Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Pierwsza wizyta w serwisie klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Z racji tego iż lato tuż tuż a ja od dwóch lat korzystam z klimy postanowiłem że na ten sezon wybiore się do serwisu klimatyzacji nigdy wcześniej nie miałem z tym do czynienia postanowiłem że zapytam tutaj :)

przeczytałem sporą cześc działu klimatyzacja i oto co udało mi się ustalić :

1.Najważniejsza rzecz czyli wymiana czynnika chłodzącego doczytałem że do b5 ma go być 650g podobno można go uzupełnić. Co mam mówić facetowi od klimy uzupełniaj czy wymieniaj ? Czy uzupełnienie jest tańsze od wymiany całości czynnika

2.Cytałem że czynnik chłodzący jest równocześnie smarowidłem dla sprężarki - więc jeśli będzie właściwa ilość czynnika to nie trzeba nigdzie wlewać lub wymieniać żadnego oleju lub smaru w sprężarce lub układzie -- dobrze rozumuje?

3.Wymiana parownika też czytałem że jest wskazana - czy bewzględnie wymienić czy może fachman oceni jego stan i wtedy ewentualnie wymiana?

4.Odgrzybianie - Nie wiem czy wogóle wspominac o tym facetowi ? bo przed zimą środkiem za 15 zł zgodnie z opisem na forum dokładnie odgrzybiałem układ a może to standardowa procedura przy napełnianu czynnika?

5.Teraz kolej na filtry,filterki i inne tego typu rzeczy. Doczytałem że jeden z forumowiczów podczas wizyty w serwisie klimy musiał wymienić jakiś filterek z opiłków metalu - niestety nie było dokładnie to opisane , miał kosztować 10 zł w aso

Wiec pytam co należy wymienić lub przeciścić z kategorii filterków?

6. na koniec facet powinien sprawdzić szczelność układu tyle wyczytałem

Dodam że klima działa git

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy takiej wizycie - pytanie do tych co już tam bywali

Pozdrawiam

Opublikowano

Nic nie robisz.

Koleś podłącza maszyne do układu klimatyzacji i już - ona sama spuszcza czynnik z układu potem sprawdza szczelność, odgrzybia, napełnia układ cieczą i wprowadza olej do układu - zabieg trwa 45min i kosztuje około 200zł.

A środka wchodzi 700g w obieg.

I jakim środkiem odgrzybiłeś układ za 15zł - to są troche lipne rzeczy - a w takim serwisie ozonują całe kanały wylotowe powietrza wewnątrz auta ( niby nie polecają tego).

Opublikowano
1.Najważniejsza rzecz czyli wymiana czynnika chłodzącego doczytałem że do b5 ma go być 650g podobno można go uzupełnić. Co mam mówić facetowi od klimy uzupełniaj czy wymieniaj ? Czy uzupełnienie jest tańsze od wymiany całości czynnika

z tego co wiem to nie ma możliwości uzupełnienia bo skąd gość będzie wiedział ile czynnika jest aktualnie w układzie?

zawsze sie spuszcza do zera czynnik z układu, sprawdza sie ile go zeszło (można zobaczyć jak szybko ubywa), maszyna sobie go jeszcze filtruje i na nowo zostaje uzupełniany po sprawdzeniu szczelności (przeważnie metoda podciśnieniowa przez kilka min)

2.Cytałem że czynnik chłodzący jest równocześnie smarowidłem dla sprężarki - więc jeśli będzie właściwa ilość czynnika to nie trzeba nigdzie wlewać lub wymieniać żadnego oleju lub smaru w sprężarce lub układzie -- dobrze rozumuje?

Czynnik chłodzący nie smaruje.. gdyby tak było nie trzeba by oleju. Czynnik chłodzący jest tylko nośnikiem oleju który też jest uzupełniany podczas wymiany czynnika.

3.Wymiana parownika też czytałem że jest wskazana - czy bewzględnie wymienić czy może fachman oceni jego stan i wtedy ewentualnie wymiana?

Jak tylko cie stać to prosze bardzo ;) szczerze powiedziawszy jeśli nie śmierdzi to spokojnie wystarczy odgrzybianie, a to co zalecają wymieniać co 2 lata (kto to robi? :D ) to osuszacz.

4.Odgrzybianie - Nie wiem czy wogóle wspominac o tym facetowi ? bo przed zimą środkiem za 15 zł zgodnie z opisem na forum dokładnie odgrzybiałem układ a może to standardowa procedura przy napełnianu czynnika?

gość powinien sam o tym wspomnieć ;) jest to standardowa procedura. Co do środka do wtrysku w kratki to jest on fajny (ja używałem w A3 Plaka do nawiewów) tylko ze efekt świeżości utrzymuje sie może z tydzień a potem już go nie czuć chociaż brzydko też nie pachnie. Proponuje znaleźć zakład gdzie ozonują wnętrze.

5.Teraz kolej na filtry,filterki i inne tego typu rzeczy. Doczytałem że jeden z forumowiczów podczas wizyty w serwisie klimy musiał wymienić jakiś filterek z opiłków metalu - niestety nie było dokładnie to opisane , miał kosztować 10 zł w aso

Wiec pytam co należy wymienić lub przeciścić z kategorii filterków?

o ten mały filterek to zapytaj już w zakładzie gdzie bedziesz robił klime, napewno trzeba wymienić filtr kabinowy (przeciwpyłkowy)

6. na koniec facet powinien sprawdzić szczelność układu tyle wyczytałem

to już bedzie wtedy za późno bo jak nie będzie szczelny układ to ucieknie czynnik za który musisz zapłacić :) dlatego szczelność sie sprawdza po spuszczeniu starego a przed wpuszczeniem nowego czynnika.

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...