Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Skrzynia się blokuje na 1 :-/


Grzesiekkbc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy poratujcie proszę.

Wyjeżdżając z parkingu w jednym momencie zablokowała mi się skrzynia na 1 biegu (nie mogłem wyluzować) po czym zjechałem na pobocze i kombinuje co może być grane. Po 10minutach jakimś cudem zaczęły po woli wchodzić biegi po czym już było ok na 10min jazdy, kolejny postój i znowu zablokowała się na 1 i sytuacja się powtórzyła czyli machanie lewarkiem aż puściło. Na razie biegi lekko wchodzą ale jestem u narzeczonej i mam 30km do domu i boję się że wracając się znowu coś zawiesi i że już nie da rady jechać.

Miał ktoś taką sytuację? Jak to naprawić? Silnik 1,9 TDI 1Z 90PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw to bym skontrolował połączenia wajcha --> skrzynia, potem stan oleju, wymiana na nowy i obserwować co się bedzię działo, podniesć furę na podnośniku posłuchać pracy skrzyni, może coś w środku się wysypało :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się przejadę na warsztat. Od soboty po tym incydencie biegi wchodzą dobrze ale podczas zmiany z 4 na 5 słychać delikatny zgrzyt.[br]Dopisany: 31 Maj 2010, 21:40_________________________________________________Ile wchodzi oleju do skrzyni? Jak sprawdzić ilość oleju?[br]Dopisany: 31 Maj 2010, 21:42_________________________________________________Znalazłem coś takiego

Pojemność skrzyni biegów, w litrach: 2,3

Olej do ręcznej skrzyni biegów:TRANSELF SYN FE 75W90

To dane z Firmy ELF [br]Dopisany: 31 Maj 2010, 21:51_________________________________________________Sprawdzałem olej i okazało się że było o 0,5L za mało więc dolałem Mobila 75w90 i tak:

- zgrzytnięcie na 5 jest dalej jeśli zmieniam z 4 i mam więcej niż 2000obr na silniku

- na wstecznym jest czasem taki objaw jak by bieg nie wszedł poprawnie, auto cofa tak jak bym stal w błocie i chciał cofnąć i ze skrzyni wydobywa się taki dziwny dźwięk (tarcie)

Byłem w takim serwisie co naprawiają Audi VW Mercedes i goście mówią że pracują przy tych samochodach już po 30lat i pierwszy raz usłyszeli ode mnie że skrzynia się zakleszczyła i wg nich to może być objaw rozkręcającej się skrzyni. Macie jakieś doświadczenia w tej sprawie?

Gdybym musiał szukać innej skrzyni to za czym dokładnie patrzeć? Coś tam znalazłem na necie ze od AFN-a podchodzi a inne mają coś z półosiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki sam problem.

Raz na skrzyżowaniu skrzynia zakleszczyła mi się na 1 a innym razem, np. na 5 biegu. Na poboczu powalczyłem z drążkiem i puszczało w końcu.

Pierwsze co, to pojechałem na wymianę oleju i tam okazało się, że synchronizator jest w rozsypce i to konkretnie, bo nawet już razem ze starym olejem wyszły jego cząstki :/

Spawdź może w takim razie synchronizator??

Musiałem wymienić całą skrzynię, koszt: używana za 850zł + 150zł za robociznę. Od ponad roku działa bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, wczoraj o 6 moja skrzynia zakończyła żywot. Wyjeżdżając z garażu coś jebło i stanęło. Biegi zaczęły bardzo ciężko wchodzić, a że mieszkam blisko rzeki a wczoraj mieliśmy alarm to na siłę targałem auto z pod domu na posesję sąsiada co mieszka wyżej i w tym czasie aż mnie serce bolało jak słyszałem te dźwięki jakie się wydobywały ze skrzyni.

Dzisiaj kupiłem skrzynię i za 30min ma przyjechać laweta po auto i do mechanika jedziem (boję się holować bo może półosie ukręcić)

za skrzynię od 110ps AFN dałem 400zł ledwo ją odkręcili od silnika. Gwarancja jest tak że zobaczymy jak to będzie. Ile może zająć przełożenie skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to trwało ale neta nie miałem. Sprawa wygląda tak, że skrzynia założona, nowe łożysko. Auto śmiga jak tralala. Za lawetę, przekładkę i skrzynię wyszło razem 680zł tak, że jestem :decayed: no i mam z tej od paska jeszcze dwa przeguby od strony skrzyni za zapas :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w golfie matki 3 razy już skrzynie robiłem a auto w rodzinie jest od nowości i ma najechane 180tys. lekkie zgrzytanie przy zmienianiu biegow to objawy zabitych synchronizatorow, a blokowanie lewarka to szczątki połamanych ukręconych zębow zakleszczających sie.... nic tylko skrzynia do otwarcia... mi kiedys jak pierwszy raz skrzynia padła to na 1 biegu przy 30km/h koła zblokowało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...