Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Głośne "tykanie"-co to za element?


domjenick

Rekomendowane odpowiedzi

Głośne "tykanie" z elementu na zdjęciach,z tą różnicą,że owe "tykanie" wcześniej było tylko na zimnym silniku-teraz jest cały czas i wkurza :wallbash:

a pytanie jest -co to jest i do czego służy :wink4:

8c100936086783f1m.jpg

01dfe57c0500f610m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..

Wiem że z tej strony silnika tykać jedynie powinien zawór odpowietrzający bak .Jesteś pewny że to z tamtego elementu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm..

Wiem że z tej strony silnika tykać jedynie powinien zawór odpowietrzający bak .Jesteś pewny że to z tamtego elementu??

raczej nie ma nic innego,co mogłoby wydawać taki dzwięk,z początku myślałem,że to łańcuch rozrządu,ale na pewno nie dochodzi spod pokrywy zaworów-co to jest?Gdzie jest zawór odpowietrzający-może to i on,ale wydaje mi się,że właśnie ten element zaznaczony na fotce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik to co pokazałeś to jest mechaniczny zawór przez który dostaje się powietrze dmuchane przez pompę SAI do "nie wiem gdzie" ten zawór otwiera się lub zamyka sterowany jest podciśnieniem tam raczej nie ma co tykać............ps ja wywaliłem ten zawór oraz pompę SAI , otwór zaslepiłem..............Dominik może to zawór EVAP ci tyka tylko on jest bardziej po lewej , koło filtra powietrza.Skorzystam z tematu i zapytam o swoje a u mnie właśnie z okolic zaznaczonych przez Dominika przez pierwsze 15sek po rozruchu silnika wydobywa się dźwięk podobny do pracy wiertarki udarowej , co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam raczej nie ma co tykać............ps ja wywaliłem ten zawór oraz pompę SAI , otwór zaslepiłem

no to auto już parę razy mnie zaskoczyło :wink4: zdecydowanie z tego miejsca...pompę powiadasz :mysli: tą pompę,która jest pod filtrem powietrza?

.Dominik może to zawór EVAP ci tyka tylko on jest bardziej po lewej , koło filtra powietrza.
wiem, o czym piszesz-to nie to...

a ten zawór-może jest popsuty i dlatego tyka-do czego to służy i jaka jest tego funkcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam raczej nie ma co tykać............ps ja wywaliłem ten zawór oraz pompę SAI , otwór zaslepiłem

no to auto już parę razy mnie zaskoczyło :wink4: zdecydowanie z tego miejsca...pompę powiadasz :mysli: tą pompę,która jest pod filtrem powietrza?

.Dominik może to zawór EVAP ci tyka tylko on jest bardziej po lewej , koło filtra powietrza.
wiem, o czym piszesz-to nie to...

a ten zawór-może jest popsuty i dlatego tyka-do czego to służy i jaka jest tego funkcja?

tak tą sporą plastikową suszarkę która znaduje sie pod filtrem

Dominiku ten zawór mechaniczny o którym jest wątek u mnie nie tykał , otwierał sie i zamykał kiedy musiał i to wszystko.....Ps może wiesz cóż to z dźwięk jakby wiertarka udarowa o którym pisałem powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechaniczny zawór przez który dostaje się powietrze dmuchane przez pompę SAI do "nie wiem gdzie"

... do wydechu! Żeby poprawić emisję spalin w pierwszej fazie pracy silnika. Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może wiesz cóż to z dźwięk jakby wiertarka udarowa o którym pisałem powyżej?

niestety nie wiem :wink4:

. Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza.

szczelny to on raczej jest,bo mam stożek i przewód od pompy SAI po prostu sobie tam leży pod filtrem-czułbym zapach spalin,a tak nie jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza.

szczelny to on raczej jest,bo mam stożek i przewód od pompy SAI po prostu sobie tam leży pod filtrem-czułbym zapach spalin,a tak nie jest

W takim układzie to chyba faktycznie nie ma co w nim tykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Sprawdź jego szczelność! Przy nieszczelnym zaworze spaliny przez pompę sai wracają do filtra powietrza.

szczelny to on raczej jest,bo mam stożek i przewód od pompy SAI po prostu sobie tam leży pod filtrem-czułbym zapach spalin,a tak nie jest

W takim układzie to chyba faktycznie nie ma co w nim tykać.

to jużnie wiem,co tam tyka...jest jeszcze opcja,że to napinacz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym napinaczem to najpierw proponuję zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić napięcie łańcucha. Ja też z początku byłem przekonany, że tykanie jest związane z napinaczem - już miałem kupić łańcuch i napinacz - ale na szczęście najpierw zdjąłem pokrywę. Okazało się, że łańcuch jest napięty, a jedynie delikatnie są niektóre krzywki na wałkach nierówno "starte" (nie błyszczą się - są matowe) więc podejrzenie padło na popychacze a nie na łańcuch. Teraz tylko dbam o odpowiedni poziom oleju silnikowego i głośniej słucham muzyki - i tykanie już mnie nie "męczy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w etce to się nazywa "zawór kombinowany" ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominikui i jak? uporales sie z tym tykaniem?

u mnie jest podobnie tzn zima w o wiele wiekszym stopniu zajs latem przy wysokiej temuraturze zewnetrznej nie wystepuje w ogole- ale do ok.20 st C przy rozruchu ( tylko zimnego silnika ) wystepuje przez jakies 2sek takie tykanie czy tyrkotanie.. gdzies z tylnej czesci..

To podobno napinacz lancuszka albo sam lancuszek- tak powiedzial mechanik.. ale z tego co tu czytam to moze w ogole nie to? :mysli: no i skoro to sie u Ciebie nasilili i na cieplym silniku wystepuje? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie-przestałem sie tym przejmować,ale następnym razem zerknę i posłucham,czy jeszcze coś tam "tyka" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co czytalem i szukalem dzieje sie tak w 2.0 131km, a w naszych nic nikt nie pisal :no:

o dawna chce sie zabrac za chipsa ale odkladam bo nie wiem w sumie w jakim stanie jest ten moj silniczek i reszta gratow.. tu cos tyka od czasu do czasu gasnie i w sumie nie jestem za niego pewien a mechanik jak zawsze twierdzi ze to nic takiegi i mam jezdzic jak sie nie psuje :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super dzieki Domi :) jutro umowilem sie z jednym forumowiczem zeby zrobil mi logi bo ja szczerze jeszcze nie mam pojecia nawet w ogole co to jest :confused4: a czytam tu i czytam az mnie glowa juz boli od tego ekranu

PS w ogole zalozyles juz tam jakas firme tuningowa? :naughty: wyczytalem w jakis watkach jak sie pare lat temu wypytywales i dochodziles do przyczyn i skutkow dzialania i regulowaniua silnikow:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS w ogole zalozyles juz tam jakas firme tuningowa? :naughty: wyczytalem w jakis watkach jak sie pare lat temu wypytywales i dochodziles do przyczyn i skutkow dzialania i regulowaniua silnikow:)

firmy nie-ale dłubię coś tam u siebie i znajomym... :gwizdanie: co do reszty-nic sie nie zmieniło-dalej szukam i pytam,tyle,że dziś wiem więcej niż wtedy... :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...