Jump to content
IGNORED

Problem z wetylatorem ogrzewania auta (SZCZOTKI)


Arthur_tt
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich!!! Mam problem z ogrzewaniem a dokladnie chodzi o to ze skaczyly mi sie szczotki w wirniku (dmuchawie), no i postanowilem naprawic to sam, kupilem nowe szczotki ze duze i postanowilem je papierem sciernym przyciac tak zeby byly pasowaly. PROBLEM jest w tym ze po wymianie szczotek silnik nie ma juz takiej mocy jak byla wczesciej z orginalnymi szczotkami. W czym jest problem? Moze przycielem je za malo albo za duzo??? :wallbash:

Link to comment
Share on other sites

witam! no audi z tymi wentylatorami sie nie pokazalo! polecam scrabyard, oryginal mozesz juz kupic za 10£ poprostu powiedz ze komutator juz nie wyglada rewelcyjnie, i opuszcza cene! ja tak zrobilem i kupilem za dyche! Pozdrawiam Jocker01

Link to comment
Share on other sites

nie ma sensu sie bawic, silnik nie bedzie chodzil jak oryginalnie, komutator jest z reguly mocno przytarty. i nowe szczotki niewiele pomoga.

Link to comment
Share on other sites

to co zrobiles to najlepszy sposob na skrocenie zywota komutatora. zmmniejszyles w ten sposob powierzchnie styku szczotka komutator. zwiekszajac nacisk na niego wiec sie szybciej wyciera, do tego caly prad przeplywa mniejsza powierzchnia wiec komutator szczotka bardzej sie nagrzewaja, powodujac przypalanie brzegow stykow. :gwizdanie:

zainm silink uruchomi sie po wymiaine szczotek, powinny byc docierane przez obracanie kilkanascie minut osia silnika np. wiertarka.

Link to comment
Share on other sites

Zdawałem sobie z tego sprawę, ale wczoraj miałem pilny wyjazd i musiałem to zrobić (przy tej pogodzie nie da się jechać bez nawiewu). Ale dogadałem się już z jednym sklepem i właściciel powiedział że jak pokażę starą szczotkę to na 100% coś dobierze. Jak kupię to podam wymiary na tym forum, może komuś się przydadzą.

Link to comment
Share on other sites

A ja ci powiem, że zje...łeś naprawę. :polew:

Odwróciłeś podczas składania silniczka cały szczotkotrzymacz o 180 stopni. Pewnie nie zaznaczyłeś ja to było pierwotnie złożone.

Przez to silniczek obraca się w przeciwną stronę (bo to silnik prądu stałego).

A że kanał powietrza wokół wentylatora jest odpowiednio skonstruowany, to tworzy się małe zawirowanie powietrza i dlatego słabo dmucha.

Jak nie wierzysz to podepnij kable zasilające na odwrót i zobaczysz jaka się robi wichura.

:kox:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...