grippen Opublikowano 11 Lipca 2007 Opublikowano 11 Lipca 2007 Witam mam pytanko dotyczące turbiny szukałem na forum ale nic nie znalazłem wychodzą inne problemy niż mój. Zaraziłem się chyba od murzyna wczoraj roskręciłem cały układ od Intercoolera do turbiny zaczołem czyścić układ dolotowy ,egr i pepływke bo był tak zawalony dolot nagarem że szok i zobaczyłem że turbina lekko przepuszcza olej i ma lekki luz. moje pytanie czy moge tak jeździć czy silnikowi się nic nie stanie. gdzie sie regeneruje turbiny jakiś namiar najchętniej Kraków./
spanky Opublikowano 11 Lipca 2007 Opublikowano 11 Lipca 2007 Witam mam pytanko dotyczące turbiny szukałem na forum ale nic nie znalazłem wychodzą inne problemy niż mój. Zaraziłem się chyba od murzyna wczoraj roskręciłem cały układ od Intercoolera do turbiny zaczołem czyścić układ dolotowy ,egr i pepływke bo był tak zawalony dolot nagarem że szok i zobaczyłem że turbina lekko przepuszcza olej i ma lekki luz. moje pytanie czy moge tak jeździć czy silnikowi się nic nie stanie. gdzie sie regeneruje turbiny jakiś namiar najchętniej Kraków./ jaki luz ... wzdłużny czy poprzeczny ... ? jak autko nie bierze oliwy (badz tez bierze ale w normie) to bym sie nie przejmował ... poza tym bez obrazy ale Twoj silnik to stary kondon i turbinka swoje juz napompowała ... p.s pocieszajace jest to ze te turbinki bardzo rzadko padały ....
grippen Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Opublikowano 11 Lipca 2007 dolewam oleju ale nie dużo a jeśli chodzi o luz to niewiem jak biore tak lekko na boki wyrnikiem to jest lekki luz i przepuscza troche oleju nie dużo ale jest, ale interculer był cały w nagarze i było tam oleju troche troche mnie to dziwi zobaczymy jak to złoże i zobacze czy mu się troche poprawiło w dynamice po usunięciu tego syfu powinno prawda?
spanky Opublikowano 11 Lipca 2007 Opublikowano 11 Lipca 2007 dolewam oleju ale nie dużo a jeśli chodzi o luz to niewiem jak biore tak lekko na boki wyrnikiem to jest lekki luz i przepuscza troche oleju nie dużo ale jest, ale interculer był cały w nagarze i było tam oleju troche troche mnie to dziwi zobaczymy jak to złoże i zobacze czy mu się troche poprawiło w dynamice po usunięciu tego syfu powinno prawda? poprzeczny ... wszystko jest w porzadku ... wyczysc cały dolot poskladaja do kupy i jezdzij dalej .... p.s znajdz sobie inny problem ....
grippen Opublikowano 11 Lipca 2007 Autor Opublikowano 11 Lipca 2007 jak tak mówisz to ok możesz zamknąć temat
mati101086 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam nie zakladalem nowego tematu gdyz nie chce zasmiecac forum. Mam pytanie a mianowicie mam wyciek oleju z turbiny badz z pod opaski trzymajacej jakis gumowy waz. Czy ten wyciek oznacza cos powaznego z turbina ? Dodam tylko ze turbina nie wydaje zadnego gwizdu i ladnie auto wkreca sie na obroty tylko dopiero po przekroczeniu 2000 tys. Mam dzis zamiar sprawdzic tego weza ale chcialbym wiedziec czy czeka mnie regeneracju turbo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f23d9c289dd685ca.html
pastaldo Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Witam nie zakladalem nowego tematu gdyz nie chce zasmiecac forum. Mam pytanie a mianowicie mam wyciek oleju z turbiny badz z pod opaski trzymajacej jakis gumowy waz. Czy ten wyciek oznacza cos powaznego z turbina ? Dodam tylko ze turbina nie wydaje zadnego gwizdu i ladnie auto wkreca sie na obroty tylko dopiero po przekroczeniu 2000 tys. Mam dzis zamiar sprawdzic tego weza ale chcialbym wiedziec czy czeka mnie regeneracju turbo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f23d9c289dd685ca.html nie bardzo widać o co Ci chodzi na tym zdjęciu. Tam olej nie koniecznie musi być z turbiny a może być z odmy co jest raczej normalnym zjawiskiem jesli to nie jest duży wyciek.
mati101086 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 chodzi mi o ten gumowy waz co do turbiny idzie na ktorym jest zacisk tam jest najwiecej oleju tak jakby sie pocil czy cos. Studiowalem wczoraj forum do drugiej w nocy i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie a z racji tej ze jestem laikiem nie wiem nawet do czego sluzy ten waz
pastaldo Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 chodzi mi o ten gumowy waz co do turbiny idzie na ktorym jest zacisk tam jest najwiecej oleju tak jakby sie pocil czy cos. Studiowalem wczoraj forum do drugiej w nocy i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie a z racji tej ze jestem laikiem nie wiem nawet do czego sluzy ten waz ale ten wąż który wychodzi z dołu turbiny czy ten co widac po prawo na fotce? Na dolny może kapać z tego górnego. Bo tu w tym miejscu to na 99% z odmy idzie olej. mam to samo. Poprostu jest jakas niewielka nieszczelność i cieknie. Niema wielkiego strachu. Popatrz tylko dobrze gdzie sie to saczy i albo wymień element jesli jest dziura albo uszczelnij jak na jakims łaczeniu. A co to za strzałka na tym zdjęciu? co ona tam ma wskazywać?
mati101086 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 miala wskazywac wlasnie ten waz ponizej i wlasnie w tym miejscu jest najwiecej oleju wo okolicach metalowego zacisku znalazlem to zdjecie w necie dlatego troche pokreslone http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18eed84420f7b379.html
pastaldo Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 to odkręć ten wąż co idzie od filtra powietrza do turbiny i na górze na pokrywie zaworów ten cieńszy tez odczep i cały weź go umyj, odtłuść i obejrzyj dokładnie czy niema gdzies dziury, Jełśi niema to załóż dobrze, dociągnij opaski i powinno być po problemie. Jeśłi będzie dziura to do wymiany. Może cieknąć na połaczeniu tego cienkiego z tym grubym weżem. Jest tam połączone na wcisk na takim plastiku. Tez to odtłuść i ewentualnie złóz to z uzyciem silikonu lub innego uszczelniacza. To samo zrób z tym wężem niżej czyli wyczyść odtłuść i obejrzyj. Jak cały to założyć i sie cieszyć. Troche oleju może być i w jednym i drugim wężu ale raczej śladowe ilości. Jakby się okazało że jest go tam duzo to wtedy może wskazywac na walnięta turbine. Ale narazie sie nie martw tylko obejrzyj tak jak pisałem wyżej.
mati101086 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 ale jakby byla walnieta turbina to chyba problem bylby z moca ?
Grzesiekkbc Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Panowie przeca jeśli ma luz na boki to turbo do regeneracji a nie że można jeździć. Luz wzdłużny jest tolerowany.
pisarz1980 Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Śladowe ilości oleju to norma ja taż tak mam, jak opaska trochę słabo dociska to bardziej żyga .Nowe opaski i w drogę
mati101086 Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam, Wyciągnąłem ten wąż: , w środku było sporo oleju na ściankach ale nie przesadnie dużo. A w tej rurce też trochę oleju: Dodaję dwa zdjęcia do waszej oceny: PS. Gdzie szukać odmy w silniku.
lukaseq1 Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 tego oleju niema tam za duzo, jejdzic tak dalej. Kolego Grzesiekkbc co do luzów ja ostatnio z ciekawosci sprawdzalem luzy i mam na boki minimalne, z godry na dol tez i jakos turbo daje rade, zero trybu awaryjnego, oleju nie spala, nic sie niedzieje a dostaje popalic ostro. Pozdro
mati101086 Opublikowano 13 Lipca 2011 Opublikowano 13 Lipca 2011 ja mam takie luzy jak ty lukaseq1 i turbo jak na 90 KM fajnie daje rade. Posprawdzalem wszystko troche podociskalem wszystko zobaczymy czy olej bedzie sie gdzies saczyl. Tylko teraz troche mnie martwi to ze jak depne mocno na pedal gazu na biegu jalowym to czarny dymek z wydechu idzie czego wczesniej nie zaobserwowalem
pastaldo Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 Wyczyść ten cały syf, odtłuść te rury i poskładaj szczelnie i cieszyć sie z jazdy. Takie ilości to norma i to najpewniej z odmy sie tam dostaje. Kup sobie zmywacz do hamulców. Ja wszystko tym odtłuszczam. Wystarczy popsikać i jakims pędzelkiem przetrzeć potem jeszcze raz prysnąć i wszystko spływa. ten dym to raczej oznacza nieszczelność w dolocie. A może nie łaczy Ci wtyczka od przepływomierza lub N75. Jak rozbierałes może zruszyłeś. Wężyki podciśnieniowe wszystkie założóne jak były?
kamilg.86.86 Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 witam podepnę się pod temat. parę dni temu czyściłem intercooler i po odkręceniu dolnego węża wypłynęło troszkę oliwy ( ze dwa kieliszki) czy to oznacza ,że turbina już się kończy, ubytków oleju jak i niebieskiego dymu brak
pastaldo Opublikowano 14 Lipca 2011 Opublikowano 14 Lipca 2011 witam podepnę się pod temat. parę dni temu czyściłem intercooler i po odkręceniu dolnego węża wypłynęło troszkę oliwy ( ze dwa kieliszki) czy to oznacza ,że turbina już się kończy, ubytków oleju jak i niebieskiego dymu brak jesli nie kopci i oleju nie ubywa to sie nie przejmuj. Ta rura to najniższy punkt dolotu wiec tam troche tego oleju sie zbiera choć 2 kieliszki to sporo. Chyba że nigdy nie był rozbierany i sie nazbierało. Wyczyść to i jeździj. Ewentualnie założyc Oil Catch Tank na którego tez powoli sie zdecyduję żeby się pozbyc oleju w dolocie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się