Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Czyszczenie turbo a pompki


nwgienek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z ciagłym co ok 4-6 miesiecy zasyfianiem sie turbosprężarki nie jeżdze PSJ leje lepsze paliwo ze BP mam zaślepiony EGR kata brak ogólnie dbam o te rzeczy jednak ciągłe czyszczenie spreżarki doprowadza mnie już do szewskiej pasji w sumie robiłem to 3 razy w różnych odstępach czasu

nie wiem czy np któraś z pompek nie rozrabia podaję logi jeżeli ktoś może sie wypowiedziec z chęcią wysłucham porad i uwag

bloki robione na rozgrzanym silniku statyczne.

blok 13

13.JPG

blok 23

23.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mego gustu jeśli turbo musisz czyścić tak często to trzeba sobie zadać pytanie jak to turbo jest czyszczone a przede wszystkim czy szlifujesz papierem ściernym krawędzie kierownic spalin, którymi stykają się one z bieżnią muszli części gorącej oraz czy zawsze masz wyszlifowaną tę bieżnię muszli do tego stopnia, że znikną wszelkie rysy jakie trące po niej kierownice żłobią - jeśli tych rys nie zeszlifujesz i nadal będą widoczne to nie ma się co dziwić, że szybko zawalą się sadzą i cykl rozpoczyna się szybko od nowa, po drugie logi z ww. grup niewiele powiedzą o tym czy pompowtryski leją nadmiar ropy czy nie. Większe znaczenie będą miały wartości z logów dynamicznych grupy 008 i 003 a w szczególności ograniczenie dawki paliwa na podstawie masy zasysanego powietrza (ograniczenie zadymienia spalin) w grupie 008 oraz masa zasysanego powietrza w grupie 003 jak również kąt synchronizacji - od tych wartości zależy ile silnik dostaje powietrza i ile paliwa i w jakim momencie następuje wtrysk paliwa do komór spalania a to ma wpływ na to czy wali sadzą do kolektora wydechowego a tym samym na kierownice w turbo. Taki sam wpływ ma również sprawny układ rozgrzewania i dogrzewania świec żarowych oraz to czy butujemy silnikowi jak nie osiągnie on jeszcze temperatury roboczej jak również sprawne czujniki temperatury płynu chłodzącego G62, paliwa G81 i powietrza w kolektorze dolotowym G72 - będą niesprawne - będzie podawana większa dawka paliwa. Można też wizualnie zaobserwować czy auto przykapca z wydechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam logi ze swojego ajm tych samych co ty bloków i wartosci sa inne, te logi robiłem jak silnik chodził jak rakieta 2007 rok, była tylko trzesawka w okolicy 2200 obrotów co sie okazało po poł roku ze walniety był przegub(wtedy nie grzechotał)ale latałem tu na forum jak dzik, po jego wymianie wszystko wrociło do normy,

za jakies 2 tygodnie zrobie nowe logi, a jestem swiezo po wymianie turbiny na całkiem nową z AWX [br]Dopisany: 09 Czerwiec 2010, 22:32_________________________________________________

x0RsA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie turbiny papierem sciernym jest bledem. zwieksza luzy robocze.

byc moze wtryski leja.

niech ktos za toba jedzie i obserwuje poziom dymienia z wydechu w roznym zakresie pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czy siak, jezeli turbina zanieczyszcza sie sadza. tzn ze zachodzi niepelne spalanie: za malo powietrza, za duzo paliwa albo zle rozpylone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...