Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Słaby 1Z - pomóżcie dla nowego :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Co prawda A4 śmigam od niedawna ale coś mi brakuje do pełni szczęscia - cosik moja :audi: słabo przyspiesza na 3,4,5 biegu.

Filtr powietrza - niedawno wymieniony, paliwa również.

Wymienilem N75 - nie działał wogle - uszkodzona była cewka. Nic nie pomogło...

blok '003

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

TIME 861-945 240-340 240-340 4-84

STAMP /min mg/R mg/R %

0.95 1575 847.9 502.1 4.7

2.41 1848 847.9 768.1 4.7

3.88 2205 847.9 847.9 4.7

5.34 2520 847.9 847.9 4.7

6.81 2835 847.9 847.9 4.7

8.27 3108 847.9 847.9 4.7

9.74 3381 847.9 847.9 4.7

11.20 3612 847.9 814.6 4.7

12.67 3801 847.9 804.7 4.7

14.14 3990 847.9 774.7 4.7

15.60 4179 847.9 744.8 4.7

blok '010

Mass Air Flow Barometric Manifold Position

TIME Pressure Pressure Throttle

STAMP mg/R mbar mbar %

0.46 518.7 977.1 1060.8 24.3

1.92 678.3 977.1 1346.4 100.0

3.39 847.9 977.1 1764.6 100.0

4.85 847.9 977.1 2009.4 100.0

6.32 847.9 977.1 2029.8 100.0

7.78 847.9 982.1 1999.2 100.0

9.25 847.9 977.1 1978.8 100.0

10.71 834.6 977.1 1978.8 100.0

12.18 801.3 977.1 1978.8 100.0

13.65 788.0 982.1 1968.6 100.0

15.11 751.5 982.1 1938.0 100.0

blok 11

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

STAMP /min mbar mbar %

1.44 1638 1326.0 1173.0 46.9

2.90 1974 1897.2 1642.2 35.2

4.37 2310 1999.2 1958.4 35.2

5.83 2625 1999.2 2040.0 44.1

7.30 2919 1999.2 1999.2 51.2

8.76 3192 1989.0 1978.8 53.5

10.23 3444 1989.0 1978.8 54.3

11.69 3675 1978.8 1989.0 55.5

13.16 3864 1978.8 1968.6 56.3

14.62 4053 1968.6 1958.4 57.4

16.09 4242 1948.2 1948.2 58.2

Panowie pomóżcie!! Wszelkie sugestie mile widziane! ;(

BTW: jak wstawić w posta plik z exela tak by ładnie były widoczne logi?

Opublikowano

przeplywka od 3600 nie dziala - wyczysc ja

Nastepnym razem prosimy o logi z czestszym probkowaniem, brakuje kanalu 7 i 8

Opublikowano

Miałem dzis chwile wolnego wiec rozebrałem przepływomierz, przeczyściłem i wyskoczyłem na trase zrobić nowe logi.

Teraz jest troche jakby lepiej ale wciąż wydaje mi sie że "coś" mu brakuje.

Logi:

Group B: '001

Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp.

TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110

STAMP /min mg/R V ーC

0.85 1722 27.6 2.920 73.8

1.70 1827 44.0 3.440 73.8

2.56 2016 45.2 3.540 73.8

3.41 2226 47.2 3.680 73.8

4.24 2415 47.4 3.760 73.8

5.09 2604 47.4 3.880 73.8

5.94 2772 47.4 3.960 73.8

6.78 2919 47.4 4.100 73.8

7.63 3087 47.6 4.160 73.8

8.48 3234 47.4 4.200 73.8

9.34 3381 46.8 4.260 73.8

10.19 3507 46.2 4.300 73.8

11.05 3654 46.0 4.320 73.8

11.90 3759 46.0 4.320 73.8

12.73 3864 46.0 4.340 73.8

13.58 3990 46.2 4.440 73.8

14.44 4095 46.0 4.460 73.8

15.29 4179 45.4 4.440 73.8

16.15 4284 43.2 4.440 73.8

16.97 4347 40.2 4.320 73.8

17.83 4410 37.2 4.320 73.8

18.68 3885 0.0 0.840 73.8

19.54 2562 4.4 1.040 73.8

20.39 2562 31.0 3.120 73.8

21.24 2562 26.6 2.520 73.8

22.10 2520 0.0 0.660 73.8

22.95 2478 0.0 0.660 73.8

23.81 2436 0.0 0.660 73.8

Group A: '003

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle

TIME 861-945 240-340 240-340 4-84

STAMP /min mg/R mg/R %

0.44 1470 847.9 598.5 4.7

0.93 1533 847.9 635.1 4.7

1.42 1596 847.9 694.9 4.7

1.91 1680 847.9 748.1 4.7

2.40 1764 847.9 811.3 4.7

2.88 1848 847.9 847.9 4.7

3.37 1932 847.9 847.9 4.7

3.86 2037 847.9 847.9 4.7

4.35 2142 847.9 847.9 4.7

4.84 2205 847.9 847.9 4.7

5.33 2331 847.9 847.9 4.7

5.81 2394 847.9 847.9 4.7

6.30 2478 847.9 847.9 4.7

6.79 2583 847.9 847.9 4.7

7.28 2667 847.9 847.9 4.7

7.77 2751 847.9 847.9 4.7

8.26 2835 847.9 847.9 4.7

8.74 2919 847.9 847.9 4.7

9.23 2982 847.9 847.9 4.7

9.72 3066 847.9 847.9 4.7

10.21 3150 847.9 847.9 4.7

10.70 3213 847.9 847.9 4.7

11.19 3276 847.9 847.9 4.7

11.67 3360 847.9 847.9 4.7

12.16 3423 847.9 847.9 4.7

12.65 3507 847.9 847.9 4.7

13.14 3570 847.9 847.9 4.7

13.63 3633 847.9 847.9 4.7

14.12 3696 847.9 847.9 4.7

14.61 3759 847.9 837.9 4.7

15.10 3801 847.9 824.6 4.7

15.58 3864 847.9 814.6 4.7

16.07 3927 847.9 801.3 4.7

16.56 3990 847.9 791.4 4.7

17.05 4053 847.9 778.1 4.7

17.54 4116 847.9 764.8 4.7

18.03 4179 847.9 754.8 4.7

18.52 4221 847.9 744.8 4.7

19.00 4284 847.9 734.8 4.7

19.49 4347 847.9 724.9 4.7

19.98 4137 847.9 615.1 4.7

20.47 2940 252.7 628.4 4.7

20.96 2037 246.1 595.2 4.7

21.93 924 249.4 478.8 69.5

22.42 840 252.7 455.5 69.5

22.91 840 252.7 442.2 69.5

Group A: '008

Engine speed Inj qty Inj qty Inj qty

TIME ? ? ?

STAMP /min mg/R mg/R mg/R

0.73 1491 49.8 34.2 34.6

1.48 1596 50.0 42.4 40.4

2.25 1743 50.4 49.6 44.0

3.01 1890 50.6 51.0 44.6

3.78 2037 51.0 50.4 45.8

4.57 2184 51.0 49.4 47.4

5.33 2352 51.0 49.0 47.4

6.10 2499 51.0 48.8 47.4

6.85 2625 51.0 48.4 47.4

7.62 2751 51.0 48.2 47.4

8.39 2877 51.0 48.0 47.4

9.15 3003 50.8 47.8 47.6

9.91 3108 50.8 47.6 48.0

10.71 3213 50.8 47.4 48.4

11.47 3339 50.8 46.8 48.4

12.23 3444 50.8 46.4 48.4

12.99 3549 50.8 46.2 48.6

13.76 3654 50.8 46.0 48.6

14.53 3738 50.8 46.0 48.4

15.28 3843 50.8 46.0 48.2

16.08 3927 50.8 46.0 48.0

16.85 4011 50.8 46.2 47.8

17.60 4095 50.8 45.8 47.6

18.37 4158 50.8 45.4 47.6

19.14 4242 50.8 43.6 44.8

19.90 4326 50.8 41.2 40.8

20.66 4389 50.8 38.4 37.8

21.42 4494 0.0 39.8 25.4

22.22 2919 0.0 48.6 46.0

Group A: '010

Mass Air Flow Barometric Manifold Position

TIME Pressure Pressure Throttle

STAMP mg/R mbar mbar %

0.45 618.5 982.1 1193.4 100.0

0.94 641.7 982.1 1234.2 100.0

1.43 681.6 982.1 1305.6 100.0

1.91 721.5 982.1 1377.0 100.0

2.40 794.7 982.1 1468.8 100.0

2.89 834.6 982.1 1560.6 100.0

3.38 847.9 982.1 1642.2 100.0

3.87 847.9 982.1 1703.4 100.0

4.35 847.9 982.1 1774.8 100.0

4.84 847.9 982.1 1856.4 100.0

5.33 847.9 982.1 1917.6 100.0

5.82 847.9 982.1 1999.2 100.0

6.31 847.9 982.1 2050.2 100.0

6.80 847.9 982.1 2050.2 100.0

7.28 847.9 982.1 2009.4 100.0

7.77 847.9 982.1 2009.4 100.0

8.26 847.9 982.1 1989.0 100.0

8.75 847.9 982.1 1999.2 100.0

9.24 847.9 982.1 1978.8 100.0

9.73 847.9 982.1 1999.2 100.0

10.22 847.9 982.1 1989.0 100.0

10.70 847.9 982.1 1989.0 100.0

11.19 847.9 982.1 1989.0 100.0

11.68 847.9 982.1 1989.0 100.0

12.17 847.9 982.1 1978.8 100.0

12.66 847.9 982.1 1978.8 100.0

13.15 847.9 982.1 1968.6 100.0

13.63 847.9 982.1 1978.8 100.0

14.12 847.9 982.1 1978.8 100.0

14.61 847.9 982.1 1978.8 100.0

15.10 847.9 982.1 1978.8 100.0

15.59 847.9 982.1 1989.0 100.0

16.08 847.9 982.1 1999.2 100.0

16.57 847.9 982.1 1978.8 100.0

17.05 834.6 982.1 1978.8 100.0

17.54 824.6 982.1 1989.0 100.0

18.03 814.6 982.1 1958.4 100.0

18.52 804.7 982.1 1968.6 100.0

19.01 794.7 982.1 1968.6 100.0

19.50 784.7 982.1 1968.6 100.0

19.99 778.1 982.1 1958.4 100.0

20.47 771.4 982.1 1948.2 100.0

20.96 761.4 982.1 1968.6 100.0

21.45 754.8 982.1 1968.6 100.0

21.94 751.5 982.1 1938.0 100.0

22.43 741.5 982.1 1948.2 100.0

22.92 738.2 982.1 1938.0 100.0

23.41 731.5 982.1 1927.8 100.0

23.90 728.2 982.1 1917.6 100.0

Group A: '011

Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle

TIME Boost Valvle

STAMP /min mbar mbar %

0.46 1575 1540.2 1254.6 35.2

0.95 1659 1754.4 1356.6 35.2

1.44 1743 1825.8 1479.0 35.2

1.92 1806 1927.8 1581.0 35.2

2.41 1911 1948.2 1672.8 35.2

2.90 1995 1989.0 1754.4 35.2

3.39 2079 2009.4 1836.0 35.2

3.88 2163 2019.6 1917.6 35.2

4.36 2268 2019.6 1999.2 35.9

4.85 2331 2019.6 2070.6 42.6

5.34 2436 2019.6 2040.0 46.1

5.83 2499 2009.4 2009.4 47.7

6.32 2583 2009.4 1999.2 49.2

6.81 2667 1999.2 1989.0 49.6

7.29 2751 1999.2 1999.2 51.2

7.78 2814 1999.2 1989.0 51.6

8.27 2898 1999.2 1999.2 53.1

8.76 2961 1999.2 1989.0 53.5

9.25 3045 1999.2 1978.8 53.9

9.74 3108 1999.2 1989.0 54.7

10.22 3171 1999.2 1968.6 54.7

10.71 3234 1999.2 1978.8 54.7

11.20 3297 1999.2 1968.6 54.3

11.69 3360 1999.2 1978.8 54.3

12.18 3423 1999.2 1968.6 53.9

12.67 3486 1999.2 1978.8 53.9

13.16 3528 1999.2 1978.8 53.9

13.65 3591 1989.0 1978.8 53.9

14.14 3675 1989.0 1989.0 54.3

14.62 3717 1989.0 1978.8 54.3

15.11 3780 1989.0 1989.0 55.1

15.60 3843 1978.8 1989.0 56.3

16.09 3885 1978.8 1968.6 56.3

16.58 3948 1968.6 1968.6 56.3

17.07 3990 1968.6 1968.6 57.0

17.55 4032 1968.6 1958.4 57.8

18.04 4074 1968.6 1968.6 57.0

18.53 4137 1968.6 1958.4 57.0

19.02 4179 1958.4 1958.4 57.8

19.51 4221 1958.4 1958.4 58.2

20.00 4284 1948.2 1938.0 59.8

20.49 4326 1927.8 1927.8 60.9

20.97 4368 1917.6 1917.6 62.5

21.46 4200 1703.4 1611.6 91.4

21.95 2961 1530.0 1448.4 94.1

22.44 2415 1295.4 1315.8 94.1

22.93 2520 1193.4 1254.6 94.1

23.42 2541 1193.4 1305.6 80.9

Co sądzicie panowie? Wydaje mi sie ze od 3800rpm coś nie tak z przepływką...

I te injection quantity w bloku 1 - czy właściwa dawka?

Aha, termostat do wymiany :wink4:

Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

PS. Sorry za wielkość postu...

Opublikowano

masz czipsa?na ktorym biegu robiles pomiary?

Opublikowano

troche jest lepiej, ale chyba bedziesz go musial wymienic :(

Opublikowano
Mam pierburga

one tez padaja - bardzo rzadko, ale sie zdarza

Opublikowano

masz czipsa?na ktorym biegu robiles pomiary?

Dlaczego pytasz?

Chodzi o wartości z bloku 008?

Kurde a auto dalej mułowate... :confused4: Potrafi ktoś coś doradzić??

Opublikowano

Ja tu widzę jedno, jeśli to jest 1Z, to na pewno nie ma seryjnego programu. Sosu dolewa i to dużo, a turbina też ładuje przynajmniej o 0,1 bara więcej. I teraz moje pytanie, jeśli to auto nie jedzie, to porównujesz je do czego ? Bo po wynikach z logów, wyraźnie widać, że moc powinna oscylować na pewno powyżej 100KM...

Opublikowano

Ja tu widzę jedno, jeśli to jest 1Z, to na pewno nie ma seryjnego programu. Sosu dolewa i to dużo, a turbina też ładuje przynajmniej o 0,1 bara więcej. I teraz moje pytanie, jeśli to auto nie jedzie, to porównujesz je do czego ? Bo po wynikach z logów, wyraźnie widać, że moc powinna oscylować na pewno powyżej 100KM...

Znajomy ma A4 1Z która znacznie lepiej się zbiera - przyśpieszenie na 4-5 biegu to poprostu bajeczka w porównaniu do mojej.

Stąd właśnie pytanie: co tam moze być jeszcze nie tak?

Wtryski? Pompa? Może zapchany katalizator?

A moze poprostu 205/55/16 są przyczyną?

Opublikowano

moze glupie pytanie ale to tez moze byc w jakims stopniu przyczyna . Kiedy ostatnio byl wymieniany filtr powietrza i paliwa kiedy sa stare i zapchane autko przymula i wiecej pali :)

Opublikowano

moze glupie pytanie ale to tez moze byc w jakims stopniu przyczyna . Kiedy ostatnio byl wymieniany filtr powietrza i paliwa kiedy sa stare i zapchane autko przymula i wiecej pali :)

w 1 poscie napisał ze był niedawno wymieniany ;)

kopci auto?

Opublikowano

Filtry wymieniane w ubiegłym tygodniu (zaraz po zakupie) :>

kopci auto?

Autko podczas jazdy nie kopci, ale przy odpalaniu potrafi strzelić bąka i to sporo wiekszego niż mój stary golfik TD...

Kurde próbowałem sprawdzić datę produkcji kata ale nic na nim nie znalazłem - generalnie wygląda na dość świeży.

Hmm już sam niewiem ;(

Opublikowano

wywal kata bo pewnie swoje zycie juz dawno stracil...zobaczymy co będzie

Opublikowano

Panowie a może to kluczyk serwisowy na którym musze jeździć? (nie dorobiłem jeszcze zapasówki)[br]Dopisany: 09 Lipiec 2007, 19:53 _________________________________________________Próbowałem kombinacji z EGR - wpierw zaślepiłem - jakby delikatna poprawa ale wczoraj wyjąłem, przeczyściłem i złożyłem z normalną uszczelką.

Przy okazji sprawdziłem działanie mieszka sterującego waste gate - działa bez zarzutu.

Sprawdziłem wtryski - mam ori z 1Z.

Co jeszcze moge zrobić?[br]Dopisany: 21 Lipiec 2007, 12:40 _________________________________________________Ciąg dalszy problemów...

Zrobiłem rozrząd (wym paska, rolki, napinacza) ustawiony na VAGu, sprawdzilem i wymieniłem świece żarowe i nic... dalej autko zamulone, spalanie w miescie ok 7-8 litrów, brak dymu, brak błędów na VAGu ;(

Sprawdziłem tez wtryskiwacze- są ok

Co jeszcze moge zrobic? pomocy bo juz sam zgłupiałem...[br]Dopisany: 21 Sierpień 2007, 11:00 _________________________________________________Panowie rzuccie okiem na ten wykres

5188d31d375ff210m.jpg

czy mi sie wydaje czy turbullum reaguje zbyt późno?

Opublikowano

Tak jak koledzy wczesniej zauwazyli, Twoj 1Z'cior na pewno nie ma seryjnego programu, moment masz przesunięty w górę i dlatego wykres wygląda tak a nie inaczej. Jedź po prostu do jakiegoś dobrego speca od chip'ow, zbada Ci porządnie autko i będziesz sie cieszyc TDI :a4fan:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...