Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Uszkodzony element układu recyrkulacji spalin.


seegi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja w końcu też wywaliłem chłodnicę EGRu i tak to wygląda u mnie.

Co daje wywalenie tej chlodnicy EGR-u? :cool1:

-później się auto dogrzewa zimą,

-lepiej odpala,

-te chłodniczki lubią się rozciekać, ubywa wtedy płynu chłodniczego i źle to wpływa na turbinę,

-nowa kosztuje ok. 1000zł w ASO :decayed:

Przerabiałem ten temat z chłodnicą recyrkulacji i wnioski są takie:

-auto lepiej odpala

-spalanie wzrosło o ok 0,7-1l :-(

-silnik dłużej osiąga temperaturę pracy

-świeci się kontrolka "check engine"

-auto ma większą moc

Poza tym jest odłączony (zaślepiony) zawór EGR, a wydaje mi się, że po coś on jest i gdyby był niepotrzebny to by go nie było:-)

Pozdrawiam

To coś masz źle zrobione…

Ja jakoś nie zauważyłem wzrostu spalania, a jak jest plusowa temp. to auto się tak samo szybko nagrzewa.

A „check engine” świeci Ci się pewnie, dlatego bo wywaliłeś całą chłodniczkę z zaworem, a wystarczy odciąć sam zawór i go zostawić. Wtedy niema problemów z błędami.. tak jak wyżej na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w końcu też wywaliłem chłodnicę EGRu i tak to wygląda u mnie.

Co daje wywalenie tej chlodnicy EGR-u? :cool1:

-później się auto dogrzewa zimą,

-lepiej odpala,

-te chłodniczki lubią się rozciekać, ubywa wtedy płynu chłodniczego i źle to wpływa na turbinę,

-nowa kosztuje ok. 1000zł w ASO :decayed:

Przerabiałem ten temat z chłodnicą recyrkulacji i wnioski są takie:

-auto lepiej odpala

-spalanie wzrosło o ok 0,7-1l :-(

-silnik dłużej osiąga temperaturę pracy

-świeci się kontrolka "check engine"

-auto ma większą moc

Poza tym jest odłączony (zaślepiony) zawór EGR, a wydaje mi się, że po coś on jest i gdyby był niepotrzebny to by go nie było:-)

Pozdrawiam

To coś masz źle zrobione…

Ja jakoś nie zauważyłem wzrostu spalania, a jak jest plusowa temp. to auto się tak samo szybko nagrzewa.

A „check engine” świeci Ci się pewnie, dlatego bo wywaliłeś całą chłodniczkę z zaworem, a wystarczy odciąć sam zawór i go zostawić. Wtedy niema problemów z błędami.. tak jak wyżej na zdjęciu.

Na zdjęciu nie jest widoczny sposób zaślepienia tego fragmentu rury, który zakręca za silnikiem i wchodzi do układu EGR. Czy jego też zaślepiałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oba otwory zaślepiłem i zostawiłem sam zawór. Przez to niema błędów i kontrolki "check engine".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, oba otwory zaślepiłem i zostawiłem sam zawór. Przez to niema błędów i kontrolki "check engine".

I dzięki temu nie trzeba czyścić EGR, bo nie jest używany tak??

A co do przyspieszenia i kultury pracy silnika poprawiło się coś??

I na koniec, po co właściwie jest w takim razie ten cholerny EGR jeśli bez niego jest lepiej??

Dzięki za cenne info:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dzięki temu nie trzeba czyścić EGR, bo nie jest używany tak??

Zgadza się.

A co do przyspieszenia i kultury pracy silnika poprawiło się coś??

Lepiej odpala, ja miałem taki objaw (skrzynia multitronic) że auto miało podwyższone obroty dopóki temp. cieczy chłodzącej nie osiągnęła 90C

I na koniec, po co właściwie jest w takim razie ten cholerny EGR jeśli bez niego jest lepiej??

Odp. masz na 1 stronie, czytaj uważnie...

Dzięki za cenne info:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie chyba tez cos w tym kierunku padlo i jak zaslepilem to wyjscie z kolektora wydechowego, to auto zaczelo znow jezdzic w miare normalnie. Mysle ze znow sie klapka tam nie domyka (kiedys mi pekla). Dodam ze nie mam DPF, ale w nowej rurce brakuje czujnika temp, wiec wywala blad i tak. Ciekawostka jest ze po programie przy redukcjach puszczal niezle dymka, a teraz to prawie wcale mimo ze teraz wszystkie spaliny skierowane sa do wydechu i BRD ma oprocz DPF tylko dwa koncowe tlumniki (brak srodkowego, albo jak w niektorych innych autach: katalizator za DPF (tak slyszalem, ale nie widzialem ))

Niestety, bede musial to cholerne urzadzenie kupic i zalozyc DPF bo tak mi to chyba przegladu w Niemczech nie przejdzie :(

Ale po przegladzie leci znow wszystko i wtedy to zgram tak jak ma byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy w DE też niema EGRu i przed przeglądem grzeje auto i wszystko wychodzi ok. bo jak auto jest nagrzane 90C to EGR jest zamknięty i silnik pracuje normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...., ciekawe. Warto by sprobowac. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...