Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Turbina a olej


grippen
 Share

Recommended Posts

Witam mam pytanko dotyczące turbiny szukałem na forum ale nic nie znalazłem wychodzą inne problemy niż mój. Zaraziłem się chyba od murzyna wczoraj roskręciłem cały układ od Intercoolera do turbiny zaczołem czyścić układ dolotowy ,egr i pepływke bo był tak zawalony dolot nagarem że szok i zobaczyłem że turbina lekko przepuszcza olej i ma lekki luz. moje pytanie czy moge tak jeździć czy silnikowi się nic nie stanie. gdzie sie regeneruje turbiny jakiś namiar najchętniej Kraków./

Link to comment
Share on other sites

Witam mam pytanko dotyczące turbiny szukałem na forum ale nic nie znalazłem wychodzą inne problemy niż mój. Zaraziłem się chyba od murzyna wczoraj roskręciłem cały układ od Intercoolera do turbiny zaczołem czyścić układ dolotowy ,egr i pepływke bo był tak zawalony dolot nagarem że szok i zobaczyłem że turbina lekko przepuszcza olej i ma lekki luz. moje pytanie czy moge tak jeździć czy silnikowi się nic nie stanie. gdzie sie regeneruje turbiny jakiś namiar najchętniej Kraków./

jaki luz ... wzdłużny czy poprzeczny ... ?

jak autko nie bierze oliwy (badz tez bierze ale w normie) to bym sie nie przejmował ...

poza tym bez obrazy ale Twoj silnik to stary kondon i turbinka swoje juz napompowała ...

p.s pocieszajace jest to ze te turbinki bardzo rzadko padały .... :wink4:

Link to comment
Share on other sites

dolewam oleju ale nie dużo a jeśli chodzi o luz to niewiem jak biore tak lekko na boki wyrnikiem to jest lekki luz i przepuscza troche oleju nie dużo ale jest, ale interculer był cały w nagarze i było tam oleju troche troche mnie to dziwi zobaczymy jak to złoże i zobacze czy mu się troche poprawiło w dynamice po usunięciu tego syfu powinno prawda?

Link to comment
Share on other sites

dolewam oleju ale nie dużo a jeśli chodzi o luz to niewiem jak biore tak lekko na boki wyrnikiem to jest lekki luz i przepuscza troche oleju nie dużo ale jest, ale interculer był cały w nagarze i było tam oleju troche troche mnie to dziwi zobaczymy jak to złoże i zobacze czy mu się troche poprawiło w dynamice po usunięciu tego syfu powinno prawda?

poprzeczny ... wszystko jest w porzadku ... wyczysc cały dolot poskladaja do kupy i jezdzij dalej ....

p.s znajdz sobie inny problem .... :naughty:

Link to comment
Share on other sites

jak tak mówisz to ok możesz zamknąć temat :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Witam nie zakladalem nowego tematu gdyz nie chce zasmiecac forum. Mam pytanie a mianowicie mam wyciek oleju z turbiny badz z pod opaski trzymajacej jakis gumowy waz. Czy ten wyciek oznacza cos powaznego z turbina ? Dodam tylko ze turbina nie wydaje zadnego gwizdu i ladnie auto wkreca sie na obroty tylko dopiero po przekroczeniu 2000 tys. Mam dzis zamiar sprawdzic tego weza ale chcialbym wiedziec czy czeka mnie regeneracju turbo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f23d9c289dd685ca.html

Link to comment
Share on other sites

Witam nie zakladalem nowego tematu gdyz nie chce zasmiecac forum. Mam pytanie a mianowicie mam wyciek oleju z turbiny badz z pod opaski trzymajacej jakis gumowy waz. Czy ten wyciek oznacza cos powaznego z turbina ? Dodam tylko ze turbina nie wydaje zadnego gwizdu i ladnie auto wkreca sie na obroty tylko dopiero po przekroczeniu 2000 tys. Mam dzis zamiar sprawdzic tego weza ale chcialbym wiedziec czy czeka mnie regeneracju turbo http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f23d9c289dd685ca.html

nie bardzo widać o co Ci chodzi na tym zdjęciu. Tam olej nie koniecznie musi być z turbiny a może być z odmy co jest raczej normalnym zjawiskiem jesli to nie jest duży wyciek.

Link to comment
Share on other sites

chodzi mi o ten gumowy waz co do turbiny idzie na ktorym jest zacisk tam jest najwiecej oleju tak jakby sie pocil czy cos. Studiowalem wczoraj forum do drugiej w nocy i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie a z racji tej ze jestem laikiem nie wiem nawet do czego sluzy ten waz

Link to comment
Share on other sites

chodzi mi o ten gumowy waz co do turbiny idzie na ktorym jest zacisk tam jest najwiecej oleju tak jakby sie pocil czy cos. Studiowalem wczoraj forum do drugiej w nocy i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie a z racji tej ze jestem laikiem nie wiem nawet do czego sluzy ten waz

ale ten wąż który wychodzi z dołu turbiny czy ten co widac po prawo na fotce? Na dolny może kapać z tego górnego.

Bo tu w tym miejscu to na 99% z odmy idzie olej. mam to samo. Poprostu jest jakas niewielka nieszczelność i cieknie. Niema wielkiego strachu. Popatrz tylko dobrze gdzie sie to saczy i albo wymień element jesli jest dziura albo uszczelnij jak na jakims łaczeniu. A co to za strzałka na tym zdjęciu? co ona tam ma wskazywać?

Link to comment
Share on other sites

miala wskazywac wlasnie ten waz ponizej i wlasnie w tym miejscu jest najwiecej oleju wo okolicach metalowego zacisku

znalazlem to zdjecie w necie dlatego troche pokreslone :)http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18eed84420f7b379.html

Link to comment
Share on other sites

to odkręć ten wąż co idzie od filtra powietrza do turbiny i na górze na pokrywie zaworów ten cieńszy tez odczep i cały weź go umyj, odtłuść i obejrzyj dokładnie czy niema gdzies dziury, Jełśi niema to załóż dobrze, dociągnij opaski i powinno być po problemie. Jeśłi będzie dziura to do wymiany. Może cieknąć na połaczeniu tego cienkiego z tym grubym weżem. Jest tam połączone na wcisk na takim plastiku. Tez to odtłuść i ewentualnie złóz to z uzyciem silikonu lub innego uszczelniacza.

To samo zrób z tym wężem niżej czyli wyczyść odtłuść i obejrzyj. Jak cały to założyć i sie cieszyć.

Troche oleju może być i w jednym i drugim wężu ale raczej śladowe ilości. Jakby się okazało że jest go tam duzo to wtedy może wskazywac na walnięta turbine.

Ale narazie sie nie martw tylko obejrzyj tak jak pisałem wyżej.

Link to comment
Share on other sites

ale jakby byla walnieta turbina to chyba problem bylby z moca ?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Wyciągnąłem ten wąż:

8dc382d0a4069603.jpg,

w środku było sporo oleju na ściankach ale nie przesadnie dużo.

A w tej rurce też trochę oleju:

4d91a22363523cce.jpg

Dodaję dwa zdjęcia do waszej oceny:

79f58224e5fbae23.jpg

26e3bc57dcdb964c.jpg

PS. Gdzie szukać odmy w silniku.

Link to comment
Share on other sites

tego oleju niema tam za duzo, jejdzic tak dalej. Kolego Grzesiekkbc co do luzów ja ostatnio z ciekawosci sprawdzalem luzy i mam na boki minimalne, z godry na dol tez i jakos turbo daje rade, zero trybu awaryjnego, oleju nie spala, nic sie niedzieje a dostaje popalic ostro. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

ja mam takie luzy jak ty lukaseq1 i turbo jak na 90 KM fajnie daje rade. Posprawdzalem wszystko troche podociskalem wszystko zobaczymy czy olej bedzie sie gdzies saczyl. Tylko teraz troche mnie martwi to ze jak depne mocno na pedal gazu na biegu jalowym to czarny dymek z wydechu idzie czego wczesniej nie zaobserwowalem

Link to comment
Share on other sites

Wyczyść ten cały syf, odtłuść te rury i poskładaj szczelnie i cieszyć sie z jazdy. Takie ilości to norma i to najpewniej z odmy sie tam dostaje.

Kup sobie zmywacz do hamulców. Ja wszystko tym odtłuszczam. Wystarczy popsikać i jakims pędzelkiem przetrzeć potem jeszcze raz prysnąć i wszystko spływa.

ten dym to raczej oznacza nieszczelność w dolocie. A może nie łaczy Ci wtyczka od przepływomierza lub N75. Jak rozbierałes może zruszyłeś. Wężyki podciśnieniowe wszystkie założóne jak były?

Link to comment
Share on other sites

witam podepnę się pod temat. parę dni temu czyściłem intercooler i po odkręceniu dolnego węża wypłynęło troszkę oliwy ( ze dwa kieliszki) czy to oznacza ,że turbina już się kończy, ubytków oleju jak i niebieskiego dymu brak

Link to comment
Share on other sites

witam podepnę się pod temat. parę dni temu czyściłem intercooler i po odkręceniu dolnego węża wypłynęło troszkę oliwy ( ze dwa kieliszki) czy to oznacza ,że turbina już się kończy, ubytków oleju jak i niebieskiego dymu brak

jesli nie kopci i oleju nie ubywa to sie nie przejmuj. Ta rura to najniższy punkt dolotu wiec tam troche tego oleju sie zbiera choć 2 kieliszki to sporo. Chyba że nigdy nie był rozbierany i sie nazbierało. Wyczyść to i jeździj. Ewentualnie założyc Oil Catch Tank na którego tez powoli sie zdecyduję żeby się pozbyc oleju w dolocie.

Link to comment
Share on other sites

witam odkopie temat oleju. Mianowicie zauwazylem ze po przejechaniu okolo 5 tys km ubylo oleju od max na bagnecie do min. Problem jest o tyle dziwny ze olej ani nie kapie ani samochod nie kopci na bialo jedynie to na zimnym silniku no i jak go przegazuje to na czarno ewentualnie. I jak odkrecilem ten gumowy waz ktory jest pod chlodnica chyba to jest ten od intercoolera (ale nie wiem niie znam sie ) to dosyc sporo tego oleju tam bylo. Jest jakis sposob na sprawdzenie kondycji turbinki ? pomijajac VAG

I co jeszcze niepokojacego zauwazylem to to ze jest jakis dziwny zapach spalin[br]Dopisany: 01 Sierpień 2011, 22:41_________________________________________________Pomoze ktos w zdiagnozowaniu mojego problemu ?

Link to comment
Share on other sites

jak jest w ic olej to turbinka ci puszcza jednak! bo ic laczy sie tylko z turbo. Ale kolego jak ci sie nic niedzieje narazie to olej sytuacje. Koledzy ktos wogule wie ile to jest oleju od max do min ?

Link to comment
Share on other sites

generalnie drazni mnie sytuacja tak ze moj 1z bardzo duzo oleju mi zjada

Link to comment
Share on other sites

hmm no to ok poki co bede tak jezdzil :confused4: Caly czas pytam na forum bo chce silnik uzbroic na kolejne tysiace km :> i zabrac sie za kosmetyke :>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...