Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Szarpie przy przyspieszaniu i obciążeniu + LOGI


Krzysztof

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dziś byłem w dłuższej, szybkiego ruchu trasie i dziwne rzeczy zaczęły mi się dziać z autem. Mianowicie jak była jakaś górka to auto dość mocno poszarpywało. Przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze wyraźnie czuć było skoki auta jak by brakowało paliwa albo był zapowietrzony.. trudno to określić.

Zrobiłem parę testów i wyszło, że najbardziej odczuwalne jest to na 4 i 5 biegu. Zdarzało się, że jak przeciągnąłem na 3 biegu do 3.5k obrotów też było czuć szarpanie. Podczas utrzymywania stałej prędkości czy ruszaniu problem nie występuje. Najgorzej jest przy ostrzejszym przyspieszaniu i jeździe pod górę z prędkością ~110-120 km/h. Dodam, że nie przy każdym przyspieszaniu i górce się to dzieje. Bywało tak, że przejechałem 20-30 km i nawet nie szarpnęło. Wszystko sprawnie i płynnie jak na 90 koni :good:

Filtr paliwa MANN wymieniany 7k km temu, paliwo zawsze ON VERVA. Przepływka czyszczona 4k km temu preparatem LM do przepływomierzy bo trochę mało mierzyła w logach, auto używane zgodnie z przykazaniami diesla.

Na forum wyczytałem, że podejrzane są: nastawnik pompy, wtrysk sterujący, przepływka.

Czy po tych objawach co wypisałem może ktoś wywróżyć co się dzieje? Jakie logi zrobić, żeby coś potwierdzić lub wykluczyć? Szykuje mi się dłuższa trasa w weekend majowy i nie chciałbym niespodzianek :gwizdanie: Z tym szarpaniem można jeździć w ogóle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wstępnie to moi rodzice mieli to samo w 1Z Audi B4, problemem okazał sie nastawnik, tyle że go nie czyściłem a tylko poluzowałem na śrubach czarną kostkę co wchodzi do nastawnika- wyciągnąłem ją ile się dało paliwa trochę wypłynęło i jak ręką odjął....szarpanie zniknęło, moc powróciła....miało to być tymczasowo do póki nie znajdę chwili na czyszczenie nastawnika a funkcjonuje już rok czasu :wink4: czytałem na forum że można to sprawdzić odpinając kostkę wchodzącą od skrzyni od prędkościomierza (jeśli to nastawnik to przestanie szarpać) ale u mnie się to nie sprawdziło. Pozdr :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem moze lezec z w przealdowaniu. Typowy objaw to wlasnie takie szarpanie przy gwaltownym przyspieszaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michalutp, masz może gdzieś zdjęcie poglądowe tej kostki?

Zatem trzeba będzie zrobić logi dyn: 003, 004, 011. Co zrobić ze statycznych i BS?

Zastanawia mnie to, że dziś dosłownie 1-2 razy szarpnęło a poza tym cała trasa płynnie.. ale póki co to wróżenie trzeba logi zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy logami da się jednoznacznie wskazać na nastawnik?

Doczytałem, że powinienem na pewno zrobić logi dyn 004. [br]Dopisany: 28 Kwiecień 2010, 20:28_________________________________________________Zrobiłem dziś logi i niepokoi mnie grupa 004 w dynamiczniej próbie.. niezłe jaja się dzieją(oczywiście szarpanie występuje). Ktoś podpowie co się dzieje?

:arrow2: Dynamiczne:

Grupy: 004,008,013 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11724.html

Grupy: 003,004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11726.html

:arrow2: Statyczne:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11728.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11725.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11727.html

:arrow2: BS:

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/chicopl_11729.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co moge powiedziec to napewno przeplywka niedomaga, a przeladowania tez nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...