Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Kopcenie 1.9 tdi


Bartass_1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to nie jest zimno, dzisiaj miałem zamrożoną przednią szybę...

Odmę ? w 1.9 ? Pokaż mi basket na schemacie, który element.

Kolega pisze biały... myślę, że rozpoznanie niebieskiego gdyby to był olej lub wtryski nie powinno stanowić problemu, odcień jest jednoznaczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma w 1Y

Odma w 1Z

Nie chce mi się lecieć do A4 i pstrykać ... w AFN jest w tym samym miejscu ...

Nie no, spoko maroko, tylko co ty chcesz wymieniać, ten zawór regulacji ciśnienia ? A co się ma z nim wydarzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma z czasem się zapycha, w związku z tym podlega wymianie. Efektem zapchanej odmy jest niebieski dym wydobywający się z silnika.

Często niebieski dymek z wydechu obligatoryjnie łączony jest z uszkodzeniem turbiny lub uszczelniaczy zaworowych. Dlatego wspomniałem o odmie - częstym winowajcy powodującym dymienie o niebieskim zabarwieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to można łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć wąż ten bezpośrednio ze skrzyni korbowej i zobaczyć czy przestało dymić ;) Osobiście nie spotkałem się w 1.9 TDI z zapchanym zaworem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz jestesmy przy tym temacie .... to powiedzcie mi jaka funkcje spełnia oddzielacz oleju który notabene wystepuje w AVG natomast nie wystepuje w bliżniaczym AFN-nie

(nie sugerujcie sie do konca obrazkiem bo w rzeczywistosci oddzielacz nie wystepuje w 1Z/AFF/AFN/AHU itp, Etka nie znajduje tego urzadzenia w rocznikach 96-99)

oddzielaczdr6.th.jpg

kolejna różnica miedzy AFN a AVG ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki łapak oleju ze skrzyni korbowej. Gaz (ciśnienie) ma przelecieć, a olej zostać. Kiedyś wykonywali takie cuś też jako siateczkę w rurze odpowietrzającej. A schemat jest zgodny generalnie z wszystkimi wymienianymi tam modelami, tylko AFN ma rurkę (1), a AVG ma komplet 1A,B,C ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki łapak oleju ze skrzyni korbowej. Gaz (ciśnienie) ma przelecieć, a olej zostać. Kiedyś wykonywali takie cuś też jako siateczkę w rurze odpowietrzającej. A schemat jest zgodny generalnie z wszystkimi wymienianymi tam modelami, tylko AFN ma rurkę (1), a AVG ma komplet 1A,B,C ;)

dziekuje bardzo.... :564:

czyli kolejna różnica miedzy AFN a AVG do kolekcji ..... :diabelek:

p.s tylko dlaczego nie pozostali przy starym rozwiazaniu :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, może jest skuteczniejszy ? Trudno mi to stwierdzić, trzebaby rozebrać ten oddzielacz po większym przebiegu i obejrzeć, a przy okazji zobaczyć jaką ilość oleju ciągnie w dolot...

Swoją drogą jeśli jest skuteczniejsze, to być może zamontowałbym u siebie. Trochę oleju z odmy mi zaciąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąga oleum. Podkapca na niebiesko. Suszara pompuje jak należy, ale nie wykluczam również tej możliwości. Zacznę od prostszej rzeczy czyli odmy ;)

a w jakich ilosciach to oleum ubywa ..... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Circa 1,5-2 litry od wymiany do wymiany. Jeżdzę raczej spokojnie (A4-ką rzecz jasna :diabel2: )

no to rzeczywiscie mozna zaczac sie juz zastanawiac ... jak jeszcze przy PSJ-cie .... :diabelek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Circa 1,5-2 litry od wymiany do wymiany

ale zapomniales dodac ze u ciebie to 8tys km :diabelek: czyli 4 literki na 15tys to duzo :diabelek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...