Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Wymiana Automatu na manual


arasxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Ok Panowie miarka się przebrała...

Proszę o pomoc w kompletowaniu części :hi:

Czy te elementy to to co potrzebuje? Poniżej linki z przykładowych aukcji:

Skrzynia + łapy + półosie (myślę że wysprzęglik i kaseta też)

http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-audi-a4-1-9-tdi-110km-i1347408530.html

Sprzęgło

http://moto.allegro.pl/sprzeglo-sachs-audi-a4-a6-vw-passat-1-9-tdi-i1354913103.html

Pedały

http://moto.allegro.pl/pedal-pedaly-audi-a4-1-8-96-komplet-europa-i1329277539.html

co jeszcze będę potrzebował? Z góry dzięki :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś od skrzyni na zdjęciu ma przecięty wężyk łączący wysprzęglik z pedałem sprzęgła więc tu już jest zonk, co do pedałów patrz żeby przy pedale sprzęgła miał pompkę, od hamulca pompki mieć nie musisz bo jest ta sama co w automacie.

co do łap to i tak będziesz musiał przyspawać kawałek kontownika bo różni sie miejsce mocowania w karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koleś od skrzyni na zdjęciu ma przecięty wężyk łączący wysprzęglik z pedałem sprzęgła więc tu już jest zonk, co do pedałów patrz żeby przy pedale sprzęgła miał pompkę, od hamulca pompki mieć nie musisz bo jest ta sama co w automacie.

co do łap to i tak będziesz musiał przyspawać kawałek kontownika bo różni sie miejsce mocowania w karoserii.

rozumiem... tutaj przykładowe foto koleś ma tych skrzyni więcej... odnośnie pompek to pamiętam ale dzięki za przypomnienie.. a jak jest z dwumasem?

sprzęgło będę montował z awx'a bo jest PP do AFN'a..

:notworthy:[br]Dopisany: 05 Grudzień 2010, 20:24_________________________________________________ok już wszystko wiem :hi: jutro kompletuje części :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chłopaki a mi się coś ostatnio obiło że może pasować łapa od v6 i wtedy nic nie trzeba spawać i kombinować . Ale nie mam jak to sprawdzić . Może ma ktoś jak porównać obie łapy głównie chodzi tu o mocowanie do korpusu skrzyni . Jeżeli by to faktycznie pasowało to będzie wszystko jak ori bez spawania i kombinacji z tą jedną łapą[br]Dopisany: 06 Grudzień 2010, 11:35_________________________________________________albo popatrzcie na to :

http://moto.allegro.pl/poduszka-lapa-skrzyni-lt-audi-a6-c5-1-9-tdi-97-00r-i1327305996.html

bo jak dobrze pamiętam na skrzyni jest też więcej miejsc na śruby to powinno dać rade coś pod pasować ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwila kombinacji i będzie dobrze :)

poduszki zostają te same?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki te same, same mocowania wymieniasz.

mocowania przerobię :) w sobotę będę robił swapa :good:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki te same, same mocowania wymieniasz.

mocowania przerobię :) w sobotę będę robił swapa :good:

jak byś miał problem to dzwoń pomożemy :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Maciek :)

Nie macie może jakiegoś zdjęcia jak przerabialiście to mocowanie? bo nie widziałem jak to wygląda a nie wiem na co się przygotowywać?

Śruby łączące dwumas z wałkiem są te same czy różnią się długością?

Jakiś numer części śrubek na łączenie tarczy sprzęgła z dwumasem?

Wyświetlacz biegów w liczniku zostaje po prostu nie podłączony?

Póki co więcej pytań mi się nie nasuwa :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja śruby kupiłem razem z skrzynią zgodnie z zaleceniem arasxxx te od skrzyni automatycznej mogą nie pasować, śruby od dwumasa i całej reszty miałem też ori od manuala.

zdjęcia z mocowaniem nie mam.

wyświetlacz biegów wyłączasz odłanczając skrzynie od ECU skrzyni automotycznej znajdujący sie pod nogami pasażera (zalecam wyciągnąc go bo tobie już nie będzie potrzebny a zawsze 200zł do przodu, przewody zostaw, nie kompinuj z nimi za dużo).

największy problem jaki stoi przed Tobą to przełożenie wężyka łączącego wysprzęglik z pedałem sprzęgła (zalecam przekładanie go łamiąc w pół na części giętkiej i wkładać od strony akumulatora(jak zobaczysz gdzie jest umocowana dziura którą musisz przełożyć to strierdzisz że coś mi sie pomyliło, ale wież mi tak jest prościej, druga wskazówka przekładaj go na zrzuconej skrzyni bo inaczej namęczysz sie tak jak ja :) ).

pedałów nie przekładaj całych z jażmem tylko sam pedał hamulca i sprzęgła.

i to chyba na tyle :)

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cenne uwagi :hi:

śruby zamawiam w aso nowe wszystkie...

jak najprościej wyciągnąć sterowanie skrzyni?

i pytanie jeszcze czy można ten wężyk jakoś dorobić? bo to jedyne czego nie udało mi się jednak dostać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są firmy które dorabiają ale będzie problem bo to część miedziano gumowa i trzeba znać dokłedne wymiary.

co do sterowania to rozpinasz tłumik (łączenie jest centralnie pod dźwignią) odkręcasz 4 śrubki i samo spada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak się uda z czasem to w sobotę może zabiore się za przekładkę, mam zatem jeszcze kilka pytań:

- kupiłem skrzynie ale niestety ma uszkodzoną prawą łape, czy muszę kupić drugą czy podejdzie od automatu?

- czy śruby mocujące skrzynie z silnikiem pasują od automatycznej skrzyni?

- jak wygląda kwestia uszczelniacza silnika, czy trzeba wymieniać i jaki do AHU?

- które dokładnie i gdzie trzeba zewrzeć kable aby auto zapaliło?

- śruby do przykręcenia półosi są takie same jak w skrzyni manualnej?

- wężyk łączący skrzynię i pompkę może być od anglika?jest giętki tak więc myślę że powinien pasować.

- czy sprzęgło do AHU będzie pasowało od 80 1Z? różnica w cenie między 1Z a AHU na alledrogo to ok. 150zł :slina:

Soory że męczę ale chcę uniknąć niesodzianek.

Pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- kupiłem skrzynie ale niestety ma uszkodzoną prawą łape, czy muszę kupić drugą czy podejdzie od automatu? - od automata jest inna

- czy śruby mocujące skrzynie z silnikiem pasują od automatycznej skrzyni? - od automata są inne

- jak wygląda kwestia uszczelniacza silnika, czy trzeba wymieniać i jaki do AHU? - jaki uszczelniacz? :cool1:

- które dokładnie i gdzie trzeba zewrzeć kable aby auto zapaliło? - przekaźnik pod kierownicą prawy drugi od dołu (niepamiętam jaki numer)

- śruby do przykręcenia półosi są takie same jak w skrzyni manualnej? - chyba pasują nie sprawdzałem miałem od manuala

- wężyk łączący skrzynię i pompkę może być od anglika?jest giętki tak więc myślę że powinien pasować. - tak pasuje

- czy sprzęgło do AHU będzie pasowało od 80 1Z? różnica w cenie między 1Z a AHU na alledrogo to ok. 150zł (zależy wszystko od tego jaką będziesz mieć skrzynie a nie silnik bo sprzęgło podejdzie Ci nawet od 2.8 V6

powodzenia :)[br]Dopisany: 08 Grudzień 2010, 21:26_________________________________________________

ten wężyk w środku jest pusty czy tam przechodzi jakaś linka? :mysli:

jest pełen płynu hamulcowego :naughty:

to jest wężyk zasilający wysprzęglik płynem hamulcowym :)

AHA jest potrzebny jeszcze jeden wężyk od pompki przy pedale sprzęgła do zbiorniczka z płynem hamulcowym, no i kupcie sobie 1l płynu hamulcowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czy sprzęgło do AHU będzie pasowało od 80 1Z? różnica w cenie między 1Z a AHU na alledrogo to ok. 150zł :slina:

Skrzynia DHL. Czy to będzie ok? http://allegro.pl/sprzeglo-golf-passat-polo-ibiza-octavia-a3-i1341065827.html

I kolejna sprawa czy pedały pasują od benzyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pedały pasują wystarczy zabrać pedał hamulca i sprzęgła i ten dłuższy bolec co je trzyma i to wszystko podmieniasz i śmiga .

co do zapalania to wywalasz przekaźnik nr 13 i tam na krótko spinasz dwa skrajne wejścia w poziomie dwa najgrubsze kable które wchodzą

i w tu też ciągniesz kabel od czujnika wstecznego z skrzyni i wpinasz jeden koniec w sam środek a drugi w zaraz nad niego u góry w środek i wsteczny już hula .

A co do wężyka to można podejść zobaczyć gdzie zarabiają węże czy nie mają takich końcówek i takiego cienkiego wężyka hydraulicznego jak tak to można zarobić i zacząć przekładanie od strony pedałów to powinno dużo ułatwić sprawę bo taki wężyk jest giętki i dużo łatwiej nim manewrować . :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś kupić pedały i spotkałem się z dwoma typami, jedne z pompką na szybko złącze a drugie bez normalnie, czy poza tym że różnią się tylko tym to wsio idzie to samo? w poniedziałek jadę kupić, brakuje mi jedynie śrub do skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz na to jakie złącze masz przy wężyku od wysprzęglika[br]Dopisany: 11 Grudzień 2010, 22:16_________________________________________________

co do zapalania to wywalasz przekaźnik nr 13

arek u mnie to był numer 175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim wielkie podziękowanie za wsparcie telefoniczne dla Maćka :):hi:

u mnie już zostało tylko odpowietrzyć sprzęgło i powinno wszystko grać :good:

[br]Dopisany: 12 Grudzień 2010, 23:40_________________________________________________Tak więc dołączam jako kolejny szczęśliwy posiadacz manuala :)

wielkie dzięki Maciek za wsparcie telefoniczne :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zostało jeszcze zamocować pedały i posadzić lewą łapę, macie może możliwość podesłąnia foto jak to u siebie rozwiązaliście? mam zamiar odkręcić samą poduszkę i zamocować poduszkę od automatu i do tego kątownik który połączy łapę z poduchą, czy podobnie macie u siebie?

Był bym wdzięczny za foto, w sobotę będę kończył i chciałbym wyjechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...