylko siłą sprężynki która się tam znajduje.Czujnik cisnienia który masz w kolektorze ssącym nie steruje N75,służy on jedynie do korekty cisnienia przez komputer czyli do obcięcia go jesli jest zbyt wysokie.Następnie jest DV którym jest połączone wyjscie turbiny z wejsciem.Służy on do upuszczania cisnienia czyli odprowadzenia nadmiaru wtedy kiedy ty zdejmujesz noge z gazu i tym samym zamykasz przepustnice.

Idąc dalej.Nie można jezdzic z odpiętym wężykiem od N75.Jest to bardzo niezdrowe dla silnika bo doładowanie wzrasta wtedy nawet do 1,5bar-a w związku z czym zbyt duża ilość powietrza powoduje zubożenie mieszanki i EGT-Temperatura spalin rosnie i może szybko uszkodzic turbine jak nie cały silnik(Poprostu stopią ci się tłoki)

Sprawdz:

-DV(może ci puszcza)Tak wogóle to zamontuj sobie wskaznik doładowania w kabinie wtedy będziesz wiedział jak ładuje ci turbo.Bądz na próbe jakis manometr zwykły.

-przepływomierz

-Sonda lambda

-Cisnienie paliwa na listwie

-Cisnienie sprężania na poszczególnych cylindrach czy nie ma zbyt dużych różnic.W AEB w serii powinno być minimum 7,maximum 13,jeśli będzie pomiędzy 10..12 to jest OK.

-katalizator czy nie jest zapchany

-Cały układ dolotowy,intercooler bo czasem od udeżenie kamienia robi się dziurka którą cisnienie spi*** do atmosfery i na nic zdaje się ilość powietrza zmierzonego przez przepływomierz.

Powodzenia.

Link to comment
Share on other sites

:oklaski: :oklaski: :oklaski:

Link to comment
Share on other sites

Guest Robert

Dziękuję gregory za inf.

DV jest nowy.

Przepływomierz na wolnych obr. ok 10kg/h, przy 2000rpm ok25 kg/h i wzrasta wraz z obrotami.

Sonda lambda - ok.

Ciśnienia na listwie nie zmierzyłem, ale auto jeździ na benz + gaz i czy tak, czy tak jest to samo.

Ciśnienie sprężania nie mierzone ale silnik pracuje równo i prawidłowo wkręca się na obroty.

Katalizator chyba jest ok ponieważ auto pali benz ok 9l a gazu ok 10l i nie czuć efektu "zamulenia".

Układ dolotowy sprawdzałem jest szczelny.

Samochód w czasie jazdy zachowuje się normalnie(PŁYNNIE) natomiast nie ma efektu doładowania. Porównuje go z autem szwagra (Seat Toledo 1.8 20V 125KM) - jeżdżą identycznie.

Tak wogóle to zamontuj sobie wskaznik doładowania w kabinie wtedy będziesz wiedział jak ładuje ci turbo

Proszę o informację gdzie i za ile cos takiego mogę dostać.

Wydaje mi się, że w moim A4 N75, który powinien sterować WG nie robi tego. Ciśnienie przepływa bez przeszkód przez N75 i trafia do WG. Myślę że upewnie sie o tym gdy zainstaluję ten wskaźnik doładowania.

Dziękuję

Link to comment
Share on other sites

gregory, ja widze ze Ty wiesz o czym mowisz, wiec moze mi podpowiesz co jest grane jesli nagle auto ma wiekszego laga. Wczesniej na dwójce, turbo wkrecalo sie od 3500 i przy 4000 mialem max moment. Teraz turbo wkreca sie od 4000 i kopa czuc dopiero pow 4500. Dziwne jest ze na 3 i 4 turbo zaczyna pompowac od ok 3500. Moze byc wina sondy lambda?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

gregory, ja widze ze Ty wiesz o czym mowisz, wiec moze mi podpowiesz co jest grane jesli nagle auto ma wiekszego laga. Wczesniej na dwójce, turbo wkrecalo sie od 3500 i przy 4000 mialem max moment. Teraz turbo wkreca sie od 4000 i kopa czuc dopiero pow 4500. Dziwne jest ze na 3 i 4 turbo zaczyna pompowac od ok 3500. Moze byc wina sondy lambda?

Witam! Max moc silnika 1.8T 150KM leży gdzieś w okolicach 5500rpm.Skąd wiesz że turbo zaczyna pompować przy danych obrotach? masz wskaznik doładowania?Skąd wiesz że auto ma największy moment przy 4000rpm na wyczucie,czy na hamowni?Auto wogóle seryjne czy dłubnięte bo po chipie zależy jeszcze kto ci to robił może być inna mapa doładowania.Ale ja bym nie brał sondy lambda pod uwage bo ona chyba nie ma aż takiego wpływu na doładowanie.Tu może raczej rozruszałbym kierownice spalin.Bo jeśli one będą zapieczone to też turbo może inaczej ładować i mieć dziwne zachowania.Tak mi się wydaje.

Link to comment
Share on other sites

W 1.8T (to ma Kunio) nie ma kierownic spalin. W benzyniakach to jedynie porsche ma do tej pory.

Link to comment
Share on other sites

Guest MorgothV8

A to bardzo ciekawe, nie wiedziałem że kierownice spalin w Pb to taka rzadkość - dobrze wiedzieć.......

Link to comment
Share on other sites

W 1.8T (to ma Kunio) nie ma kierownic spalin. W benzyniakach to jedynie porsche ma do tej pory.

Może nie kierownice spalin ale grzybek który albo puszcza spaliny muszlą turbiny albo otwiera sę i puszcza je prosto do wydechu.A tym "grzybkiem" steruje własnie WG.

Proszę o informację gdzie i za ile cos takiego mogę dostać.

Wydaje mi się, że w moim A4 N75, który powinien sterować WG nie robi tego. Ciśnienie przepływa bez przeszkód przez N75 i trafia do WG. Myślę że upewnie sie o tym gdy zainstaluję ten wskaźnik doładowania.

Dziękuję

Jeśli chodzi o wskaznik doładowania to może z najtańszych na allegro jest autogauge.Ale jeśli autogauge to tylko nowe z serii smoke bo o tych starszych (np.indiglo) słyszałem bardzo dużo złego,strasznie przekłamują nawet o 0,2bar-alub więcej i ich awaryjność jest też duża.Ten nowy smoke podobno ktoś go sprawdzał i przekłamuje tylko o 0,05bar.Ja własnie taki mam i pokazuje dobrze bo maxymalnie 0,55bar czyli tak jak jest turbina ustawiona.A z odłączonym wężykiem od N75 nawet 1,2....1,3bar-a.Zresztą dzis podłacze pod instalacje zwykły przemysłowy manometr i odpisze wam czy i jak bardzo on przekłamuje.Lub jeśli chcesz na to więcej kasy przeznaczyć to masz z tańszych autometer cena podobna lub troszke wyższa a jakość ponoś lepsza.Najlepsze oczywiscie Greddy,japoński Omori, czy Defi to jest czołówka.Mówie tu o dokładnosciach pomiaru i trwałości bo niestety te naprawde dobre wskazniki wyglądem dużo ustępują np. AutoGauge,czyli reasumując te dobre są funkcjonalne ale nie ładne. Jednak za taki wskaznik doładowania Greddyego musisz wyłożyć z 7 stówek polskich.A autometera bądz autogauge masz na 100pare złociszy.A dostepność.AutoGauge sprzedają na allegro a te inne,można je kupic w InterCars-ie lub poszukać i zamowic przez internet np tu:

http://www.egauges.com/eg_typeI.asp?Type=Pyrometer&Face=All&Bezel=All&Lighting=All&Letter=All&Needle=All&Diameter=All&Manf=All

albo tu:

http://www.vwspeedshop.co.uk/autometer2/SPEED%20SHOP%20AUTOMETER%20PRICES%20web.htm

i tu:

http://www.jegs.com/webapp/wcs/stores/servlet/category_10001_10002_10339_-1_10331

http://www.jscspeed.com/

http://www.defi-shop.com/catalog/catalog_top.html

Tutaj poslki dystrybutor wskazników:

http://www.drabpol.pl/produkty.php?idg=37&action=listp

http://www.pro-car.pl/prod_autometer.php

No i jeszcze tu:

http://hp.autometer.com/products/ultra_lite/mechanical_gauges/mechanical_gauges.html

Link to comment
Share on other sites

wg hamowni max moment mam przy 3900. i tak tez jest na 3 i 4. ale na dwojce (cos sie zjebalo) ten moment jest dopiero przy ponad 4500 i to mnie zastanawia :confused4:

turbo mam wieksze, program zmieniony. Do niedawna bylo ok a teraz nie moge znalezc przyczyny takiego zachowania

Link to comment
Share on other sites

Guest Robert

Kupiłem wskaźnik AutoGauge - elektryczny o symbolu AGBOSMSWL270-PK za 182zł.

(ma mozliwość ustawienia alarmu przekroczenia ustalonego ciśnienia oraz odczyt max ciśnienia z ostatniej jazdy)

W pierwszej wolnej chwili zainstaluje go i napiszę jak działa.

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam ze sie podepne tutaj pod temat, ale niechce zakladac nowego, a mysle ze ten jest odpowiedni.

Chcialem tylko zapytac oto czy jak sie dodaje gazu tak do 2,5 - 3k i wyzej i natychmiast zamknie przepustnice, to powinno byc słychac takie swiszczenie powietrza powracającego z turbiny przez dolot i na zewnatrz przez filtr? Czy moze cos jest nietak?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Przepraszam ze sie podepne tutaj pod temat, ale niechce zakladac nowego, a mysle ze ten jest odpowiedni.

Chcialem tylko zapytac oto czy jak sie dodaje gazu tak do 2,5 - 3k i wyzej i natychmiast zamknie przepustnice, to powinno byc słychac takie swiszczenie powietrza powracającego z turbiny przez dolot i na zewnatrz przez filtr? Czy moze cos jest nietak?

W moim A4 nic takiego nie słychać. Natomiast kiedy gaszę silnik jest słyszalny cichy świst uchodzącego powietrza (nie jest to dźwięk zatrzymującej sie turbiny).

Założyłem wreszcie czujnik ciś. doładowania.

Pod obciążeniem pokazuje max. 0.3 bara i wydaje mi się, że auto słabo przyspiesza.

Proszę o inf. czy ta wartośc jest ok. a jeżeli nie to jak ją podnieść. Czy kręcenie śrubą regulac. przy klapie w turbinie coś pomoże, a jeżeli to jak do niej (tej śruby) się dostać.

Dziękuję i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

W moim A4 nic takiego nie słychać. Natomiast kiedy gaszę silnik jest słyszalny cichy świst uchodzącego powietrza (nie jest to dźwięk zatrzymującej sie turbiny).

A nie jest to odpowietrzenie klimatyzacji czasami - przod prawa storna - dziala po wylaczeniu silnika przez kilka chwil!! :mysli:

Link to comment
Share on other sites

A nie jest to odpowietrzenie klimatyzacji czasami - przod prawa storna - dziala po wylaczeniu silnika przez kilka chwil!! :mysli:

Nie. Ten dźwięk trwa ok. 1 sek.. I pojawia się zawsze niezależnie czy klima. była załączona czy nie.

Pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Założyłem wreszcie czujnik ciś. doładowania.

Pod obciążeniem pokazuje max. 0.3 bara i wydaje mi się, że auto słabo przyspiesza.

Proszę o inf. czy ta wartośc jest ok. a jeżeli nie to jak ją podnieść. Czy kręcenie śrubą regulac. przy klapie w turbinie coś pomoże, a jeżeli to jak do niej (tej śruby) się dostać.

Dziękuję i pozdrawiam.

Zrób sobie test. Jedz z prędkością 60km/h na 4 biegu i wcisnij cały gaz i trzymaj.Przed tym oczywiscie znajdz sobie kawałek prostej aby móc autko rozpędzic.Na zegarze powinno się pojawic 0,5Bar-a i trzymać aż do jakis 4500Rpm przynajmniej.Jeśli nie będzie 0,5 to albo wskaznik przekłamuje albo zle ustawiony wastgate.Ale mogą być też inne powody.

Przepraszam ze sie podepne tutaj pod temat, ale niechce zakladac nowego, a mysle ze ten jest odpowiedni.

Chcialem tylko zapytac oto czy jak sie dodaje gazu tak do 2,5 - 3k i wyzej i natychmiast zamknie przepustnice, to powinno byc słychac takie swiszczenie powietrza powracającego z turbiny przez dolot i na zewnatrz przez filtr? Czy moze cos jest nietak?

Takie psssssyt to wydaje DV, który upuszcza cisnienie z układu w dolot za przepływke wtedy kiedy przepustnica zostanie nagle zamknięta.Co prawda tego seryjnego nie słychać.Choć jezdziłem 1.8T w tiptroniku i przy zmianie biegu było słychać te delikatne pssssssyt,a teraz jeżdże manualem 1.8T i nie słychać tego pssssyt .Dodam, że oba DV były seryjne.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Panowie u mnie sprawa wyglada nastepujaco. Juz sam nie wiem dlaczego tak sie dzieje. Mianowicie auto czasami jezdzi jak 18.t, a czasami cos brakuje mu mocy. W momencie kiedy silnik oslabnie turbina wydaje dziwny dzwiek. Obrazujac ten dzwiek to jest cos w rodzaju hhhuuuu. Dzwiek ten slychac tak do 2500 obr lub w momencie zmiany biegu. Na wyzszych obrotach jest cisza. Czy to moze miec zwiazek z N75? Dodam, ze turbina byla zakladana w 2005 roku na nowa. Oleju nie wyzuca, lopatki sa ok. Myslalem, ze moze jest gdzies nieszczelny dolot. wydaje mi sie, ze to raczej odpada poniewaz raz jest ok, a np za dwa dni problem powraca. Przysluchiwalem sie na postoju i na 100% dzwiek pochodzi z okolic turbiny.

Moze ktos zna mechanika, ktory ma troche wiedzy na temat benzyny z turbina. Najlepiej w okolicach Częstochowy.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Panowie u mnie sprawa wyglada nastepujaco. Juz sam nie wiem dlaczego tak sie dzieje. Mianowicie auto czasami jezdzi jak 18.t, a czasami cos brakuje mu mocy. W momencie kiedy silnik oslabnie turbina wydaje dziwny dzwiek. Obrazujac ten dzwiek to jest cos w rodzaju hhhuuuu. Dzwiek ten slychac tak do 2500 obr lub w momencie zmiany biegu. Na wyzszych obrotach jest cisza. Czy to moze miec zwiazek z N75? Dodam, ze turbina byla zakladana w 2005 roku na nowa. Oleju nie wyzuca, lopatki sa ok. Myslalem, ze moze jest gdzies nieszczelny dolot. wydaje mi sie, ze to raczej odpada poniewaz raz jest ok, a np za dwa dni problem powraca. Przysluchiwalem sie na postoju i na 100% dzwiek pochodzi z okolic turbiny.

Moze ktos zna mechanika, ktory ma troche wiedzy na temat benzyny z turbina. Najlepiej w okolicach Częstochowy.

Jak na moje oko to może być coś nie tak z WG albo z przepustnicą do spalin ja tak miałem(auto na niskich obrotach zachowywało się jakby chodziło na dwa garki,a z wydechu wydobywał się dzwięk jakbym miał V8. Dopiero na wyższych obrotach się wkręcało.Albo jakaś nieszczelość dolotu która nie zawsze jest nieszczelna.

Z okolic Częstochowy to niemoge ci niekogo polecic, ale moge polecic jednego który według mnie jest the best i jest to w okolicy Bytomia.Jeśli jesteś zainteresiwany info na Priv.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm juz sam nie wiem. Wydaje mi sie ze cos jest nie tak z turbina tzn bardziej z jej osprzetem. Skoro uwazasz ze gostek z okolic Bytomia jest dobry i ma pojecie o 1.8T to mozesz zapodac tel. na prv. Przedzwonie do niego i jak bedzie sensownie rozmawial to go odwiedze.

Dzieki za odzew ;)

Link to comment
Share on other sites

GREGORY pisze:

"Z okolic Częstochowy to niemoge ci niekogo polecic, ale moge polecic jednego który według mnie jest the best i jest to w okolicy Bytomia.Jeśli jesteś zainteresiwany info na Priv."

Tu nie mamy tajemnic - Masz na myśli Marka Daneckiego z Piekar Śląskich ? (Danecki Auto?) Bo jak nie jego to sam jestem zainteresowany co to za gściu bo mieszkam o rzut moherem :drunk:

Link to comment
Share on other sites

Tu nie mamy tajemnic

Nie chciałem rzucać po forum nazwiskami ;)

Link to comment
Share on other sites

Odkopuję temat, bo mam podobne problemy, o jakich tutaj piszecie. Mianowicie, postanowiłem sprawdzić działanie N75. Odłączyłem wężyk idący do WG i ku mojemu zdziwieniu nie ma żadnej reakcji. Turbina nie przeładowuje, auto jedzie jakby jej nie miało. Co więcej nie zmienia się nic z wężykiem czy bez niego. Okazało się, że zawór jest uszkodzony i odkąd kupiłem auto na pewno nie działał. W zasadzie podłączony był tak, jakby bezpośrednio złączyć stronę zimną turbiny z WG.

Jak do tej pory niewiele sprawdziłem, poza błędami w VAG'u (nie pokazuje żadnych) i zaworem N75 (uszkodzony regulator pneumatyczny). Myślałem, że może jest zapieczona klapka od bypass'u w turbinie, ale po dmuchnięciu kompresorem (ok. 1 bar'a) w wężyk od WG "popychacz" tej klapki się przesuwa. Nie wiem, co jeszcze należałoby sprawdzić. Oczywiście wiem, że muszę kupić sobie wskaźnik doładowania, ale jeszcze nie zdążyłem.

Ogólnie mam wrażenie, że auto nie jedzie tak jak powinno. Co więcej strasznie rozgrzewa się turbo. Po przejechaniu max. 10km w tempie co najwyżej średnim świeci na czerwono. Podejrzewam jeszcze katalizator, który przy swoim przebiegu też może nie być drożny. Może to jest powód nagrzewania się turbosprężarki.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...