Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Polerowanie lakieru, czyli jak pozbyć się drobnych rys


MARTiiii

Rekomendowane odpowiedzi

A czy mozecie podac jakies namiary na dobre (nie koniecznie tanie) zaklady polerujace karoserie z ktorych juz korzystaliscie? Najlepiej w Warszawie...
ja sie podlacze do tego pytania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wierze w takie metody. Znajomy zmywał Ludwikiem taką pastę, bo wyglądało okropnie.

Polerka to jest to. Znakomicie odświeża wygląd lakieru.

Ja nie musze jezdzic do zakladu ktory trudni sie polerka poniewaz sam biore paste koloryzujaca i tak wypicuje ze az po oczach razi :wink: a i rys jest nie duzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to powodzenia ;) ciężko idzie. Ja oddaje do polerki przez fachowców (3 pasty) - 150zl pół dnia i będzie jak nowy. W beznadziejnym stanie mam teraz lakier, o dziwo przez mycie ręczne - przez takich fachowców.

Koloryzujaca to po prostu wosk. To tylko kamuflowanie rys...

Czasami niektóre myjnie też oferuje polerowanie lakieru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię polerkę samodzielnie wymaga to trochę czasu i energii, Musisz kupić pastę polerską firmy Farekle oraz wosk Carnauba, a także specjalne miękkie ściereczki do polerowania, nie polecam polerowania auta urządzeniami oferowanymi przez hipermarkety mogą zostawiać ślady szczególnie dla osób nie mających praktyki w tych czynnościach, możesz również nabyć specjalne narzędzie do polerowania jednak jest dość drogie a nie wiadomo czy po pierwszej polerce swojego autka nie stracisz zapału :))) Jest to dosyć żmudne zajęcie jeśli chcesz by było wykonane odpowiednio. Należy również odpowiednio przygotować samochód, dokładnie umyś i osuszyć polerowane elementy, na pierwszy raz radzę podzielić pracę np: drzwi + błotniki i zobaczyć jak bęzie szło, jęsli ok to maska klapa itd, wypadałoby zabezpieczyć szczeliny do których dostanie się pasta a które pozniej ciężko bedzie wyczyścić, tak przygotowane auto możesz polerować pamiętając by polerowana powierzchnia była wilgotna!!! to ważne jeśli nie chcesz mieć brzydkich śladów, ważne jest również by ściereczki lub innny materiał którym polerujesz był czysty i pozbawiony drobin piasku itd. jeśli spadnie ścierka nie czyść wyrzuć ją i weź nową! życzę powodzenia w razie wątpliwości pytaj pozdrawiam Robson Olsztyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak juz wczesniej pisalem zawsze sam robie swoim autkom polerke.Ci co pisza ze polerke robia recznie bardzo mnie dziwia poniewaz nie da sie uzyskac takiego efektu jak zrobiona polerka maszynka(no i oczywiscie taka reczna polerka trwa chyba z tydzien :twisted: )

Ja do polerki uzywam maszyny firmy Makita goraco polecam ten sprzet jedynym minusem tej maszynki to cena ok 1300pln :biggrin:

Pasty ktorych uzywam sa firmy Presta (trzy rodzaje) i naklada sie je wedlug kolejnosci:

I-pasta polerska Euro Cut P3 jest pasta scierna do usuniecia grubszych rys,nalozona na lakier z nieduzym dodatkiem wody poleruje sie ja za pomocom gabki(oczywiscie "gabka" to taka nakladka nakrecana na maszynke :cool: )

II-pasta polerska Chroma 1500 (stryktura jej gestosci przypomina gestom smietane) zadanie jej to usuniecie drobnych rysek po pierwszej pascie i smug.Naklada sie ja na lakier(nie dodaje sie wody) i poleruje sie nakladka na maszyne o potocznej nazwie "futerko" wazne zeby futerko bylo z naturalnej wełny :eek:

III-ostatnia pasta to raczej jest mleczko o nazwie Fast Wax zadaniem tego mleczka to uwydatnienie glebi koloru oraz ochrone lakieru przed warunkami atmosferycznymi.Mleczko naklada sie na lakier cienka warstwe lecz bardzo dokladnie na calej powieszchni, w przeciwienstwie do wczesniejszych past ta musi calkowicie wysknac(ok.10min).Po wysknieciu scieramy ja kawalkiem miekkiej szmatki(mozna tez zetrzec maszynka tylko musimy miec drugie futerko nie mozemy uzyc tego co do drugiej pasty)

UWAGA: osoby ktorzy wczesniej nie robili maszyna polerki niech uwazaja poniewaz mozna przetrzec lakier :bicz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudi tydzień nie trwa dla wprawnej ręki z pomocą kolegi można zrobić całe autko w niedzielne popołudnie to raz a dwa sam w podsumowaniu swojego postu napisałeś żeby uważać na maszynę bo może zostawiać ślady, skoro nasz kolega zapytał jak można usunąć rysy i nigdy samodzielnie nie robił polerki więc chyba nie stosowne jest doradzanie by robił coś co przez brak doświadczenia narazi jego auto na uszczerbek a jego na straty materialne, a niech spróbuje ręcznie wypolerować jeden mały element i zobaczy jak mu to pójdzie KPW? :> pszepraszam, że zwracam uwagę może masz więcej doświadczenia ale logika podpowiada mi takie stanowisko. jak powiadał Pan Prezydent Wałęsa Nie chcem ale muszem..." zwrócić uwagę gdyż może komuś zaszkodzić ta porada. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze sam szczelam polerke mam z tego satysfakcje ze tak ładnie autko sie blyszczy

Satysfakcja z dobrze wykonanej pracy jest najważniejsza

Też się przymierzam do takiego zabiegu i dlatego rozważam różne wersje recznie czy mechanicznie

Pytanko jeszcze praca w miejscu zacienionym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pomocą kolegi można zrobić całe autko w niedzielne popołudnie
w niedziele to sie odpoczywa a nie pracuje przynajmniej ja tak robie :biggrin: :biggrin: :biggrin:
pszepraszam, że zwracam uwagę może masz więcej doświadczenia

kolego kazdy sie myli i nikt nie jest nieomylny ja tylko przedstawilem swoja metode robienia polerki na samochodzie

Tez nikogo nie chce pouczac ani obrazac.Pokój

[ Dodano: 18-03-2007, 20:39 ]

Jestem lakiernikiem i z polerowaniem mam dosc czesty kontakt dlatego odradzam polerowanie mechaniczne,bo jesli sie nie ma doswiadzenia mozna uszkodzic lakier.

zgadzan sie w 100% ale jak sie nie zobaczy jak to sie robi to nie bedzie wiedzial,a doswiadczenie przychodzi z czsem :lol:

Przy polerowaniu mechanicznym nie ma to wiekszego znaczenia ale recznie to zazwyczaj naklada sie woski a wosk tylko w cieniu

przy obu metodach radzil bym robic w cieniu a dokladniej zeby powieszchnia lakieru(blacha) byla chlodna :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dudi zgoda najlepiej jest polerowac w cieniu ale nagrzania lakieru to raczej nie unikniesz. dlatego pisze ze nie ma to az tak wielkiego znaczenia

A ja ci powiem ze wlasnie ma znaczenie poniewaz tak jak napisales nie uniknie sie nagrzania lakieru(ci co sie nie orientuja przy uzyciu maszyny polerskiej lakier osiaga bardzo wysoka temperature) wiec niepotrzebne nagrzewanie go poprzez slonce jest nawet nie wskazane,dlatego wlasnie polerke mechaniczna powinno sie robic w cieniu(nie w gorace dni) albo w chlodnym ponieszczeniu np: garaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie jak auto stoi na słońcu i ma rozgrzany lakier to przy polerowaniu maszyną rozgrzeje się jeszcze bardziej co może powodować zniszczenie przy nieumiejętnym polerowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy temacie polerki,wlasnie w wolnym czsie :rotfl: (ktorego mam juz bardzo malo)postanowilem na probe w drugim aucie wypolerowac felgi :eek: ,sa to orginalne felgi VW(prosty wzor z czego bardzo sie ciesze) o rozmiarze 15".Pierwszy raz poleruje felgi i powiem ze jest od zajebania roboty przy tym. :evil: Mam nadzieje ze efekt koncowy bedzie godny wlozonej pracy i to zmotywuje mnie do wypolerowanie moich 17" od AUDI :biggrin:

A felga wyglada tak:

dsc02418ld9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...