Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Klapa gasząca


mat a4

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z klapą gaszącą gdy gasze silnik telepie mi budą gdy gasze silnik klapą gaszącą wszystko ok klapa działa cofa sie i trzyma kilka sekund tylko tak jakby za pózno działała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

weżyki ok [br]Dopisany: 22 Maj 2010, 22:32_________________________________________________weżyki ok tylko ze siłownik klapy gaszącej cofa sie tylko do połowy przy gaszeniu i telepie jak gasze jak docisne siłownik do konca to gasnie bez telepania jaka jest przyczyna tego ze siłownik nie cofa sie do konca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro siłownik nie wciąga się do końca to albo jest zbyt małe podciśnienie idące na siłownik (najczęściej z powodu nieszczelności wężyka podciśnieniowego lub mikropęknięcia membrany siłownika) lub przycina się mechanicznie klapa gasząca wewnątrz obudowy zaworu EGR i podciśnienie nie daje rady jej domknąć całkowicie - wystarczy przeczyścić wtedy wnętrze obudowy EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa tandemowa to raczej bardzo rzadki przypadek aby niedomagała, poza tym gdyby dawała słabe podciśnienie to i turbodoładowanie by szwankowało i EGR, spróbuj wypiąć z układu elektrozawór N239 ten od podawania podciśnienia na siłownik klapy gaszącej, uruchom silnik i przytykaj końce wężyków po wypiętym N239 i wtedy patrz czy siłownik będzie się całkowicie cofał i zamykał klapę gasząc silnik - jeśli tak będzie to N239 będzie zabrudzony wewnątrz i nie domknie wtedy całkowicie kanału wyrównującego podciśnienie z ciśnieniem atmosferycznym - jeśli wtedy klapa nadal nie będzie się całkowicie przymykać to wtedy możesz pomyśleć o zmierzeniu podciśnienia pompy tandem wakuometrem ale mając 100% pewność, że pozostałe wężyki podciśnieniowe i połączenia są całkowicie szczelne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie po wymianie kolektora ssącego od AWX i przerobionego EGR z AWX ale klapa pozostaje tez zauwazyłem jakby mocniej go zuciło przy zgaszeniu :mysli:

miałem dwie gruszki od EGR na jednej jeszcze mocniej bujneło to podmieniłem na zdrowszą ale mimo tego cały czas jest podobnie[br]Dopisany: 08 Lipiec 2010, 23:37_________________________________________________dzisiaj spr. i mechanicznie szybko zamknołem ręcznie klapę gaszocą i dalej lekko zrywa przy gaszeniu

pewnie chyba poduchy :mysli:

ale czy zuzycie poduchy da się odczuć przy włączaniu silnika

zauważyłem jeszcze dziwną rzecz, że jak szybko przekręcę kluczyk ze stacyjki to jest większe zerwanie (czyli zatelepotanie silnika) ale jak to zrobie bardzo delikatnie i wolno zdecydowanie mniej to czuć :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że telepanie przy gaszeniu z winy poduszki wynikało by z jej agonalnego stanu, przy lekkim zużyciu wątpię że to wina poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki są suche ale pewnie zuzycie 250kk robi swoje

jak mozna zdiagnozowac poduszkę czy jest dobra czy zła??

ogolnie silnik lekko wpada wibracje na jałowym i widać jak się trzesie sie jego osprzet

w innym AJM tego nie ma

złe korelcje PD

dwumas

poduchy

po minimalnym zwiększeniu obrotów nie ma żadnych wibracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego można dopisać

- wieszaki wydechu

- plecionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieszaki nowe z ASO

plecionka wymieniona na nową w zeszłym roku ale nie wykluczam tego gówna znowu

jak dotykam ją na jałowym to tez drga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...