Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Dopuszczalna różnica temperatur między G2 a G62


marcin248

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów i mam pytanie jaka jest dopuszczalna różnica między czujnikiem g2 i g62? rano na zimnym vag pokazał mi 30 st na zegarach a na silniku 11.7 st jak wróciłem z pracy na rozgrzanym silniku na desce pisało ok 90 a na vagu zegary 83 a silnik 87.3 zapomniałem zapisać sobie temp z dworu ale było ok 6 może więcej no i nie wiem chce też wymienić termostat bo długo łapie temp w zimie było 80 max czy wymieniać tez któryś z nich czy oba i czy można je łatwo kupić? poradzi mi Ktoś coś?? pozdrawiam :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wymiany czujnik jest 4 pinowy czyli 1.koszt ok 100 w aso,termostat aso ok 110 :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest jeden czujnik ten g2/g62 a w nim 4piny dobrze trybie?? a może styki przeczyścić może to coś da :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymienić warto... W zimę -15 oC 10 km max i miał u mnie 90 oC i ani drgnie czy zimno czy ciepło. U mnie wielkiej różnicy nie było miedzy tym co na desce i tym co na vagu z tego co pamiętam.

A przy okazji na klimatroniku da się sprawdzić tą temp i skąd czerpie on info?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na klimatroniku była taka sama co na którymś z nich nie pamiętam tylko na którym ale mogę to wszystko sprawdzić jeszcze raz a na klimie w vagu pokazuje temp z zewnątrz i w środku też ale wydaję mi sie że nie ma nic do g2/g62 oczywiście mogę się mylić :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem rano na bloku 51 mam error nie znalazłem temperatury płynu chyba że to ta czyli ta sama 30stopni co pokazuje vag na zegarach czyli 30st a silnik 7.2 st

a na dworze było 2 :kox:

:wallbash: :wallbash:

na klimatroniku nie przez vaga miałem sprawdzić hehe

Klimatronik zaczyba sie od 30 i rosnie 78 81max na 51 a 49 dochodzi do 90 ale zaczyna rosnąc bez włączenia silnika to chyba tep nagrzewnicy tylko nie wiem pogubiłem się z tym wszystkim :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na kanale 49 temp (cieczy chłodzącej )klimatronika mam max 81 a na zegarze pokazywało 90st co jest żadkością na dworze 18stopni dziwne bo klimatronik kanał49 pokazuje identycznie to samo co vag na zegarach wiec to ten sam czujnik ale drugi idzie na ECU wiec co może być przyczyną różnicy temperatur na kanale 49 i na zegarze bo u mnie się czasami zgadza jak rośnie a później to juz różnie jest dodam ze temp dla ECU różni się jak było na kalimatroniku 73 to dla ECU było 80 i weź tu bądź mądry i pisz książki hehe :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1.9tdi AFN 110 kanał 49, w nowszych sterownikach może 51, u mnie G62 o 1-1,5C pokazuje więcej niż G2 na vag'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na 51 wartość rośnie równo do 90 nawet na tylko włączonym zapłonie i podobno to temp nagrzewnicy ,

termostat wymieniam niedługo ale nie wiem czy wymieniać też G2/G62 skoro płynu nie będzie to można wymienić albo przed wymianą termostatu wymienię G2/G62 koszt w salonie audi 130zł i wtedy zobaczę różnicę jak mi się teraz uleje trochę płynu to uzupełnię wodą destylowaną a jak wymienię termostat to zaleję i tak nowym 1:1 g12 z wodą destylowaną 6litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podłączę się do tematu bo mam ten sam problem, tzn. prawdopodobnie przepuszcza mi termostat. Mam pytanie: czy w B6 mogę te wartości odczytać z klimatronika? Czytałem juz o tym jak wejść w tryb odczytu (przytrzymać przycisk recyrkulacji itd.), ale ni hu hu. Czy to możliwe, że w B5 to działa a w B6 kiszka? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj kupiłem płyn g12 plus plus 33zł, czujnik G2/G62 130zł w salonie Audi termostat kupiłem wcześniej wahlera chociaż mogłem już dołożyć i kupić ori wymienię najpierw g2 i sprawdzę różnicę temperatur vagiem i klimatronikiem ale termo też pewnie będzie wymieniane jak temp bedzie za niska pozdro :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupuje się tyko ori termostat+uszczelka do niego

zamienniki to oszczędność głupich, ciekawe ile ten co kupiłeś będzie dobrze działał, wcale? miesiąc? rok?

przed zamontowaniem wszystkiego przepłakuj cały układ woda bieżącą pod ciśnieniem w obu kierunkach, jak będziesz płukał nagrzewnice ustaw na klimatroniku na HI, potem możesz nie zalewać odrazy płyn tylko samą wodę destylowaną i pojeździć tak trochę dla lepszego wypłukania układu, no i zostanie ci prawidłowe odpowietrzenie układu, silnik zgaszony, temp HI, waż z dziurką z nagrzewnicy zsunięty trochę, zbiornik wyrównawczy odkręcony zawieszony w górze, lejesz płyn bardzo stopniowo po woli i uciskasz węże, dziurką jak będzie leciał płyn można zakończyć odpowietrzanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie piszecie żeby układ zalać wodą destylowaną,dlaczego?ja kupiłem czerwony płyn[koncentrat] firmy car plan i dodałem wody z kranu.wydaje mi się że płyn ma jakieś śrobki zapobiegające korozji układu itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze Ci się wydaje, nie zrozumiałeś co napisałem, brawo za dolanie wody z kranu, nie będę opowiadał jakich może to w przyszłości problemów przysporzyć.., załem wodą destylowaną na krótko(100km jazdy max),, potem spuścić to i zalać już koncentrat z wodą destylowaną!! 1:1, wszystko po to żeby układ lepiej oczyścić z tego starego płynu. Ja tak zrobiłem, spuszczając wodę jeszcze trochę takiego brązowego piasku/pyłu leciało, w dodatku jak płukarz pod ciśnieniem nagrzewnice to tam zostaje pełno wody z krany, a jak potem zalejesz wodę destylowaną to się wymiesza z wodą z krany i jak potem będziesz zalewał płyn w nagrzewnicy będzie mało wody z kranu.

Tak ja zrobiłem i tak nie jestem zadowolony bo podczas pałowania temp mi dochodzi do 99C, została mi jeszcze wymiana pompy i czyszczenie chłodnicy, domyślasz się jak wygląda układ nie ruszany 12lat, jest brązowa zupa zamiast płynu, zbiornik wyrównawczy cały w kamieniu że nie widać płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to ma jakiś sens jeśli nie jesteś wlascicielm od nowości :kox:

nie wiesz co lal poprzedni właściciel?dobrze jak nie jeździli tyko na wodzie.czy jest sposob na jakies skuteczne wyczyszczenie ukladu :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...