Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Gwiżdze turbo od ok 4000obr/min.


Norbunio

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to normalne że na 3, 4 biegu od ok 4000obr/min zaczyna się świst turbo . Dzieje się tak przy pełnym bucie. Na 1 czy 2 biegu tego nie ma. Samochód równo idzie i nie ma zastrzeżeń. Świst jest delikatny i słychać go tylko przy zamkniętych szybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie masz gdzieś nieszczelności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, kazdy chyba szanujacy sie mechanik moze to sprawdzic ? Czy trzeba magika ?:)

Jak ma olej w głowie to tak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne że na 3, 4 biegu od ok 4000obr/min zaczyna się świst turbo . Dzieje się tak przy pełnym bucie. Na 1 czy 2 biegu tego nie ma. Samochód równo idzie i nie ma zastrzeżeń. Świst jest delikatny i słychać go tylko przy zamkniętych szybach.

sprawdz ciśnienie doładowania

prawdopodobnie klapa od WG nie jest domknięta lub częściowo wypalona

''świstac'' powinno juz od 1800obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się to też przenosić na gorsze osiągi ?

a jak myslisz ????

:tongue4: :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świst może też powodować luz na wirniku :gwizdanie:

ja bedzie luz na osi to nie bedzie swistu, tylko grzechotanie

druga sprawa to przy jakich obrotach jest slyszalny swist

turbo bardzo pozno wstaje

teraz nalezy szukac przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 4000obr na 3 i 4 biegu slychac najbardziej, 1 bieg i 2 nie ma żadnego gwizdu. Turbo wstaje chyba normalnie, choć czasami jak np jadę na 2 biegu i z najniższych obrotów go depnę to mija chwila zanim się zbierze. Może to też przez to że auto waży ponad 1600kg. Tak ogólnie to lata poprawnie, ścigałem się z kolegi a3 1.8tq z 2001 150km i mu delikatnie odchodziłem. Ogólnie dźwięk jest za***isty i mógłby zostać na zawsze bo gwiżdze pięknie:)

Po podpięciu do komputera da się sprawdzić czy turbo poprawnie pompuje i jakie jest ciśnienie prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie opowiadaj glupstw

u mnie turbo zaczyna gwizdac od 1900 obr/min I juz auto zdrowo ciagnie, nie ma zadnych opoznien, podepnij VAG-a

cisnienie powinno zawierac sie pomiedzy 0.6-0.65 bar-a

jezeli masz mozliwosc wepnij manometr w dolot, musi pracowac w przedziale -1...+1 bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świst może też powodować luz na wirniku :gwizdanie:

ja bedzie luz na osi to nie bedzie swistu, tylko grzechotanie

moje zaczęło gwizdać i po wymianie zobaczyłem jaki był luz,tak na oko,to ze dwa milimetry,w każdą stronę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik moze miec luz wzdłuzny, nigdy poprzeczny

jezeli takowy posiada to już turbina dochodzi do swojego kresu

nie ma co gdybac, trzeba podpiąc manometr i zobaczyc co sie dzieje

jezeli turbina faktycznie pozno "wstaje" trzeba ja demontowac

w/g mnie wine ponosi tutaj WG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wirnik moze miec luz wzdłuzny, nigdy poprzeczny

Bzdura!

Wirnik może mieć zarówno luz wzdłużny jak i poprzeczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina z tego linka to już szrot :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

poczytaj opisy, był juz na ten temat post, że sie wysrała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina z tego linka to już szrot :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

poczytaj opisy, był juz na ten temat post, że sie wysrała

Szrot nie szrot, ale 1,5Bar dmuchała jeszcze w Peaku. Ale strach było jeździć z wirnikiem który miał aż takie luzy. Wracając do tematu to w turbach występuje luz zarówno wzdłużny jak i poprzeczny i nie jedynie w szrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina z tego linka to już szrot :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

poczytaj opisy, był juz na ten temat post, że sie wysrała

moja nówka sztuka też miała poprzeczny luz- jest potrzebny do wytworzenia poduszki olejowej do smarowania :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wytworzenia filmu olejowego, nie poduszki, słuzy pompa oleju

dobra dosyc tych przepychanek niech Kolega rozbiera turbo i bedzie wiadomo co w trawie piszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wytworzenia filmu olejowego, nie poduszki, słuzy pompa oleju

jak zwał,tak zwał-służy do smarowania :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...